پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
بانظر مجلس، یکی از فرزندان اولیائی که هر دو یا یکی از آن‌ها‌ و یا حداقل دو نفر از فرزندان آن‌ها معلول باشد از انجام خدمت‌وظیفه عمومی معاف می‌شود.

شعارسال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه ششم دی پارلمان ماده 26 لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را بررسی و تصویب کردند.

بر این اساس، پنجاه‌درصد (50%) حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید مادامی که مسئولیت پرداخت هزینه­‌های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیا است از پرداخت مالیات معاف است و گواهی تأیید نوع و شدت معلولیت افراد مشمول این ماده از سوی کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت سازمان ارائهخواهد شد.

طی تبصره این ماده، آیین‏‌نامه اجرائی این ماده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ظرف مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می‏‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین بر اساس ماده 27 که با اکثریت آرای وکلای ملت مصوب شد، یکی از فرزندان اولیائی که خود ناتوان و معلول بوده (‌هر دو یا یکی از آن‌ها‌ معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت‌وظیفه عمومی معاف می‌شود.

طبق تبصره ماده مذکور، ‌همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می‌کنند، مادامی که‌ سرپرستی همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی ‌معاف می‌شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 6 دی1396 ، کدخبر: 13961006000176 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین