پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۲۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
جزیره هنگام به عنوان یک منطقه حائز اهمیت و استراتژیک از داشتن پزشک محروم است و شبکه بهداشت و درمان قشم هنوز نسبت به رفع مشکل مردم محروم این منطقه اقدامی نکرده است.

شعارسال: بدون تردید یکی از نیازهای مهم و اساسی هر منطقه‌ای وجود پزشکان حاذق است تا در تأمین سلامت مردم بکوشند و از نگرانی‌های آنان و خانواده‌های آنان بکاهد.

خوشبختانه دولت با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات شایسته‌ای در این حوزه انجام داده است تا مردم بنا بر فرموده مقام معظم رهبری دغدغه‌ای جز درد بیماری نداشته باشند و از نگرانی‌هایی همچون نبود کادر درمانی مجرب و امکانات پزشکی رنج نبرند.

مسؤولان با این طرح تلاش کردند که همه نقاط کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار نیز از این نعمت منتفع شوند و یکبار برای همیشه به این نگرانی‌ها پایان داده شود.

متأسفانه یکی از مناطقی که هنوز نتوانسته است، طعم شیرینی این امکانات را بچشد، جزیره هنگام واقع در شهرستان قشم است.

هنوز یک پزشک که خواسته زیادی برای یک منطقه محروم و کم برخوردار به نظر نمی‌آید، با وجود اهمیت و موقعیت حساس منطقه دراین جزیره مستقر نشده است و مسؤولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به حل این مشکل مردم این جزیره که اغلب افراد کم بضاعت و بی بضاعت هستند بی اعتنا بوده و نتوانسته‌اند، این مشکل ساده مردم را برطرف کنند.

این در حالی است که امکان انتقال بیماران بدحال به علت طوفانی شدن دریا و نامساعد بودن شرایط جوی با شناورهای سبک موجود در منطقه امکان تردد را غیر ممکن کند و ممکن است هر لحظه مرگ یا زندگی یک انسان وابسته به ارائه خدمات اولیه یک پزشک باشد تا ادامه درمان به درستی در مراکز درمانی انجام شود، اما متأسفانه در هنگام پزشکی وجود ندارد که این نیاز را پاسخ دهد.

از سوی دیگر بسیاری از مردم توانایی رفت و آمد به مرکز شهرستان را برای درمان بیماری‌ها ندارند و ممکن است مدت‌ها در تب و تاب یک بیماری ساده که وجود یک پزشکی عمومی آن را برطرف می‌کند، بسوزند و رنج ببرند.

با این همه به نظر می‌رسد این دغدغه‌ها برای مدیران بهداشت و درمان شهرستان حائز اهمیت نیست.

البته در تیرماه سال جاری و همزمان با روز دهیار، فرماندار و مدیران شهرستان قشم در دهیاری روستای ریگو واقع در بخش شهاب گرد هم آمدند تا با بررسی وضعیت این بخش به مشکلات احتمالی رسیدگی و نیازهای مردم را تا آنجا که در توان شهرستان است، برطرف کنند و یکی از این مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد، نبود پزشک در جزیره هنگام بود.

*شبکه بهداشت ظرف یک هفته پزشک را در هنگام مستقر کند

فرماندار قشم در این نشست تأکید کرد که به دلیل جزیره بودن این منطقه استقرار حداقل یک پزشک در هفت روز هفته لازم و ضروری است، چرا که ممکن است در این مدت یکی از اهالی نیاز مبرم به پزشک پیدا کند و زمان کافی و یا امکان انتقال به قشم یا نقاط دیگر را نداشته باشد.

علیرضا نصری در این جلسه شبکه بهداشت و درمان شهرستان را موظف کرد که ظرف یک هفته این مشکل را برطرف کنند و تأکید کرد که سرانه جمعیت برای در نظر گرفتن پزشک در جزیره، نباید مد نظر قرار گیرد چرا که از شرایط خاصی برخوردار است.

از همه این موارد که بگذریم نباید فراموش کرد که وجود یک پزشک می‌تواند امنیت روانی در اجتماع هنگام را فراهم کند و آنان با وجود یک پزشک بدانند که در صورت بروز یک حادثه می‌توانند از تأمین سلامت خود و عزیزانشان اطمینان حاصل کنند.

به همین منظور انتظار می‌رود که مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی برای حل این مسأله مهم ورود کرده و این ضعف و خلأ مدیریتی و نبوددرک مناسب نسبت به وضعیت مردمشهرستان را جبران و برای همیشه این مشکل را برطرف کنند.

نباید فراموش کرد که وجود یک پزشک سقف خواسته‌های جزیره‌ای چون هنگام نیست، بلکه حداقل نیازهای مردم این جزیره است که به نظر می‌رسد حق داشتن یک پزشک را دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1397 ، کد خبر: 13970619000299 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ا.ف75
من خودم به جزیره هنگاتم رفتم! واقعا در این زمینه از ضعف زیادی برخورداره
ناشناس
Norway
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
وزارن بهداشت چی کار داره میکنه
ایا وظیفه وزارت بهداشت ق مسخره کردن مردمه یا وظیفه دیگه ای هم داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین