پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
۶۰۰ هزار کشاورز با برخورداری از دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین، زیر پوشش کلینیک های گیاهپزشکی قرار دارند که پیش بینی می شود تا پایان سال آتی همه آنان کد رهگیری ۱۶ رقمی بگیرند.

شعارسال: «محمد شجاع الدینی» در نشست کارگروه دائمی سلامت محصولات کشاورزی افزود: این آیین نامه در دو سال گذشته با محور سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی آماده و جمع بندی آن از سوی دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی وظیفه این شورا را سیاستگذاری، تصویب بودجه سنواتی و تخصیص آن به منظور حمایت از برنامه های تولید ارگانیک، هماهنگی درون بخشی و بین بخشی و کمک به فعالیت های علمی و فنی در زمینه محصولات ارگانیک عنوان کرد.

به گفته وی شورای راهبری کشاورزی ارگانیک به ریاست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل می شود که دارای بخش هایی مانند کمیته فنی و کمیته استانی توسعه کشاورزی ارگانیک است.

* ارائه پیشنهاد تصویب نشان ملی استاندارد حد مجاز آلاینده های غذایی به شورای عالی استاندارد

شجاع الدینی در همین حال از درخواست و تفاهم این دفتر با سازمان استاندارد ملی در زمینه تصویب اعطای نشان ملی محصولات ارگانیک خبرداد و گفت: این نشان ملی توسط از سوی سازمان ملی استاندارد به محصولات گواهی شده ارگانیک داده می شود.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد همچنین پیشنهاد تصویب نشان ملی استاندارد حد مجاز آلاینده های غذایی را در شورای عالی استاندارد ارائه داده که ما در کارگروه این شورا در خواست بازبینی و بررسی بیشتر دستورالعملی را دادیم که منتهی به اعطای این نشان می شود.

*۲۷۵ هزار کشاورز و واحد بهره بردار کد ۱۶ رقمی رهگیری دارند

«محسن عصار» مسئول نظارت بر واحدهای تولید محصولات سالم و کلینیک های گیاهپزشکی سازمان حفظ نباتات، در این نشست گفت: این سازمان به منظور شناسایی کشاورزان و واحدهای بهره برداری تاکنون به ۲۷۵ هزار نفر کد ۱۶ رقمی رهگیری داده است.

وی تاکید کرد ۶۰۰ هزار کشاورز با برخورداری از دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین، زیر پوشش کلینیک های گیاهپزشکی قرار دارند که پیش بینی می شود تا پایان سال آتی همه آنان کد رهگیری ۱۶ رقمی بگیرند.

عصار راه اندازی سامانه مدیریت الکترونیکی کلینک های گیاهپزشکی با نام «سماک» را از دیگر اقدام های سازمان حفظ نباتات برای رهگیری تولید محصولات کشاورزی از پیش از کاشت تا زمان برداشت عنوان کرد.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه، شناسایی واحدهای تولید، شناسایی و ثبت مشخصات واحدهای تولیدی اعم از مزرعه، باغ و گلخانه های زیر پوشش کلینیک های گیاهپزشکی که کد رهگیری ۱۶ رقمی دارند، انجام می گیرد.

عصار درباره ثبت سموم با نام تجاری نیز گفت: امسال همه سموم کشور با نام تجاری ثبت شدند که از ۳۱۲ سموم ثبت شده نزدیک به ۷۰ درصد آن مربوط به سموم کم خطر و نزدیک به ۲۳ درصد سموم با خطر متوسط است.

وی درباره کاهش مصرف سموم در اراضی کشاورزی گفت: با حذف یارانه سموم، قیمت این محصول پنج برابر افزایش یافت و مصرف کم شد.

وی میزان مصرف کنونی سم در زمین های کشاورزی کشور را ۲۳ هزار تا ۲۵ هزار تن عنوان کرد.

عصار ساماندهی فروشگاه های سموم کشاورزی را از دیگر اقدام های این سازمان عنوان کرد و افزود: ۳۵۴۰ فروشگاه مجاز در کشور داشتیم که تاکنون دو هزار فروشگاه غیرمجاز را ساماندهی کرده ایم.

طرح پنج ساله ارتقای سلامت محصولات کشاورزی از پارسال آغاز شده است.

پارسال نزدیک به ۱۱۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دهقان نیوز، تاریخ انتشار خبر 05 اسفند 1394، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
ساماندهی فروشگاه های سموم شیمیایی رو نمی شه حمایت از تولید ارگانیک محسوب کرد. بلکه می شه حرکتی در جهت تولید سالم به حساب آورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین