پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵
رئیس سازمان میراث فرهنگی از اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان صنعت گردشگری از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

شعارسال: «علی اصغر مونسان» در نشست با استاندار و جمعی از کارآفرینان صنعت‌ گردشگری مازندران افزود: آداب، رسوم و آیین ماندگار در شمال و جنوب کشور باعث شده است تا صنعت گردشگری ، از اهمیت بالایی برخوردار باشد. وی گفت: مازندران یکی از استان‌های سرآمد گردشگری در کشور است و رتبه خوبی دارد، اما مشکلاتی دارد که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

*** صنعت گردشگری به صنعت سوم در دنیا تبدیل شده است

مونسان افزود: با نگاه ویژه استاندار‌های گلستان، مازندران و گیلان شاهد ایجاد خط شمال در حوزه گردشگری هستیم و با استقرار این استانداران به توسعه گردشگری در شمال کشور امیدوار هستیم. وی با بیان اینکه صنعت گردشگری به صنعت سوم در دنیا تبدیل شده است، گفت: سرعت اشتغال در این بخش ۲ و نیم برابر سایر بخش‌هاست و از هر ۱۱ شغل در دنیا یکی مربوط به گردشگری است. مونسان افزود: با هزینه کردن ۵۰ میلیون تومان می‌توان یک شغل در صنعت گردشگری ایجاد کرد.

وی گفت: گردشگری به نشاط اجتماعی کمک و در موضوعاتی مانند بوم‌گردی شغل و درآمد ایجاد می‌کند، اما متأسفانه آن طور که باید به صنعت گردشگری توجه نشده است که امیدواریم به این صنعت بیش از پیش توجه شود. مونسان افزود: برای تحول در صنعت گردشگری تلاش می‌کنیم و چنانچه این صنعت مانند نفت اهمیت یافت، آن وقت است که جایگاه خود را به خوبی پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در پایان تصریح کرد: سیگنال‌های خوبی در این باره در کشور وجود دارد و اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده، اما برای اینکه به جایگاه واقعی خود برسد نیازمند تلاش همگانی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت روستانیوز، تاریخ انتشار: 28بهمن1396، کدخبر: 64045: www.roustanews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین