پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
مصرف زودهنگام بسته‌های اینترنتی که اپراتورهای تلفن همراه در اختیار مشترکان خود قرار می دهند، یکی از گلایه هایی است که همواره از سوی مردم مطرح شده و مشترکان تلفن همراه حتی برای اطلاع دادن به وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به صفحه های مجازی وی در شبکه های اجتماعی مراجعه کرده و پیام های اعتراضی خود را به ثبت رسانده اند.

شعارسال: مصرف زودهنگام بسته‌های اینترنتی که اپراتورهای تلفن همراه در اختیار مشترکان خود قرار می دهند، یکی از گلایه هایی است که همواره از سوی مردم مطرح شده و مشترکان تلفن همراه حتی برای اطلاع دادن به وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به صفحه های مجازی وی در شبکه های اجتماعی مراجعه کرده و پیام های اعتراضی خود را به ثبت رسانده اند.

اعتراض ها وگلایه های مطرح شده از سوی مردم واکنش محمود واعظی را به همراه داشت، به گونه‌ای که وی پارسال خبر از تشکیل ‌کمیته‌ای برای بررسی این موضوع و اعلام نظر در این باره داده بود.

واعظی از مردم خواست تا اعتراض ها و درخواست های خود را با سامانه ۱۹۵ که سامانه‌ای برای رسیدگی به شکایت های مردمی در زمینه فعالیت اپراتورها است، در میان بگذارند تا در کوتاه ترین زمان به آنها رسیدگی شود.

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران که وظیفه نظارت بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه را بر عهده دارد، دراین باره گفت: کمیته ویژه رسیدگی به وضع بسته های اینترنتی اپراتورها به دنبال توصیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سازمان تشکیل شده است.

جهانگیر اسدی افزود: اعضای تیم کارشناسی برای رسیدگی به شکایت های مردمی در نخستین جلسه کمیته تعیین شدند و قرار است کار رسیدگی به درخواست ها را آغاز کنند.

به گفته وی، کارشناسان این کمیته ویژه پس از بررسی شکایات مردمی، پاسخ و توضیح اپراتورها را هم اخذ خواهند کرد.

وزیر ارتباطات سوم اسفند پارسال درباره نتایج جلسه کمیته بررسی وضعیت بسته های اینترنتی گفت: بررسی ها نشان داد تاکنون تخلفی از سوی اپراتورها نداشته ایم و نحوه مصرف مردم و تمایل آنها به تماشای فیلم در بستر اینترنت، سبب اتمام زود هنگام بسته هاست.

بررسی های صورت گرفته نشان داده است که چگونگی مصرف بسته ها از سوی مشترکان اثر مستقیم بر مدت زمان بسته های اینترنتی آنان دارد.

بازی های آنلاین مثل کلش آف کلنز ( Clash of Clans)، وارکرفت (Warcraft) و بسیاری از بازی های دیگر که امروز در بین کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند با توجه به روند طولانی بازی و مدت زمان اتصال به اینترنت، داده به نسبت زیادی را مصرف می کنند .

از این رو اگرترافیک ماهانه اینترنت شما محدود و کم است، پیشنهاد می شود به صورت زمان بندی شده بازی ها را انجام دهید. استفاده از بازی های آنلاین به صورت مدیریت شده به شما کمک خواهد کرد و مدت زمان بیشتری بتوانید از بسته اینترنت خود استفاده کنید.

مورد دیگری که شبیه به بروز رسانی (آپدیت) سیستم عامل بوده و دشمن جان حجم اینترنت شما هستند ، بروز رسانی های پنهانی نرم افزارهای سیستم عامل های کامپیوتر و گوشی است که به صورت پیش فرض و بدون اطلاع کاربر انجام می‌شوند. نرم افزارهایی نظیر فایرفاکس ، تلگرام کامپیوتر و غیره بدون اطلاع کاربر خود را به نسخه های

جدید تر بروز می کنند و در گوشی هم نرم افزارهایی مثل بازار، سرویس های گوگل هم در صورت نیاز پس از اتصال به اینترنت خود را اتوماتیک به روز می کنند.

راهکار دیگری که برای طولانی شدن زمان بسته اینترنتی پیشنهاد می شود، خاموش کردن گزینه بروز رسانی خودکار این نرم افزار ها است .

برنامه های گفتگو(اپ های چت) مثل تلگرام ، واتس اپ، لاین که این روزها هر کاربر فعال گوشی های هوشمند و دنیای اینترنت در آنها عضو هستند، برخی از مدیا هایی که توسط کاربران دیگر برای شما ارسال می شود نظیر عکس ، آهنگ و دیگر فایل ها را به صورت اتوماتیک دانلود می کنند.

حجم موارد دانلود شده برخی اوقات براحتی به چندین گیگ می رسد و می تواند بسیار سریع ترافیک ماهیانه شما را به پایان برساند.

به همین دلیل پیشنهاد می شوددانلود اتوماتیک این آپ ها را غیر فعال کنید .

دفتر بررسی های فنی، اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پارسال از وجود ۱۵۱ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۶۰۵ سیمکارت واگذار شده در کشور خبرداده بود که از این تعداد ۷۱ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۶۵ سیمکارت غیرفعال است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اخبار آی تی، تاریخ انتشار: 9خرداد1396 ، کدخبر: - : www.itnewspaper.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین