پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
گفت‌وگو با رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره سینماهای متروک پایتخت؛

شعار سال: 22 خرداد بود که گزارشی از سینماهای تعطیل شده مناطق شش، هفت، 10، 11، 12، 16 چاپ و منتشر شد. مردم و شورایاران در گفت‌وگو با خبرنگار ما خواسته‌شان که بازگشایی و احیاء دوباره سینماها بود، را مطرح کرده و خواستار پیگیری شده بودند. در همان گزارش «الهام فخاری» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرده بود : «تمامی اعضا از بدو ورود به شورا، توجه خاصی به سالن‌های نمایش و وضعیت سینماهایی که بنا به دلایلی دچار رکود و تعطیلی شدند، داشتند و با جدیت پیگیر تعیین تکلیف آنها هستند. در برنامه سوم شورای اسلامی شهر تهران احیای فرهنگی و بازسازی این مکان‌ها بررسی و پیگیری خواهد شد و امیدواریم شاهد بازگشایی و رونق دوباره آنها باشیم.» «محمد قاصد اشرفی» رئیس اتحادیه سینماداران تهران هم بدون ارائه آمار گفته بود: «آمار دقیقی از سینماهای تعطیل شده نیست اما تعدادشان زیاد است و به‌طور قطع استقبال نکردن مردم از فیلم‌های اکران شده و ضرر و زیان‌هایی که به مالکان وارد شده، باعث تعطیلی و رکود آن ها بوده است.» برای پیگیری موضوع از اقدامات مدیران شهری در احیای سینماها سراغ «سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران رفتیم و با وی گفت‌وگو کردیم.

بیش از 20 سینمای پایتخت سال‌هاست که تعطیل شده است. مدیریت شهری برای احیای دوباره و اکران مجدد فیلم روی پرده نقره‌ای چه برنامه‌ای دارد؟

یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که در ستاد اوقات فراغت شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته بهره‌برداری مناسب از سینماها است و قصد داریم توجه بیشتری به امکانات در داخل مجموعه‌های سینمایی و توسعه چنین فضاهایی در نقاط مختلف شهر داشته باشیم.

منظورتان از توسعه ساخت سینماهای جدید است یا احیای دوباره سینماهای تعطیل شده؟

پایتخت نیازمند افزایش فضاهای فرهنگی و هنری است و قصد داریم برای تحقق این هدف سینماهای تعطیل شده را احیا کنیم.

با وجود آمار بالای سینماهای تعطیل شده، الزامی برای ساخت سینماهای جدید در پایتخت وجود دارد؟

برخی از مناطق نیاز به چنین فضاهای فرهنگی و هنری دارند و به همین دلیل ساخت سینما لازم است.

برای تمام سینماهای تعطیل شده چنین برنامه‌ای دارید؟

ما در مورد سینماهای وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تصمیم‌گیری می‌کنیم و این سینماها در اولویت قرار دارند.

مدیریت شهری قصد ندارد سینماهای دیگر را تملک کند؟

درمورد تملک صحبتی نکرده‌ایم اما در تلاش هستیم با مسئولان حوزه هنری، بنیاد مستضعفان و وزارت ارشاد که مالک تعدادی از سینماهای پایتخت هستند، صحبت کنیم تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و سینماها فعال شوند.

فعال شدن سینماهای تعطیل شده در افزایش سرانه فرهنگی و هنری تأثیر دارد؟

استفاده بهینه از ظرفیت سینماهای تعطیل شده، قطعاً بخشی از کمبود سرانه‌های فرهنگی و هنری شهر را جبران می‌کند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 31 تیر 97، کد مطلب: 23891، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
فیلم های خوب باید باشه تا مردم برن سینما تا احیا بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین