پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
رئیس پزشکی قانونی کشور از راه اندازی بانک اطلاعات هویت ژنتیک در کشور خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی در حوادثی نظیر پلاسکو می تواند به تعیین هویت اجساد سوخته، یاری رسان باشد.

شعارسال: رئیس پزشکی قانونی کشور از راه اندازی بانک اطلاعات هویت ژنتیک در کشور خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی در حوادثی نظیر پلاسکو می تواند به تعیین هویت اجساد سوخته، یاری رسان باشد.

دکتر احمد شجاعی، رئیس پزشکی قانونی کشور امروز (20 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بانک اطلاعات هویت ژنتیک یکی از راه هایی است که کشف جرم را مشخص می کند، گفت: هرچه ذخیره بانک بیشتر باشد، قدرت بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جرائم خشن، اکثرا توسط مجرمین اتفاق می افتد و در دنیا با این تکنولوژی 30 درصد جرم و جنایت پائین آمده است، تاکید کرد: این بانک برای تعیین هویت اجساد بی هویت هم انجام می شود.

رئیس پزشکی قانونی کشور با یادآوری این مطلب که اگر بانک هویت ژنیتیکی وجود داشت در حادثه ای مثل قطار سمنان و پلاسکو مشکل از لحاظ تعیین هویت مشخص نمی شد، افزود: تاکنون 35 هزار نمونه گرفته شده است و تا پایان سال به 50 هزار نمونه خواهد رسید و آمادگی داریم در صورت تامین اعتبار لازم، هر ماه یکصد هزار نمونه را دریافت و وارد بانک کنیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم ظرف چند سال به تراز کشورهای پیشرفته در این خصوص برسیم، امروز کشورهای چهار درصد مردم انگلستان و آمریکا وارد بانک های آن کشورها شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه در خصوص حادثه منا هم گفت: در آن زمان هماهنگی با پزشکی قانونی عربستان سعودی داشتیم و حتی 2 پیکر را مورد بررسی ژنتیکی قرار دادیم که معلوم شد ایرانی نبودند و به عربستان عودت داده شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان ،تاریخ انتشار21دی 96،کدخبر: 681628، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین