پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
حتماً برای هر کدام از ما اتفاق افتاده یا با این صحنه مواجه شدیم که بیمارانی که قصد مراجعه به مطب برخی از پزشکان را دارند به دلیل نامناسب بودن شرایط دسترسی به مطب یا به قولی مناسب سازی نشدن معبرهای مطب پزشکان، بیمار مجبور می‌شود با مشکلات عدیده‌ای خودش را به مطب رسانده تا توسط پزشک ویزیت شود.

شعار سال: حالا همین شرایط را برای یک بیماری که مشکل معلولیت هم دارد متصور شوید. قطعاً وضعیت سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد. آیا تاکنون جامعه پزشکی که مسئولیت مستقیم مباحث درمانی را در شهری مثل مشهد برعهده دارند برای همین یک پرسش پاسخ قانع کننده‌ای داشته و دارند که کادر درمانی یک شهر مگر از شرایط مراجعین به مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی و غیره خود خبر ندارند که برای رفع موانع موجود ناشی از نبود آسانسور، پارکینگ و... فکری بر نمی‌دارند؟ و مطب‌هایی که دارند بیشتر در مجتمع‌هایی با قابلیت مسکونی دایر می‌شود.

مشکلات معلولان

حسینی، مدیرعامل انجمن حامیان شهربدون مانع در این خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد کم توان و دارای معلولیت بحث درمان آن‌ها است. در همین راستا می‌بایست زیر ساخت‌های لازم برای دستیابی به مراکز درمانی و مطب پزشکان برای آن‌ها مناسب سازی شود که متأسفانه اینقدر شرایط در این مورد تأسف بار و سخت است که حتی افراد عادی که بنا بر احتیاج می‌خواهند به مطب، آزمایشگاه یا هر مرکز خدمات درمانی دیگری مراجعه کنند بعضاً با مشکل مواجه می‌شوند چه برسد به افراد معلول.

مطب هایی که برای طبابت ساخته نشده

وی در ادامه می‌افزاید: متأسفانه آنچه که در ساختمان پزشکان و مطب هایی هست، مشکلات و موانع زیاد برای افراد دچار مشکل و معلول است. طبق بررسی که ما در سال 93 انجام دادیم 85 درصد مطب‌ها و ساختمان‌های پزشکان مشکلاتی از جمله نداشتن آسانسور، سرویس بهداشتی مناسب سازی شده و غیره را دارند که سرمنشاء آن البته به این برمی گردد که مطب‌های پزشکان قبل از ساخت برای کاربری مطب طراحی نشده‌اند و ماهیتی مسکونی دارند که این سختی مراجعه به دکتر را برای معلولان دو چندان می‌کند.

در شأن جامعه معلولان نیست

مدیرعامل انجمن حامیان شهربدون مانع اظهار می‌دارد: چندی قبل من خودم می‌خواستم به یکی از پزشکان مراجعه کنم وقتی در محل مطب حاضر شدم متأسفانه آسانسوری وجود نداشت که من بتوانم با استفاده از آن خودم را به مطب این پزشک برسانم برای همین مجبور شدم روی زمین نشسته و با شرایط خیلی سخت و بدی خودم را به طبقه بالاتر برسانم باور کنید این در شأن هیچ کدام از دوستان جامعه معلولان نیست که با این شرایط سخت بخواهند ضروری‌ترین مشکلاتشان را سرو سامان بخشند.

جلسات بی نتیجه

حسینی همچنین به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان مرتبط با این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: با اینکه چندین و چند بار جلساتی در مورد مناسب سازی مسیرهای دسترسی به مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان برگزار کردیم و حتی از نماینده دانشگاه علوم پزشکی درخواست نمودیم در مورد صدور مجوز برای مطب‌هایی که شرایط مناسبی ندارند و در واحدهای مسکونی دایر می‌شود، تجدید نظر نمایند، اما وی به ما اعلام کرد که عمده مطب‌ها برای مجوز اقدام نمی‌کنند ولی یکسری از آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌ها باید مجوزها را از ما بگیرند که موجب تعجب ما هست که آن‌ها هم این کار را بعضاً نمی‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت قدس آنلاین، تاریخ 20 تیر 96، کد مطلب: 609790: www.qudsonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین