پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
قائم مقام وزیر نیرو گفت: طرح جامع آب یکی از اقدامات تاثیرگذار در حوزه مدیریت منابع آبی باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

شعار سال: ستار محمودی ظهر پنجشنبه در دومین روز از گردهمایی مدیران ارشد آب کشور در ارومیه با تاکید بر اجرایی شدن این طرح در کشور اظهارداشت: متاسفانه با وجود ضرورت اجرای تحویل حجمی آب که از برنامه سوم توسعه کشور است این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز به اجرا درنیامده که باید برای این امر چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به حجم بالای طرح‌های نیمه تمام در حوزه آب کشور و وجود نزدیک به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه کاره در این بخش افزود: در سالهای گذشته با استانی شدن شرکت‌های آب منطقه ای، مسابقه سد سازی و اجرای طرح‌های با اولویت و بدون اولویت در بین استان‌های مختلف راه افتاد.

محمودی با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌هایی با ۱۵ یا ۲۰ درصد پیشرفت در این حوزه بلاتکلیف مانده‌اند افزود: وجود این پروژه‌ها دوراهی برای مدیران عرصه آب کشور ایجاد کرده چراکه حذف پروژه و یا ادامه فعالیت برای اجرای آن هر کدام تبعات مربوط به خود را دارد.

محمودی عنوان کرد: در گذشته با نظر مسئولان محلی و استانی برخی پروژه‌ها در حوزه آب آغاز شده ولی بهره وری آن دیده نشده است که این امر مشکل ساز بوده و تاکنون مشکلات این پروژه‌ها ادامه دارد.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: برای بهبود این وضعیت باید مدیران حوزه آب کشور، مدیر منابع آب باشند و بهره وری اجرای پروژه‌ها را در راستای این امر مورد توجه قرار دهند.

محمودی بر لزوم اجرای مدیریت حوضه ای آب در کشور تاکید کرد و گفت: این امر نیز می‌تواند در تحلیل وضعیت آبی هر منطقه تاثیرگذاشته و زمینه را برای برنامه ریزی بهتر فراهم کند.

وی افزود: طرح جامع آب یکی از طرح‌های تاثیرگذار در این بخش در کشور به شمار می‌رود که باید با سرعت بیشتری در راستای اجرایی شدن این طرح گام برداریم.

قائم مقام وزیر نیرو از رشد ۵۰ درصدی اعتبارات حوزه تعادل بخشی آب در بودجه سال آینده کشور نسبت به بودجه امسال خبر داد و اضافه کرد: البته باید مدیران عامل آب منطقه ای به دنبال دیگر روش‌های تأمین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها در استان‌ها بوده و تنها چشم به راه اعتبارات دولتی نباشند.

محمودی با اعلام اینکه در حال حاضر شرکت آب ایران از عدم بحث مدیریت حوزه‌ای آسیب‌های زیادی را متحمل می‌شود بنابراین باید روی منابع آب به صورت حوزه‌ای عمل شود گفت: هم‌اکنون ما نیازمند این هستیم که مدیریت حوزه‌ای را در بخش آب پیاده کرده و در این راستا شرکت آب منطقه‌ای استان‌ها نقش موثری را می‌توانند ایفا کنند.

وی تکمیل سازه‌های ناقص، پیاده‌سازی حوزه‌های آب‌ریز به شوراهای آب‌ریز، اجرای شوراهای منطقه آب، کنترل‌گذاری بر روی منابع آب، ایجاد تشکل‌های آب برای آب‌های زیرزمینی، تعیین و تکلیف چاه‌های غیرمجاز و هماهنگی و استفاده منطقی از پساب‌ها را از مواردی بر شمرد که نیازمند بازنگری است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت مهر ، تاریخ انتشار 23 مهر 1394،کد مطلب:2941614 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین