پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۳۹۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
وزیر تعاون جمعیت بیکار کشور را ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بر اساس امار‌های منتشره مرکز امار ایران دانست و گفت: هدف گیری اصلی دولت در سال ۹۷ ایجاد یک میلیون شغل در کشور است.
شعارسال: علی ربیعی در مصاحبه اختصاصی به اهمیت توسعه فعالیت های جدید شغلی از جمله گردشگری بومی ، فناوری اطلاعات ، صنایع بسته بندی ، دامداری صنعتی ، صنایع دستی ، معدن ، کشت های گلخانه ای ،گیاهان دارویی و تولید کالاهای مصرفی اشاره کرد و گفت : با این رویکرد دولت می تواند 500 تا 600 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند.

ربیعی با بیان اینکه نزدیک به 500 هزار فرصت شغلی دیگر از محل رشد طبیعی اقتصاد کشور ایجاد می شود از آماده سازی زیرساخت ها در حوزه های مختلف از جمله صنعت نفت و گاز و پتروشیمی خبر داد.

وی سیاست های مربوط به بهبود فضای کسب و کار را که با حمایت رئیس جمهور در سال 96 در برخی رسته ها از جمله فضای مجازی ، انواع پوشاک و سنگ های زینتی اجرایی شده است ، موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت : دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در سال 97 چاره ای بجز حمایت از رسته های پُرکشش ندارد.

ربیعی با بیان اینکه تولید همواره به ایجاد اشتغال منجر نمی شود ، اجرای سیاست های تولیدی و پولی را سال های گذشته اشتباه دانست و افزود : بر همین اساس باید برنامه هایی اجرا شود که به اشتغال نیروی بیکار جامعه منجر شود.

ربیعی مجموع بودجه پیش بینی شده برای ایجاد اشتغال فراگیر و اشتغال روستائیان و عشایر را که قرار است از محل صندوق توسعه ملی ، اعتبارات بانکی ، بودجه عمومی و فروش تملک دارایی و سرمایه تامین شود ، 70 هزار میلیارد تومان دانست .

وی اجرای سیاست های مداخله در بازار کار از جمله کاج و کارورزی را از دیگر مواردی دانست که دولت در نظر دارد با اعتبارات پیش بینی شده انها را دنبال کند.

ربیعی گفت : علاوه بر این 10 هزار میلیارد تومان دیگر نیز که باید برای اشتغال روستائیان و عشایر در سال 96 هزینه می شد ، قرار است به مجموع اعتبارات امسال اضافه شود .

وی از اینکه برخی معتقدند بودجه پیش بینی شده باید با سرعت میان متقاضیان تقسیم شود، انتقاد کرد و گفت : ما واقعا نمی خواهیم برای تولید وام بدهیم بلکه دولت در نظر دارد اعتبارات خود را به گونه ای توزیع کند که منجر به شغل پایدار شود.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون چندین طرح اشتغالزا به ارزش 2 هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است ، ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور امسال تمام طرح های اشتغالزا به تصویب برسد.

وی تعداد شغل های ایجاد شده در سال 96 را بدون احتساب ریزش ها که نخستین بار دفترچه بیمه دریافت کرده اند ، 600 تا 700 هزار شغل دانست.

ربیعی جلوگیری از ریزش نیروی کار را از برنامه های اولویت دار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در سال 97 دانست و گفت : در حالی که بیش از 1020 واحد تولیدی و کارخانه در سال گذشته با مشکلات جدی و بحرانی روبرو شده و دولت تلاش کرده است از ریزش 200 هزار شغل جلوگیری کند.

وی علت بحرانی شدن واحدهای تولیدی و اقتصادی کشور را نبود بازار مصرف کالاهای تولیدی اعلام کرد و افزود : صدور کارت های اعتباری با هدف افزایش قدرت خرید مردم از برنامه های دولت در سال 97 بشمار می رود تا از این طریق واحدهای بحرانی بتوانند کالاهای خود را وارد بازار کنند.

ربیعی ، عقب ماندگی تکنولوژی و نبود مدیریت صحیح را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی بحرانی دانست و تاکید کرد : برای ایجاد اشتغال در کشور باید این مشکلات برطرف شود.

وی یکی از مشکلات پیش روی اجرای سیاست های اشتغال را نبود شرکت های بزرگ صادرکننده دانست و از اینکه به این مهم توجه نشده است ابراز تاسف کرد و گفت : توجه به رسته های پُرکشش در قالب نهادسازی برای جذب بازارهای

جهانی بسیار مهم و اثر گذار است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  صدا وسیما، تاریخ انتشار:4 اردیبهشت 97، کدخبر:  2110975،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
در زمان انتخابات کسی که میگفت یک میلیون شغل ایجاد می کنیم می شد نادان اما الانن...
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
دولت در طی این مدت نتوانسته است به آن چه وعده داده بود عمل کند ؛ اشتغال نیاز روز جوانان کشور است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
دولت هم با وعده وعید های سرخمنش خستمون کرده
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
کلی از این هدف گذاری ها توط دولت روحانی داشتیم! ولی کو عمل؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین