پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
صنعت روی با تکیه برفناوری و نوآوری می‌تواند سهم خوبی از رشد اقتصادی برای کشور داشته باشد.

شعار سال: صنعت روی با تکیه برفناوری و نوآوری می‌تواند سهم خوبی از رشد اقتصادی برای کشور داشته باشد. امیر رحیمی، مدیرعامل شرکت کالسیمین ضمن بیان مطلب فوق گفت: در یک بازار رقابتی، هر بنگاه اقتصادی برای افزایش رقابت‌پذیری و رسیدن به توسعه پایدار، ناگزیر به افزایش بهره‌وری از طریق نوآوری و بهبود فرآیندهاست.

وی افزود: با جایگزین کردن ماشین‌آلات جدید و با تکنولوژی‌های نو به منظور افزایش کیفیت محصول و کاهش هزینه‌های تولید و با حضور رقبای خارجی می‌توان گام بلندی در راستای نیل به اهداف بهره‌وری در کشور برداشت.وی معتقد است در صورتی که تفکر سیستمی بخواهد هدفمند، اقتصادی و البته تاثیرگذار باشد باید با رویکرد فناوری‌های نوین بهره‌وری را افزایش دهد. رحیمی با اشاره به اینکه فناوری، عامل کلیدی و موتور اصلی رشد اقتصادی در دنیای امروز تلقی می‌شود، تصریح کرد: این امر می‌تواند سرعت رشد اقتصادی کشور را به شکل چشمگیری افزایش دهد به‌طوری که اغلب کشورهای توسعه‌یافته سال‌هاست که بخش مهمی از رشد اقتصادی خود را از طریق افزایش در بهره‌وری به‌دست آورده‌اند.

وی افزود: بدین منظور می‌توان به رشد ۶۳ درصدی اقتصاد کشور انگلستان از طریق فناوری و نوآوری اشاره کرد که افزایش تولید، مدیریت منابع و تولید فرآورده‌های جدید در این مسیر بسیار ضروری جلوه می‌کند.امیر رحیمی در ادامه تصریح کرد: معدن و صنایع معدنی به دلیل اینکه تامین‌کننده مواد اولیه صنایع مادر هستند، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند، از این‌رو لازم است دولت‌ها تسهیلات ویژه‌ای را برای به‌کارگیری تکنولوژی در این صنعت مدنظر قرار دهند.وی افزود: بازسازی و نوسازی خطوط تولید باعث بهینه‌سازی میزان مصرف، عوامل و نهاده‌های تولید نظیر انرژی و مواد اولیه شده و این امر کاهش قیمت محصول را در‌بر‌خواهد داشت.

وی معتقد است با در پیش گرفتن این روال، صنایع خواهند توانست در سطح بین‌الملل به رقابت پرداخته و هر قدر صنایع داخلی به‌ویژه صنایع معدنی رونق بیشتری داشته باشند، نرخ بیکاری کاهش و بهره‌وری رو به افزایش خواهد گذاشت.مدیرعامل کالسیمین بر این باور است که قیمت جهانی مواد معدنی طی سال‌های اخیر در حال کاهش است و یکی از دلایل آن همین پیشرفت در فناوری بوده، بنابراین صنعت معدن با تکیه بر فناوری می‌تواند رقابت بین‌المللی خود را حفظ کند.وی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های روز در فرآوری مواد معدنی باعث می‌شود طرح‌های غیراقتصادی، اقتصادی و فعال‌شده و به دنبال آن اشتغالزایی و ارتقای بهره‌وری در فعالیت‌های معدنی را نظاره‌گر باشیم.

وی تاکید کرد: در معدن و صنایع معدنی رویکرد به فناوری می‌تواند آثاری نظیر کاهش مصرف انرژی و آسیب‌های زیست‌محیطی، تولید محصولات جانبی بیشتر از باطله‌های فرآوری، اقتصادی کردن ذخایر با عیار پایین و اقتصادی کردن و برداشت از ذخایری که از نظر فنی برداشت آنها دشوار است، افزایش ایمنی و کاهش حوادث، یافتن ذخایر معدنی جدید با سرعت و دقت بیشتر را به همراه داشته باشد.

وی معتقد است: برای خروج از اقتصاد متکی به نفت با توجه به کاهش قیمت آن، منابع معدنی را می‌توان به‌عنوان بزرگ‌ترین پتانسیل کشور در راستای رشد اقتصادی دانست و از این ویژگی بالقوه می‌توان استفاده کرد و پا به عرصه‌های جهانی گذاشت. این امر به واسطه ورود تکنولوژی‌های روز به صنایع معدنی میسر است.این مدرس دانشگاه بر این باور است که ورود تجهیزات اکتشافی به‌روز در حوزه اکتشافات معدنی سبب افزایش عمق حفاری و کسب نتایج دقیق‌تر و به دنبال آن طرح‌های استخراجی دقیق و کم‌هزینه‌تر می‌شود.وی یادآور شد: سهم بخش معدن از تحقیق و توسعه در ایران نزدیک به یک‌درصد و در کشوری نظیر استرالیا به‌طور متوسط ۱۵ درصد است.


سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 29 خرداد 97، کد مطلب: 3402089، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین