پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
در عصر حاضر، حضور در دنیای دیجیتال مارکتینگ، نه یک انتخاب بلکه ضرورتی ناگزیر است. این روزها اگر جایی در دنیای دیجیتال نداشته باشید، به شدت از رقبا عقب خواهید افتاد و نمی‌توانید به آنچه لایقش هستید دست یابید.
شعار سال: پیش از آغاز کار لازم است بدانید دیجیتال مارکتینگ نقش بسزایی در صنعت گردشگری دارد. طبق آمارهای جهانی بیشترین مبادلات مالی در اینترنت، مربوط به سفر و خدمات آن است. مشتریان تصویر خدماتی که قرار است در مقصد دریافت کنند را در وب‌سایت‌ها می‌بینند، در اینترنت درباره جاذبه‌های گردشگری می‌خوانند و حتی می‌توانند با کمک برنامه‌هایی تعیین کنند کدام صندلی هواپیما یا کدام اتاق هتل را بگیرند. دیجیتال مارکتینگ و گردشگری رابطه عمیقی با یکدیگر دارند و اگر از این فضا به نفع کسب و کارتان استفاده نکنید، شکست‌تان حتمی خواهد بود. برای ورود به این سرزمین پر از شگفتی، نیاز به دانش و تسلط به ادبیاتی خاص است. در این مطلب برایتان از مسیری می‌گوییم که به جایگاهی مناسب در دیجیتال مارکتینگ منتهی می‌شود.

۱- آموزش‌ ببینید

اگر قرار است به‌عنوان مدیر، رهبری یک تیم بازاریابی دیجیتال را بر عهده بگیرید یا به‌عنوان کارشناس بازاریابی شروع به کار کنید یا این امور را برون‌سپاری کنید، حتما حداقل یک‌بار در کلاس‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ شرکت داشته باشید. جالب است بدانید با حداقل ۲۰ و حداکثر ۶۰ساعت گذراندن دوره آموزشی می‌توانید با ادبیات، مفاهیم و چارچوب‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌شوید. وقتی با اصطلاحات آشنا شدید، کتاب و مقاله بخوانید و حتما تجربیاتی که دیگران به آن دست پیدا کرده‌اند را جدی بگیرید.

۲- از مشاوران کمک بگیرید

متاسفانه دنیای دیجیتال مارکتینگ برای بسیاری از افراد مانند کوره‌راه‌های تاریک و پیچ در پیچی است که آنها را تنها به سمت شکست و از بین رفتن سرمایه‌ها می‌برد. اگر چندین بار شکست خورده‌اید یا برای اولین بار است که می‌خواهید به دنیای دیجیتال وارد شوید حتما از مشاوران کمک بگیرید و از آنها بخواهید تا مدتی کنارتان باشند و روند کاری‌تان را پایش کنند. مشاوران خوب، تا زمانی که با پیچ و خم‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید کنارتان خواهند بود و بعد رفته رفته نقش‌شان کمرنگ می‌شود.

۳- از وبسایت شروع کنید

ضمن توجه به زیبایی‌های بصری (UI)، حتما روی تجربه کابری (UX) تمرکز کنید. درواقع سایت شما باید بتواند به‌راحتی فرآیندهای مورد نیاز مشتریان را برایشان عملیاتی کند و کاربران بتوانند به سرعت، با اعتماد بالا و با حس خوبی نسبت به خرید اقدام کنند. کاری کنید که مشتریان از تجربه خودشان در سایت شما برای دیگران تعریف کنند. برای رسیدن به این اهداف نیز حتما از متخصصانی که به UI، UX و صنعت گردشگری آشنا هستند، کمک بگیرید. سایت اعتبار شماست و مشتری به آن به چشم دفتر کارتان نگاه می‌کند. یک وب‌سایت خوب و کامل به مشتری اطمینان می‌دهد شما در کارتان خبره هستید. برای دفتر کارتان در دنیای دیجیتال مارکتینگ به اندازه کافی پول و زمان کنار بگذارید. سایت‌های کوچک و غیرحرفه‌ای معمولا در دریای خروشان سایت‌های بزرگ گم می‌شوند و اثری هم از آنها باقی نمی‌ماند.

۴- محتوا را پادشاه بدانید

محتوا، کلمه‌ جادویی عصر حاضر و نقطه‌ عطف مهم برای تعیین مرزها بین شما و رقبایتان است. برای تولید محتوا باید پرسونای مخاطب و الگوی رفتاری او را در نظر بگیریم و بر اساس آن شیوه تولید محتوا و فضای انتشار آنها را انتخاب کنیم. موضوع مهم بعدی این است که موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی به سادگی محتواهای تکراری، کپی شده و نامناسب را تشخیص می‌دهند، آنها خوب می‌دانند چگونه سایت شما را رتبه‌بندی کنند و تا چه میزان برایتان اعتبار در نظر بگیرند.

۵- ایمیل ارزان‌ترین و سودآورترین تبلیغ

ایمیل مارکتینگ ابزاری است که در مقابل امکانات زیاد و جذاب بازاریابی، از نظر هزینه بسیار مقرون به‌صرفه است. اگر بیشترین هزینه‌ ایمیل مارکتینگ در هر سازمان را حساب کنید و تنها ۲۰ درصد از مشتریان‌تان به ایمیل‌ها توجه کنند با هزینه‌های بسیار پایین، آورده‌های ارزشمندی خواهید داشت. پنل‌های مدیریت ایمیل مارکتینگ، با توجه به رفتار مشتریان نسبت به ایمیل‌های ارسال شده، با جزئیات زیاد به شما خواهند گفت که چه کسانی دوستان واقعی‌تان هستند، روی خرید چه افرادی نمی‌توانید حساب کنید و کدام مطالب‌تان بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اگر صندوق ورودی ایمیل‌تان را بررسی کنید خواهید دید تمام کسب و کارهای معتبر از ایمیل مارکتینگ بهره‌مند می‌شوند و آن‌را ابزاری قدرتمند می‌دانند.

۶- به شبکه‌های اجتماعی بپیوندید

گام آخر در دیجیتال مارکتینگ حضور در شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی برای تبلیغ محصولات و خدمات هستند. مخاطبان بسیاری در سراسر جهان به این شبکه‌ها پیوسته‌اند و آنچه در این فضا وجود دارد می‌تواند به نفع توسعه کسب و کارها به کار برده شود. با این وجود شبکه‌های اجتماعی مشکلاتی نیز دارد. اول آنکه پایدار نیستند و هر لحظه ممکن است فضایی که در آنجا دارید از بین برود یا به خطر بیفتد. دیگر آنکه مخاطبان به شبکه‌های اجتماعی اعتماد کامل ندارند و اگر شما گام‌های پیشین دیجیتال مارکتینگ را رعایت نکرده باشید حضورتان در این شبکه‌ها به اندازه کافی سودمند نخواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 25 تیر 97، شماره: 3414125

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین