پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران، از امضای تفاهمنامه استقرار معماران و هنرمندان در محله سیروس تهران با هدف احیای این محله خبر داد.

شعار سال: منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران از امضای تفاهمنامه استقرار معماران، هنرمندان و مجموعه‌داران در بافت قدیمی محله سیروس تهران خبر داد و اظهار کرد: این تفاهمنامه با حضور عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده چندین انجمن فرهنگی، هنری، معماری و انجمن مجموعه‌داران ایران امضا شد.

وی افزود: بنا بر آنچه در این تفاهمنامه ذکر شده، قرار است شرایطی فراهم شود تا معمارانی که ایده‌های خوبی در ساخت و ساز از نظر زیبایی دارند، هنرمندانی که باعث تحول در بافت فرسوده می‌شوند و مجموعه‌داران که به عنوان حافظان میراث فرهنگی و هنری کشور می‌توانند نمایشگاه و گالری ایجاد کنند - در بخش هایی از بافت قدیمی شهر تهران که غیر قابل استفاده هستند- مستقر شوند و این مکان را احیا کنند. قرار بر این است که وزارت راه و شهرسازی با ایجاد شرایط مناسب، افراد را ترغیب کند تا با سرمایه‌گذاری در آنجا و طرح و اجرای ایده‌های جدید، محلی امن و زیبا برای جذب توریست ایجاد کنند. این امر باعث می‌شود بخشی از هویت شهر تهران که در بافت قدیمی این شهر قرار گرفته است، احیا شود. انجمن مجموعه‌داران ایران نیز، تلاش می‌کند با در نظر گرفتن شرایط مناسب برخی از اعضای خود را که شرایط و فاکتور‌های لازم برای تأسیس موزه دارند، ترغیب کند که در بخش هایی از بافت قدیمی شهر تهران اقدام به تأسیس موزه کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد برنامه‌های مشابه می‌توانند در سرتاسر شهر‌های مختلف به خصوص مراکز استان‌ها مطرح و اجرایی شوند؛ زیرا در سرتاسر کشور احیای بافت‌های قدیمی در دست وزارت راه و شهرسازی است. انجمن مجموعه‌داران نیز، آمادگی دارد که در شهر‌های دیگر هم اقدام به تأسیس موزه بکند.

رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران خاطرنشان کرد: طبیعی است که اغلب مجموعه‌داران ما پول، سرمایه و وقتشان را صرف جمع‌آوری و گردآوری آثار فرهنگی و هنری کرده‌اند. اگر شرایطی به وجود بیاید که مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن مجموعه‌هایشان داشته باشند، به طور طبیعی در آینده نزدیک شاهد تأسیس موزه‌های مختلف خواهیم بود. انجمن مجموعه‌داران ایران تا امروز با تشویق و ترغیب اعضایش باعث به وجود آمدن ۱۲۰ موزه خصوصی در سرتاسر کشور شده و تصور می‌کنم با روندی که در پیش داریم در سال‌های آینده، ۴۰۰ یا ۵۰۰ موزه خصوصی در سرتاسر ایران ایجاد شود. در خصوص محله سیروس تهران هم با بررسی‌های انجام شده قریب به ۵۰۰ مجموعه‌دار حرفه‌ای در تهران داریم و ۲۰۰ نفر از آن‌ها آمادگی تأسیس موزه را دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 29 اردیبهشت 97، کد مطلب: 6536938: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین