پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه برای اتمام و بهره برداری از طرح راه آهن سبزوار 1770 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت : این پروژه از سال 95 فعال شد و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است
شعارسال:وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه برای اتمام و بهره برداری از طرح راه آهن سبزوار 1770 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت : این پروژه از سال 95 فعال شد و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای راه آهن سبزوار با بیان اینکه شرایط بودجه ای کشور سخت است، افزود: این طرح از سال 1389 آغاز شده ولی تا سال 1395 اعتبار جدی نداشته و با آن اعتبارات کار خاصی انجام نشده است.
وی تصریح کرد: در سال 97 به میزان 200 میلیارد ریال اعتبار برای طرح در نظر گرفته شده که تاکنون زیرسازی 30 کیلومتر آن به اتمام رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: خوشبختانه در سبزوار پروژه های خوبی در دست اقدام است و بازآفرینی این شهر موجب پشتیبانی از 3 استان دیگر می شود.
آخوندی با اشاره به بافت قدیمی، تاریخی و حاشیه نشین سبزوار عنوان کرد: بیش از 100 پروژه کوچک و بزرگ برای این شهرستان تعریف شده که به خوبی خدمات رسانی به حاشیه شهر انجام شود.
وی با اشاره به اقدامات حوزه راه و جاده در این شهرستان خاطرنشان کرد: در مسیر سبزوار - اسفراین 8 کیلومتر بزرگراه در حال اجراست که شهرداری مجری آن است. همچنین برای مسیر سلطان آباد پروژه ای تعریف شده که در مجلس تامین اعتبار شده است.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این خصوص گفت: ‌مجموع اعتبارات اختصاص یافته به طرح راه آهن این شهرستان تا سال 1393 کمتر از 30 میلیارد ریال بوده در حالی که پارسال 210 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای تکمیل این طرح اختصاص یافت.
احمد برادران با اشاره به موقعیت تجاری، کشاورزی، معدنی و صنعتی سبزوار افزود: با بهره برداری از طرح راه آهن این شهرستان روند صادرات کالا و محصولات معدنی و کشاورزی افزایش می یابد.
وی ادامه داد: سبزوار در مسیر ترانزیت بین المللی و ارتباط این شهر فعال اقتصادی با کشورهای آسیای میانه قرار دارد که این موضوع اهمیت تکمیل راه آهن سبزوار را افزایش داده است.
فرماندار سبزوار اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف این پروژه اتصال آن به راه آهن سراسری شمال - جنوب است که با اجرای آن زمینه برای اتصال راه آهن سبزوار به خط سراسری شمال و جنوب فراهم می‌شود.
برادران افزود: در سفر رئیس جمهوری به سبزوار یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح راه آهن سبزوار به طول 45 کیلومتر از ایستگاه سلطان آباد به شهر سبزوار اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: همچنین برای ساخت دو ایستگاه اصلی و بین‌راهی راه آهن شهرستان سبزوار370 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی ‌شده است.
برادران گفت: اسناد برگزاری مناقصه ساخت 2 ایستگاه راه‌آهن سبزوار تهیه شده و در مرحله پیگیری تملک اراضی قرار دارد.
طرح راه آهن سبزوار به طول 45 کیلومتر از ایستگاه سلطان آباد آغاز و در روستای ایزی به پایان می رسد.
بازدید از طرح راه آهن سبزوار و جاده های مواصلاتی شهرستان سبزوار- قوچان، سبزوار- جوین، سبزوار- جغتای واقع در غرب خراسان رضوی از مهمترین برنامه ای سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان سبزوار است.
این شهرستان در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار25مرداد97،کدخبر: 83003190، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین