پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۹۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مهمترین نیاز چابهار به عنوان یک نقطه راهبردی و اتصال به آب‌های اقیانوسی توسعه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، بندری و هوایی در این منطقه است.

شعارسال: ‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مهمترین نیاز چابهار به عنوان یک نقطه راهبردی و اتصال به آب‌های اقیانوسی توسعه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، بندری و هوایی در این منطقه است.

‌عبدالرحیم کردی در شورای سرمایه گذاری این سازمان بیان کرد: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران و به عنوان چهار راه ارتباطی برای اتصال به کشور‌های منطقه است.

مدیرعامل منطقه آزاد ادامه داد: ساخت فرودگاه بین المللی، تکمیل راه آهن چابهار- سرخس، احداث بزرگراه و آزادراه چابهار- میلک و اتصال مناسب این منطقه به شهر‌های پرجمعیت کشور می‌تواند اقتصاد و تجارت منطقه را متحول کند.

وی تصریح کرد: هم اینک راه آهن چابهار- زاهدان با پیشرفت ۲۷ درصدی در حال ساخت است و مجوز احداث فرودگاه بین المللی نیز سال گذشته از سوی کمیته فضایی کشور صادر شده است.

وی با بیان این که چابهار به عنوان کانون توسعه جهانی مطرح است و کشور‌های آسیای میانه و افغانستان را به آب‌های اقیانوسی و آزاد متصل می‌کند، افزود: برای نقش در اقتصاد ملی طرح‌های بزرگی نظیر پتروشیمی با ظرفیت هشت و نیم میلیون تن و فولاد با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در چابهار پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: توسعه زیرساخت‌ها از نیاز‌های مهم چابهار است و این شهرستان با داشتن ۲۸۳ هزار نفر جمعیت ۱۱۵ کیلومتر مرز آبی و ۱۳۵ کیلومتر مرز زمینی در نزدیک‌ترین فاصله آب‌های آزاد جهان (اقیانوس هند) قرار گرفته است.

کردی تصریح کرد: چابهار در خارج از محدوده بحران، پر تنش و پرترافیک آب‌های خلیج فارس واقع شده است و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران نقش ملی و بین المللی در توسعه ایران اسلامی دارد.

وی افزود: از نقاط قوت مهم چابهار حمل و ترانزیت کالا به افغانستان است و این مسیر بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالا‌های اساسی به این کشور است و با راه اندازی خط منظم کشتیرانی در بندر چابهار در حال حاضر محموله گندم اهدایی دولت هند به افغانستان پس از انتقال به بندر چابهار بوسیله کامیون از مسیر چابهار - میلک به این کشور حمل می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد مهم‌ترین زیرساخت‌های بندری و دریایی به منظور محرومیت زدایی، شکوفایی و رونق اقتصادی و تحول در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی منطقه از مهم‌ترین مزیت‌های طرح توسعه بندر چابهار در جنوب شرقی ایران است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1396، کدخبر: 96112312765، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
اصولا هرمنطقه ای اگر حمل و نقل و دسترسی درستی به آن اگر وجود داشته باشد میتواند به یک مرکز و قطب اقتصادی تبدیل شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین