پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۷۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۳
چند دانشگاه برتر ایران یکی از چشم اندازهای خود در سال ۹۷ را قرارگیری در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان مطرح کردند.

شعارسال: روسای چند دانشگاه برتر ایران در مصاحبه اختصاصی از برنامه های دانشگاه شان برای سال ۹۷ گفتند.

راه اندازی شهر دانش از برنامه‌های دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه تهران در سال ۹۷ ایجاد شهر دانش است.


محمود نیلی احمدآبادی افزود: دانشگاه تهران نخستین بار برنامه‌های خود را به منظور بین المللی کردن، کارآفرینی و اخلاق حرفه‌ای در سطح بین المللی آغاز کرده است و در سال ۹۷ دنبال می‌کند.

وی به جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: از بهمن ۹۶ برنامه آموزشی ارشد به زبان انگلیسی آغاز و سیاست‌های برای جذب بورس دانشجویان ممتاز اتخاذ شده است.

نیلی احمدآبادی در ادامه با اشاره به آغاز دوره‌های «کهاد» در دانشگاه تهران افزود: دوره‌های کهاد در این دانشگاه آغاز شده است و تلاش ما برای راه اندازی شهر دانش در سال ۹۷ ادامه دارد البته در سیاست‌های پژوهشی دانشگاه، تلاش برای پیاده سازی آئین نامه یکپارچه سازی ادامه دارد.

راه اندازی برج دوم فناوری دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: راه اندازی برج دوم فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۹۷ از برنامه‌های توسعه کارآفرینی در این دانشگاه است.


سید احمد معتمدی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک برنامه راهبردی برای ارتقا دانش‌ها و رسیدن به دانشگاه نسل سوم دارد.

وی ادامه داد: استخدام ۳۰ عضو هیأت علمی جدید، جذب دانشجویان نخبه از جمله فعالیت‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در یک سال گذشته بوده است.

معتمدی به برخی از برنامه‌های آموزشی دانشگاه در طول یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: بازنگری بخش‌های آموزشی در مقطع کارشناسی کار سختی بود که در این راستا فعالیت‌هایی صورت گرفته است و در بخش پژوهشی با وجود کمبود اعتبارات ۵۰ برنامه راهبردی داشتیم که بخشی از آن اجرا شده و بخشی دیگر در دست انجام است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه تأکید کرد: پارسال تعداد مقالات به ازای هر استاد حدود ۴ مقاله بوده که کیفیت خوبی داشته است.

وی افزود: در ۳ سال گذشته ۱۰۰ درصد در زمینه انعقاد قرارداد‌های صنعتی رشد داشته ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر به موضوع کارآفرینی و شرکت‌های کار آفرین اشاره کرد و گفت: تجربه و خروجی خوبی در زمینه کارآفرینی داشته ایم به طوری که در سال ۹۳ این دانشگاه ۱۴ شرکت دانش بنیان داشته که در نیمه اول امسال به ۸۷ شرکت رسیده است.

وی همچنین به برنامه‌های دانشگاه در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: مقرر شده است که تا پایان برنامه ششم توسعه جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر باشیم که این راستا فعالیت‌هایی در حال انجام است.

معتمدی در پایان گفت: تأسیس پردیس‌های تخصصی در کنار دانشکده‌ها و گسترش پارک فناوری و البته راه اندازی برج دوم فناوری در سال ۹۷ از جمله برنامه‌های سال آینده است.

تلاش برای قرار گرفتن دانشگاه خواجه نصیر جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای قرار گرفتن در زمره ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان به تلاش خود در سال آینده ادامه می‌دهد.


علی خاکی صدیق افزود: فعالیت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بر اساس برنامه راهبردی از ۳ سال پیش آغاز شد و تمام تلاش ما بر روی کیفیت بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی دوره کهاد در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: این دوره‌ها برای مهارت افزایی دانشجویان بوده است که دانشجویان در حین تحصیل در رشته‌های مهندسی بتوانند در رشته‌های فلسفه، ریاضیات و فیزیک نیز درس بخوانند.

وی همچنین به ارتقاء کیفی پژوهش در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اشاره کرد و افزود: امسال تعداد مقالات منتشر شده پژوهشگران این دانشگاه در مجلات علمی معتبر ۲۵ تا ۳۰ در صد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه ضمن اشاره به سند بین المللی دانشگاه تأکید کرد: بر اساس سند بین المللی دانشگاه امسال بسیاری از طرح‌ها به نتیجه رسیده است و در ماه مهر امسال، ۶ دوره مشترک با کارشناسان معتبر داشته ایم و البته دوره‌های منحصر به فردی تحت عنوان فرهنگ، هوافضا با کشور‌های هلند و فرانسه نیز راه اندازی شده است.

خاکی صدیق درباره افزایش پذیرش دانشجو نسبت به پارسال گفت: امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نسبت پارسال ۳ برابر شده داشته است.

وی همچنین به برنامه‌های آینده این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بین المللی سازی دانشگاه و قرار گرفتن دانشگاه در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان، برقراری طرح‌های مشترک و جذب دانشجو و ارتباط با چند دانشگاه در سطح بین المللی، افزایش شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و افزایش فضای دانشگاهی از جمله برنامه‌های این دانشگاه است.

تلاش برای تشکیل دانشگاه مشترک میان آلمان و ایران

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: تلاش ما برای ایجاد دانشگاه مشترک میان آلمان و ایران با تلاش دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۷ ادامه دارد.

محمدعلی برخورداری افزود: در سال ۹۶ برنامه‌های خوبی به منظور بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در سال ۹۶ گفت: فعالیت‌های پژوهشی به شکل سنتی در این دانشگاه به طور مستمر در حال انجام است، اما در بخش فعالیت‌های پژوهشی فناورانه که هم اکنون دانشگاه‌های بزرگ روی آن تمرکز کرده اند، همچون تاسیس شرکت دانش بنیان در این دانشگاه چند سالی است که در حال انجام است.

برخورداری تاکید کرد: ۵ شرکت دانش بنیان امسال با هدف تبدیل نتایج پژوهشگران به محصول تاسیس شده است.


وی با اشاره به برقراری ارتباط میان دانشگاه علم و صنعت با دانشگاه‌های آلمان گفت: در سال ۹۶ همکاری‌های علمی میان دانشمندان ایرانی و آلمانی آغاز شد و در همین راستا در صدد تشکیل دانشگاه مشترک میان آلمان و ایران هستیم.

برخورداری افزود: در سال ۹۶ همکاری‌هایی با دانشگاه فرانسه به منظور فعالیت‌های پژوهشی آغاز و با دانشگاه ایتالیا فعالیت‌های در حوزه راه آهن و انتقال آموزش آغاز شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این دانشگاه در سطح بین المللی تاکید کرد: فعالیت‌های دانشگاه علم و صنعت برای قرار گرفتن در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۹۷ ادامه دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 27اسفند1396 ، کدخبر: 2074754: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین