پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در دومین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان که با حضور استاندار مرکزی در محل استانداری برگزار شد، گفت: تسهیل در برگشت پذیری چرخه آب از پسآب، الگویی موفق در مدیریت بهینه مصرف است.

شعارسال: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در دومین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان که با حضور استاندار مرکزی در محل استانداری برگزار شد، گفت: تسهیل در برگشت پذیری چرخه آب از پسآب، الگویی موفق در مدیریت بهینه مصرف است.

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی بالاترین پوشش جمع آوری فاضلاب در سطح کشور را دارد بنابراین باید از این ظرفیت در مقابله با پدیده خشکسالی استفاده کند.

وی اظهار کرد: در حالی که دنیا از پساب فاضلاب در مصرف مجدد استفاده می‌کند، باید امکانات بهره مندی از پساب فاضلاب در آبیاری فضای سبز فراهم شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی گفت: قانون اجازه بهره گیری از پساب فاضلاب را در مصارف بخش کشاورزی داده است و بنابراین استفاده از این ظرفیت به چالش کمبود آب کمک قابل توجهی می کند.

زندیه وکیلی در ادامه با یادآوری تغییر اقلیم و کاهش حجم بارندگی درسال جاری افزود: استان مرکزی در نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاوری وضعیت مطلوبی ندارد و این مهم نیازمند استفاده از ابزار تشویقی دستگاه های متولی است.

وی اظهار کرد: ترغیب بهره برداران به ویژه کشاورزان در استفاده از آبیاری نوین با اعطای تسهیلات بانکی در دستور کار مسئولانی استانی قرارگیرد.

معاون هماهنگی امورعمرانی گفت: باید از همه امکانات برای جلوگیری از کاشت محصولات آب بر استفاده کرد و با کشت جایگزین، از فعالیت بخش کشاورزی حمایت جدی به عمل آورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی نیز گفت: پارسال متوسط کسری سفره های زیرزمینی در این استان 230 میلیون مترمکعب بود که در سال آبی جدید به 190 میلیون مترمکعب رسیده است.

آمره ای افزود: بیشترین کسری مخازن مربوط به ساوه و کمیجان است که در طول یک سال، به یک متر رسیده است.

وی اظهار کرد: متوسط کسری مخازن در دشت‌های استان مرکزی نیز در سال های 86 تا 94 به رقم 96 میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: فعالیت شاخصی در مدیریت یکپارچه منابع آبِ حوزه های آبریز استان مرکزی آغاز شده است که نتیجه همکاری و تعامل دستگا های استانی است.

آمره ای افزود: لایروبی مسیر رودخانه قره چای در حوزه تفرش و استفاده نکردن کشاورزان از آب رودخانه در فصول غیر کشت از جمله اقداماتی است که افت منابع دشت شرا را متوقف و بخشی از کسری منابع آب را جبران کرده است.

وی اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده سبب شده تا رودخانه قره چای بعد از هشت سال جاری شود و دبی آن به 100 لیتر در ثانیه برسد.

آمره ای افزود: طرح تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی سبب شده با وجود کاهش بارش ها؛ آب در رودخانه اراک نیز جاری شود.

آمره ای گفت: به کار گیری کنتورهای هوشمند تنها راه برون رفت چالش آب در شرایط کنونی استان مرکزی است و باید این مهم در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در صورتی که از اضافه برداشت از منابع آب جلوگیری شود، 200 میلون مترمکعب کسری مخازن منابع آب استان جبران می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1396، کدخبر: 585899، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قادر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
تو استان هایی مثل مرکزی و اصفهان که زمین های زراعی زیاد و اب کم داره با این تصفیه پس اب ها میتونن رونق خیلی خوبی به کشاورزی بدن...
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین