پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دخیل شدن 20 دستگاه اجرایی برای رفع مشکلات جامعه معلولان کشور، گفت: اختصاص حق نگهداری از معلولان در خانه به زودی عملیاتی خواهد شد.



شعارسال : علی ربیعی روز سه شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیری که در تصویب قانون جامع حمایت از معلولان بوجود آمده است، افزود: این تاخیر به دلیل استفاده از نظرات و مشارکت خود معلولان برای اصلاح آن بوده که زمان طولانی به خود اختصاص داد.

وی از تدوین یک برنامه جامع حمایت از معلولان توسط دولت که بخشی از آن نیازمند تصویب قانونی نبوده، خبر داد و اظهار داشت: بخش دیگر آن که نیاز به قانون داشت برای قانونی شدن به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

ربیعی تاکید کرد: این برنامه جامع که در دولت تصویب شده با بهره مندی از قوانین قبلی یک تحول ساختاری و شگرف در سازمان ها برای رسیدگی به معلولان بوجود خواهد آورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از ویژگی های برنامه جامع را دخالت 20 دستگاه اجرایی به جای تنها یک سازمان به نام بهزیستی در رسیدگی به امور معلولان ذکر و تصریح کرد: همچنین شورای عالی هماهنگی برای بهتر شدن امور تشکیل شده است.

وی با اشاره به پیش بینی حق بیمه برای معلولان در این برنامه، افزود: مهمترین مولفه آن اختصاص حق نگهداری از معلولان در خانه است که بزودی عملیاتی خواهد شد.
ربیعی تاکید کرد: استراتژی توانمندسازی در این برنامه که از سوی دولت تصویب گردیده، لحاظ شده و حسن قرار گرفتن بهزیستی در کنار تعاون، کار و رفاه اجتماعی به درستی دیده شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نحوه انتصابات سازمان بهزیستی، گفت: در این سازمان و کل وزارتخانه دو اصل همواره در انتصابات مدنظر قرار گرفته که بهره گیری از نیروهای داخلی، متخصص با دوری از عملکرد سیاسی این دواصل اساسی است.

وی با بیان اینکه همواره به سمت بهینه سازی مسوولیت ها هستیم، افزود: استفاده از خیر جمعی برای تبدیل بهزیستی به مسئله ای برای تمام ایرانیان اصل اساسی در سازمان بهزیستی است.

ربیعی تاکید کرد: بهزیستی باید به سازمانی پراز معنویت و خانه ای برای همه ایرانیانی که مایل به نوعدوستی و خدمت به همنوعان هستند، تبدیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سازمان بهزیستی تبدیل به سازمانی تسهیل گر، حمایت گر و مبتنی بر حضور مردم خواهد شد.

وی با بیان آنکه هیچ نگرش سیاسی به معنای سیاسی کاری در این سازمان حضور نخواهد داشت، افزود: با ریخت و پاش درسازمان بهزیستی به شدت برخورد خواهد شد.

** ایجاد جنبش عظیم خیر جمعی برای رسیدگی به امور نیازمندان ضروری است 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی را متعلق به همه ایرانیان و مسوولیت اجتماعی همگانی توصیف کرد و گفت: نیازمند ایجاد یک جنبش عظیم خیر جمعی برای رسیدگی به امور نیازمندان هستیم.
ربیعی افزود: امروز بیش از هرزمان دیگری نیازمند ایجاد این جنبش عظیم هستیم تا بتوانیم بخشی از نیازهای این بخش از جامعه را برآورده کرده و زمینه یک زندگی خوب را برای آنان فراهم کنیم. 
وی فعالیت در بهزیستی را برای خود، کاری عبادی توصیف کرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا وظایف بر زمین مانده این سازمان را به بهترین نحو ممکن اجرایی کند. 
ربیعی فعالیت در زمینه بهزیستی را منوط به یک دستگاه و سازمان ندانست و تصریح کرد: همه دستگاه ها بخصوص مجلس شورای اسلامی باید برای همکاری با بهزیستی عزم خود را جدی کنند. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات خوبی که در خصوص بهتر شدن وضعیت بهزیستی به مرحله اجرا درآمده است، گفت:در بخش مسکن معلولان تحولات عظیم و اساسی رخ داده است که در این زمینه از همکاری های خوب وزارت راه و شهرسازی تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 1395 هیچ خانواده ای دارای دو معلول به بالا بدون مسکن نخواهد ماند، تاکید کرد: اینها اتفاقات مهمی است که در حوزه رسیدگی به امور معلولان رخ داده است.

ربیعی با بیان اینکه تاکنون 31 هزار نفر از جمعیت معلولان را تحت پوشش قرار داده ایم که بحث مسکن آنان نیز به جدیت دنبال می شود، افزود: امسال در سه ماهه اول یک هزار و 800 واحد مسکن تحویل آنان شده ضمن آنکه با انسجام بیشتر در این بخش پیش می رویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ورود وزارتخانه متبوع به بحث بیماری اوتیسم کودکان، گفت: در غربالگری های طیف اوتیسم در کودکان 2 تا 5 سال هدفگیری بچه ها و کودکان زیر 5 سال بوده است. 
وی از ورود جدی خود به بحث اشتغال معلولان علی رغم عدم امکان اشتغال دولتی خبر داد و تصریح کرد: هرجا لازم بوده با ارسال نامه و دخالت حضوری نسبت به استخدام افراد معلول اقدام شده است.

ربیعی حسن قرار گرفتن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار سازمان بهزیستی را تدوین سرفصل های آموزشی ویژه معلولان در سازمان فنی و حرفه ای دانست و افزود: امروز در سرفصل های این سازمان آموزش مبتنی بر جسم (اورگونومی) در نظر گرفته و آموزش های لازم ارائه می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق توسعه کارآفرینی امید تسهیلات به معلولان پرداخت می کند، گفت: اکنون هفت هزار شغل از همین محل و طی بازدیدی که صورت گرفت، ایجاد شده است. 
وی از اختصاص یک وعده غذای گرم برای مهد کودک ها با هدف پیشگیری از سوءتغذیه در استان های مرزی کشور خبر داد و تاکید کرد: دادن شیر در مدارس از برنامه های این وزارتخانه بوده تا از سوء تغذیه منجر به معلولیت در کوکان پیشگیری شود.

ربیعی با بیان اینکه ادعا ندارم در این مدت کارها به خوبی پیش رفته و ادعای عالی بودن ندارم بلکه معتقدم خیلی از کارها هست که باید هنوز انجام شود، افزود: به عنوان یک خادم در بهزیستی هستم و به این قشر محروم جامعه تا بتوانم کمک خواهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدبیر خود برای اشتغال کوکان معلول خبر داد و تاکید کرد: پیش بینی کرده ام از سال 95 یا 96 هیچ بچه بهزیستی بدون شغل نماند و این کار مهمی است.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه ها نقص وجود دارد اما تلاش می کنم نواقص برطرف شود، افزود: در بخشی از برنامه های بهزیستی مطابق شاخص های جهانی هستیم اما نیازمند همکاری همگانی هستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 31 شهریور 1394 ، کد مطلب : 81769050 (4886747) : www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین