پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۳۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
رئیس اتاق تعاون استان سمنان با انتقاد از عدم توجه به تعاونی‌ها در کشور گفت: "مالیات"، "بیمه" و "بروکراسی اداری" چالش بیشتر تعاونی‌ها در سمنان است

شعارسال: سید داوود قریشی عصر امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان سمنان اظهار داشت: امروز اقتصاد کشور نیازمند حضور بیشتر بخش تعاون است و این مهم مستلزم توجه بیشتر به این بخش است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها می‌توانند کشور را به اهداف اقتصادی ترسیم‌شده نزدیک‌تر کند عنوان کرد: امروز باید نگاه به بخش تعاون تغییر کند.

"مالیات"، "بیمه" و "بروکراسی اداری" چالش بیشتر تعاونی‌ها در سمنان

رئیس اتاق تعاون استان سمنان از "مالیات"، "بیمه" و "بروکراسی اداری" به عنوان چالش بیشتر تعاونی‌ها در این استان نام برد و خاطرنشان کرد: مسئولان سعی کنند تا مشوق‌های سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی را به تعاونی‌ها بازگردانند.

قریشی با اشاره به اینکه امروز بیشتر تعاونی‌ها درگیر بروکراسی اداری و مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی هستند عنوان کرد: البته قرار است تا بر اساس مصوبه هیئت مقررات زدایی کشور، بخشی از مشکلات بروکراسی اداری تعاونی‌ها حداقل در بخش ثبت تعاونی رفع شود؛ اما باید قانون مربوط به معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی شرکت‌های تعاونی تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود صراحت قانونی مبنی بر معافیت شرکت‌های تعاونی از پرداخت مالیات و برخی معافیت‌های بیمه‌ای، برخی دیگر از قوانین برای عدم اجرای این قانون مورد استناد مُمیزان مالیاتی و بیمه‌ای قرار می‌گیرد افزود: باید برای برخورداری تعاونی‌ها از مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای، قوانین مربوط به این معافیت‌ها با نگاه اغماض اجرا شود.

رئیس اتاق تعاون استان سمنان با اشاره به اینکه این نهاد حلقه واسط تعاونی‌ها با بدنه دولت است عنوان کرد: فعالان بخش تعاونی‌ها می توانند مشکلات خود را با اتاق تعاون در میان بگذارند تا این نهاد برای رفع آن پیگیری کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 10 شهریور 97، کدمطلب: 1817881، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین