پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت باید برنامه‌های اقتصادی را در اولویت خود قرار دهد که هم رشد فزاینده تورم را متوقف کند و در عین حال نیز رکود را از بازار برچیند.

شعارسال: محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نشست خبری جبهه مستقلین و اعتدالگرایان که عصر امروز (چهارشنبه) در دفتر مرکزی این تشکل سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: سال 94 سالی بود که در آن کشور و ملت ایران موفقیت‌های بسیار خوبی نصیبشان شد. در سال 94 شاهد ادامه شیرینی و حلاوت انتخاب مردم در سال 92 بودیم و پیگیری دولت برای به ثمر رساندن مذاکرات با 1+5 و همچنین حماسه پرشور انتخابات هفتم اسفند موجب ادامه این شیرینی و موفقیت برای کشور در پایان سال جاری شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای حقانیت جمهوری اسلامی ایران را نشان دادیم و به دنیا ثابت کردیم که همواره حامی صلح و گفتگو با جهان هستیم و حتی کشورهای غربی نیز به این نکته اذعان داشتند که ایران هیچ‌گاه به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و صرفاً پیگیر توسعه علمی خود در زمینه دانش هسته‌ای است.

معاون دولت اصلاحات معتقد است برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه مقدمه‌ای برای ارتباط تعاملی ایران با دنیا شده است.

مهرعلیزاده انتخابات هفتم اسفند را دستاورد بزرگی برای نظام و مردم دانست و گفت: مردم با حضور خود در انتخابات هفتم اسفند بار دیگر اثبات کردند که از شعور سیاسی بالایی برخوردارند و در نبود احزاب فراگیر یا به رأس لیست و یا دعوت کنندگان آن لیست اعتماد کردند و رأی دادند و این رفتار حزبی مردم ایران بسیار امیدوار کننده است.

وی تصریح کرد: با نتایجی که در انتخابات هفتم اسفند به دست آمد وظیفه نخبگان سیاسی کشور در شرایط پیشرو بیشتر و حساس‌تر می‌شود و آنها باید در نبود احزاب فراگیر با همفکری و تعامل با فراکسیون‌های مجلس نقش احزاب را بازی کنند.

معاون دولت اصلاحات تأکید کرد: باید از نتایج پیش‌آمده در انتخابات هفتم اسفند حداکثر استفاده را کرده و به تحقق وعده‌هایی در زمینه اقتصاد و اشتغال پرداخته شود.

مهرعلیزاده در ادامه به تأثیر برجام در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: در 8 سال گذشته بیش از 80 میلیارد دلار در کشور هزینه شد اما نهایتاً پس از 8 سال به کشوری با 6 میلیون بیکار رسیدیم و بازارهایمان نیز تبدیل به مکانی برای عرضه کالاهای چینی شد و ریشه‌های تولید داخل در کشور خشکیده شد.

وی ادامه داد: برجام در شرایط پس از آن سبب باز شدن راه تعاملات بانکی، ارزی و پولی کشور با سایر کشورهای جهان می‌شود و این مقدمه‌ای برای رشد اقتصادی و تداوم وضعیت پسابرجام می‌تواند سبب گشایش در تولیدات داخلی و اقتصاد بومی کشور شود و در این بین باید همه گروه‌ها کمک کنند تا شرایط پسابرجام مقدمه‌ای برای بهبود وضعیت اقتصادی شود.

معاون دولت اصلاحات افزود: این که هنوز نتایج حوزه‌های انتخابیه به تأیید شورای نگهبان نرسیده عده‌ای یک‌شبه به‌دنبال ایجاد یک وضعیت مطلوب در کشور هستند اشتباه است. دولت‌های نهم و دهم ضربه‌های اساسی را به اقتصاد کشور وارد کردند.

مهرعلیزاده در ادامه سخنان خود گفت: مجلس آینده ترکیب خوبی برای همراهی با دولت دارد، دولت نیز باید در یک تعامل مناسب و دوجانبه به همکاری با مجلس بپردازد و لوایحی را به مجلس تقدیم کند که وضعیت اقتصادی را سامان بخشد. مجلس دهم نیز باید با تصویب قوانینی به محقق شدن برنامه‌های دولت در زمینه اقتصادی کمک کند.

وی در پایان گفت: دولت باید برنامه‌های اقتصادی را در اولویت خود قرار دهد که هم رشد فزاینده تورم را متوقف کند و هم در عین حال رکود را از بازار برچیند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 26 اسفند 1394 ، کدمطلب: 1029982، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین