پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۰۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۴
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: به منظور تأمین امنیت عمومی با هماهنگی مراجع قضائی از اعطای مرخصی به سارقان سابقه دار و مجرمان حرفه ای در تعطیلات نوروز جلوگیری می شود.

شعارسال: سردار محمدرضا مقیمی افزود: مأموران ما در قرارگاه نوروزی عمار مستقر و از 27 اسفندماه امسال تا پایان تعطیلات اقدامات خود را برای تأمین امنیت مسافران نوروزی اجرایی می‌ کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در تعطیلات نوروزی افزود: حضور گسترده مردم در مسافرت های نوروزی به ویژه در شهرهای مسافر خیز و خالی شدن منازل و خلوتی محله ها فرصت را برای سارقان و مجرمان ایجاد می کند تا جامعه را دچار نا امنی کنند.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش امنیت در جامعه و پیشگیری از وقوع جرایم با بهره گیری از تمامی امکانات نسبت به ایفای نقش اثر گذار خود اقدام می کند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا به تشکیل قرارگاه نوروزی 'عمار' پلیس آگاهی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: از 26 اسفند ماه مأموران آگاهی در این قرارگاه مستقر و از امروز اقدامات خود را به صورت عملیاتی برای تأمین امنیت مسافران نوروزی آغاز می‌کنند.

وی یادآور شد: جانشینان این قرارگاه؛ معاونان رده‌های عملیاتی و پس از آن‌ها افسران ارشد آگاهی هستند که نماینده‌های رده‌های مزبور، اتفاقات 24 ساعت گذشته را رصد و در صورت ضرورت به صورت آنی موضوع را با پلیس آگاهی استان ها ضمن پیگیری، حل و فصل می‌کنند.

****جابه جایی هر گونه اثاثیه منزل و ادارات تنها با مجوز کلانتری و پاسگاه ها مقدور است

سردار مقیمی با بیان اینکه طبق تحقیقات افزایش آمار وقوع جرایم مختلف به ویژه سرقت های خرد در مناطق مختلف شهرها و محل های اسکان مسافران روی می دهد، گفت: پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت و برخورد قانونی با مجرمان و بزهکاران از اولویت های مهم کاری این پلیس است.

رئیس قرارگاه نوروزی عمار اظهار داشت: طبق سنوات گذشته برای پیشگیری از سرقت منازل، واحدهای گشت آگاهی در سراسر کشور با هر گونه جابه جایی اموال و اثاثیه منزل و ادارات که بدون هماهنگی و مجوز از کلانتری محل صورت بگیرد، برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به حجم بالای مسافرت ها و خالی شدن منازل از سکنه که ممکن است شرایط سرقت را فراهم کند، بیان کرد: ماموران ما با همکاری پلیس پیشگیری نسبت به پوشش محلات برای جلوگیری از سرقت به کارگیری می شوند.

سردار مقیمی در بخش دیگر سخنان خود گفت: برای جلوگیری از سرقت خودرو ها یا لوازم داخل آنها هماهنگی های لازم با شهرداری و سازمان های مربوطه برای اختصاص پارکینگ های موقت به مسافرانی که قصد توقف یا اسکان در شهرهای مسافر پذیر را دارند، انجام شده است.

**حضور مستمر رده‌های پلیس آگاهی در مناطق جرم خیز

رئیس پلیس آگاهی ناجا به نا امن کردن محیط برای مجرمان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: رده های پلیس آگاهی با حضور مستمر در مکان هایی مانند؛ مراکز تجاری و بانک ها مانع سوء استفاده سارقان از فرصت های احتمالی می شوند.

سردار مقیمی به دیگر اقدامات این پلیس اشاره و تصریح کرد: کنترل و اشراف اطلاعاتی افسران زبده برمناطق جرم خیز نظیر؛ مراکز خرید و فروش اموال و وسایط نقلیه دست دوم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه شهروندان برای امنیت بیشتر می توانند رعایت جوانب ایمنی را داشته باشند، گفت: پلیس افتخاری نیز در برخی سازمان ها و موسسات حفاظتی و امنیتی برای کنترل و جلوگیری از هرگونه جرم حضور دارند که بدون شک در کاهش جرایم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس قرارگاه نوروزی عمار با تصریح اینکه مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی در این ایام آماده پاسخگویی به هموطنان در سراسر کشور است،گفت: این کارکنان در واحدهای علمی در خصوص تجهیزات فنی، آزمایشگاهی و جنایی مشغول فعالیت هستند.

وی به تأمین نظم، امنیت و ارائه خدمات شایسته به هموطنان در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: ارتقاء احساس امنیت در جامعه با حضور همه جانبه پلیس، ارائه خدمات انتظامی به هموطنان و جلب رضایت مردم از اهداف مهم ما در این راستا است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به کاهش وقوع سرقت در نوروز 96، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و با توجه به حضور قاطعانه و مقتدرانه پلیس در صحنه های اجتماعی و جغرافیایی کشور شاهد کاهش چشمگیر سرقت در تعطیلات نوروز 97 باشیم.

سردار مقیمی گفت: پلیس آگاهی ناجا مانند سنوات گذشته با تمام نیرو برای برقراری امنیت همت خود را به کار بسته تا مردم با آرامش هر چه بیشتر سال خوبی را آغاز کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28اسفند1396 ، کدخبر: 82866829: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
کار بسیار درستی میکنند ؛ اینا رو اگه آزاد کنند که دیگه امنیتی برای کسی باقی نمیمونه
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
آزاد کردن اینا مانند این میمونه که یک بمب ساعتی رو آدم فعال کرده باشه ؛ نیروی انتظامی کار درستی رو انجام دادخ
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین