پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۷۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
مدیرکل دفتر عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران، حجم مبادلات تجاری ایران و قطر در سال گذشته را 90 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم با توجه به بحران روابط قطر با عربستان و امارات، امسال به 200 میلیون دلار رسید.

شعارسال: مبادلات تجاری ایران و قطر در یک دهه گذشته همواره شاهد نوسان بوده و تراز تجاری با این کشور گاهی به مثبت پنج میلیون تا 143 میلیون دلار می رسید.

این رقم امسال رکورد زد و براساس آمارهای هشت ماهه سازمان توسعه تجارت، به مثبت 148 میلیون دلار رسیده است.

در هشت ماه نخست امسال، ایران 166 میلیون دلار کالا و خدمات به قطر صادر و در مقابل، 18 میلیون دلار کالا و خدمات از این کشور عربی وارد کرده است.

قیر نفت، سنگ گچ، گوجه فرنگی، کلینکر، شیر، خامه، هندوانه، سیمان سفید و پسته از جمله مهمترین اقلام صادراتی ایران به قطر در این دوره زمانی بود.

در ارتباط با روابط اقتصادی ایران و قطر، «فرزاد پیلتن» مدیرکل دفتر عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران امروز از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و قطر در دوحه خبر داد و گفت: ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در روزهای 27 و 28 فروردین ماه سال 1397 در دوحه برگزار می شود.

به گفته وی، این اجلاس به ریاست وزیر اقتصاد و تجارت قطر و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این اجلاس در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور پیرامون برخی اسناد همکاری و راهکارهای توسعه روابط دو کشور برگزار و در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تجارت، انرژی، حمل ونقل، گردشگری، صنعت و معدن توسط نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی بحث و بررسی می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 28اسفند 1396، کدخبر:   763967،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
قطر پس از قطع روابط با عربستان بیشتر از گذشته به ایران نزدیک تر شده است ؛ ایران بیشترین منفعت را میتواند از اختلافات کشور های منطقه خلیج فارس ببرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین