پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ضرورت پیوند گردشگری مناطق آزاد با خارج از کشور، گفت: باید زنجیره کاملی از خدمات گردشگری در مناطق پیاده سازی شود تا گردشگران بتوانند از همه خدمات بهره مند شوند.

شعار سال: «مرتضی بانک» در نشست تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات نوروزی مناطق آزاد که در تهران برگزار شد،افزود: استمرار خدمات گردشگری، اشتغال و توسعه اقتصادی را به همراه دارد و مناطق آزاد یکی از اهداف گردشگری کشور هستند.

وی توسعه زیرساخت ها در حوزه گردشگری را ضرورت امروز مناطق آزاد دانست و افزود: برنامه ریزی در بخش های زیرساختی و خدمات گردشگری، جذب گردشگر خارجی را در پی دارد.

مشاور رئیس جمهوری افزود: ارتباط سازمان های مناطق آزاد با دنیا، موجب جذب گردشگر و انتقال تجربیات مشترک می شود.

بانک ادامه داد: هر مقدار خدمات گردشگری در مناطق آزاد افزایش یابد، مطالبات مردم و گردشگران نیز افزایش می یابد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد یادآور شد: نظرسنجی های سازمان های مناطق آزاد در نوروز97 بیانگر سطح رضایتمندی گردشگران است اما این رضایتمندی نباید محدود به زمان خاصی باشد و در کل سال باید ارائه خدمات به گردشگران با رویه یکسان و متمرکز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمرکز گردشگران در مناطق آزاد از رویکرد «خرید» عبور کرده است، افزود: وجود سایر جاذبه های گردشگری در این مناطق ذائقه گردشگران را تغییر داده است.

بانک با اشاره به افزایش ظرفیت های جامعه محلی در صنعت گردشگری مناطق آزاد گفت: کاشانه مهمان در مناطق آزاد، به یک کانون جدید کسب و کار تبدیل شده اما باید تلاش کرد تا این کاشانه مهمان با ایجاد خدمات و اجرای برنامه های جدید به «جذابیت پایدار» برسد.

مشاور رئیس جمهوری تاکید کرد: استفاده از فضای مجازی و تبلیغات در این فضا نیز به فعالان گردشگری کمک می کند تا خدمات خود را بدون واسطه به گردشگران ارائه کنند.

صنعت گردشگری یکی از بزرگترین و پربازده ترین فعالیت های اقتصادی در دنیاست که بالاترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می کند و بطور مستقیم و غیر مستقیم، سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد از این رو، توسعه گردشگری همواره به عنوان یکی از رویکردهای ایجاد تحول اقتصادی - اجتماعی در مناطق آزاد کشور مطرح بوده است.

ایران هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و 64 منطقه ویژه اقتصادی دارد و لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی جدید نیز از سوی دولت به مجلس ارایه شده و در دست بررسی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری توریسم آنلاین ، تاریخ انتشار 3اردیبهشت97، کدمطلب:46391، www.tourismonline.co


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین