پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
استاندار آذربایجان غربی گفت: رانت سهمیه سوخت مرزنشینان آذربایجان غربی متوقف شد.

شعارسال: محمد مهدی شهریاری چهارشنبه شب در مراسم روز خبرنگار با اشاره به اینکه رانت سهمیه های سوخت مرزنشینان و خشکبار پس از روی کار آمدن وی در آذربایجان غربی متوقف شد، گفت: به واسطه این رانت و فساد اقتصادی، یارانه ای که باید جهت بهبود معیشت به حساب مرزنشینان واریز می شد، به جیب افراد سودجو می رفت.

وی تصویر حواله های مربوط به این رانت را جهت قرائت در اختیار برخی از اصحاب رسانه قرار داد و افزود: مافیایی در زمینه این سهمیه ها به وجود آمده بود و حتی یک نسخه از رونوشت این حواله ها هم در بایگانی استانداری برجا نمانده است.

شهریاری با انتقاد از عملکرد جامعه خبری استان در این خصوص، گفت: روزنامه نگاران درباره این فساد که در منطقه ریشه دوانده بود، کمترین فرآورده خبری را تولید کردند که جای انتقاد دارد.

وی با اشاره به اینکه روزنامه نگاران در جهت مبارزه با فساد باید از مسوولان حمایت کنند، اضافه کرد: امروز که مبارزه با این موارد در دستور کار قرار گرفته است، برخی خبرنگاران به جای حمایت از مسوولان انتقاد می کنند.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در حالی که پیش از این سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهمیه سوخت به حساب استانداری واریز می شد، با توقف رانت و فساد تنها در یک ماه حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد از این محل جهت بهبود معیشت مرزنشینان کسب شده است.

شهریاری بیان کرد: از محل توقف این رانت، ۸۰ هزار خانوار روستایی که در ۲۰ کیلومتری مرزهای استان ساکن هستند از بیمه عشایری برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت مناطق مرکزی استان با رسیدگی به محدوده های مرزی امکان پذیر است، افزود: ۲۴۰ هزار تومان از هزینه سالانه این بیمه را خانواده های مرزی و ۴۸۰ هزار تومان دیگر را دولت تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه امنیت مناطق مرزی با بهبود معیشت مرزنشینان تامین می شود، افزود: حدود ۶۰ هزار خانوار از ۲۸۰ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از بیمه درمانی برخوردار هستند و استان از نظر متوسط شاخص کشوری در رده بسیار پایین قرار دارد.

وی اضافه کرد: با احتساب ۸۰ هزار خانوار روستایی که در حال بیمه هستند این آمار به ۱۴۰ هزار خانوار روستایی می رسد و در نتیجه ۵۰ درصد روستاییان بیمه می شوند.

وی با اشاره به اینکه این روستاییان در ۶۰ سالگی از حقوق بازنشستگی نیز برخوردار می شوند، بیان کرد: ۸۰ هزار واحد روستایی هم با پرداخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر واحد از محل فروش سوخت در مقابل بلایای طبیعی چون زلزله، سیل و آتش سوزی بیمه می شود.

وی با اشاره به اینکه صاحبان هر یک از این واحدهای روستایی در صورت بروز اتفاق ۳۰ میلیون تومان از بیمه دریافت می کنند، اضافه کرد: تاکنون بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه های درمانی این روستاییان در بیمارستان امید از محل سود سهیمه های سوخت مرزنشینان پرداخت شده است.

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: برای ۱۰۰ خانوار روستایی نیازمند مرزی هم با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن ساخته خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دشمنان در تلاش هستند تا با مطرح کردن مسائل قومیتی و فتنه انگیزی، جنگ داخلی راه بیاندازند و در این بین رسالت اصلی خبرنگاران حفظ وحدت در جامعه است.

شهریاری با بیان اینکه رسالت خبرنگاران در این شرایط خاص ایجاب می کند به دور از بحث های سیاسی وحدت داخلی را حفظ کنند تا نقشه های دشمنان نقش برآب شود تاکید کرد که رسانه های استانی باید از دامن زدن به بحث های قومیتی به جد پرهیز کنند و بدانند که امنیت بهترین نعمت حاکم بر کشور است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ظرفیت های این استان باید توسط رسانه ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی شناسانده شوند و اصحاب رسانه همگام با مدیران برای توسعه استان تلاش کنند.

شهریاری بیان کرد: جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای توسعه اقتصادی منطقه مهمترین اولویت ماست و در این جهت از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم و نیازمند همکاری رسانه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند به عنوان زبان گویای مردم در کنار مسوولان و مدیران باشند، گفت: اگر مدیری پاسخگوی ارباب رجوع نبود، رسانه ها انتقاد کنند تا آن مدیر در اسرع وقت مورد مواخذه قرار گیرد.

وی ادامه داد: رسانه های استانی به جای ایستادن مقابل مدیران، همراه با مسوولان مشکلات مردم و جامعه را ارزیابی و حل و فصل کنند.

وی با اشاره به اینکه عده ای از رسیدگی به مناطق مرزی استان انتقاد کرده اند، گفت: ما هر قدر به مناطق مرزی برسیم، امنیت استان بیشتر تضمین می شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بعضی ها در داخل، بازیچه دست معاندان خارجی و داخلی شده اند و باید با هوشیاری رفتار کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه حل مشکلات خبرنگاران در اولویت مسوولان امر قرار گیرد، بیان کرد: حل مشکل بیمه خبرنگار درصدر برنامه های مسوولان باشد و ما نیز در این راه حمایت های لازم را می کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18مرداد1397، کدخبر: 4370021: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
الان متوقف شدن چه فایده اونایی که میخواستن پول به جیب بزنن به اندازه کافی اینکارو کردن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین