پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: صنایع‌دستی در ایجاد شغل بسیار موثر هستند و در سند چشم‌انداز ایران صادرات یک میلیارد دلاری آن پیش‌بینی شده است.

شعار سال: علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت صنایع دستی در ایجاد شغل گفت: صنایع دستی برای کشورمان یک ظرفیت است؛ در این بخش نزدیک به ۴۰۰ رشته وجود دارد که می تواند در بحث اشتغال به کشور بسیار کمک کند. ما توانسته‌ایم با حداقل سرمایه‌گذاری در این بخش شغل ایجاد کنیم و گام های خوبی را برای اشتغال زایی در روستاها در حوزه صنایع دستی برداشته ایم. در واقع صنایع دستی هویت و فرهنگ کشور را حفظ می کند و آن را به نسل بعد منتقل می کند. در سال قبل در حوزه صنایع دستی ۲۳۷ میلیون دلار صادرات داشتیم و در شش ماهه اول سال ۱۵۵ میلیون دلار را رد کردیم. پیش بینی می شود در انتهای سال این عدد به ۳۰۰ میلیون دلار برسد. در سند چشم انداز ایران در افق ۱۴.۴، صادرات یک میلیارد دلاری برای صنایع دستی پیش بینی شده است.

مونسان همچنین درباره ایجاد ۱۳۷ هزار شغل در سال آینده از سوی سازمان میراث فرهنگی، اظهار کرد: برنامه‌ای را به سازمان برنامه و بودجه تقدیم کردیم که اگر الزامات و پیش شرط های آن رعایت شود، این ظرفیت برای ایجاد شغل در بخش گردشگری و صنایع دستی وجود دارد.

وی در پایان در خصوص جلسات مختلفی که در ماه های گذشته با هنرمندان صنایع دستی داشته است، بیان کرد: صحبت با هنرمندان صنایع دستی حس بسیار خوبی دارد؛ به این دلیل که اصل موضوع بسیار جذاب است و هنرمندان این بخش انسان های فاخری هستند. در بخش صنایع دستی تلاقی هنر و صنعت را به خوبی می بینیم. هنرمندان این بخش برداشت ذهنی خود از طبیعت و جهان هستی را تبدیل به اثر دستی می‌کنند. اگرچه صنایع دستی جامد هستند اما در وجود کارها روحی نهفته است که انسان با آن ارتباط برقرار می کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 17بهمن96، کدمطلب:۶۴۲۸۸۲۸، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین