پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
گزارش زیر قصد تحلیل آقای شریعتمداری بعنوان نامزدهای معرفی شده جهت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی توسط دولت به مجلس شورای اسلامی را دارد. امیدواریم نمایندگان محترم با توجه به راست آزمایی صورت داده در خصوص صحت مطالب گزارش زیر، اقدام به رای دهی در جلسه تخصصی مربوطه کنند. تاکید می گردد که گزارش با رویکرد بی طرفانه و صرفا بر پایه تحقق حداکثری منافع ملی ، تهیه شده است .
شعار سال : تحلیل شریعتمداری می بایست در سه گانه سوابق مدیریت بر حوزه های بازرگانی و تجاری(وزارت، ریاست شورای عالی نظارت بر اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، ...)، روابط وی با آقای ری شهری(عضویت در هیات امنای آستان مقدس شاه عبدالعظیم) و در نهایت ارتباطات مستمر با بخش هایی از حاکمیت(کمیته استقبال از امام خمینی،معاون امور انقلاب نخست وزیری در دوره رجایی،مامور تاسیس دفتر نظارت و حسابرسی دفتر رهبری، ریاست ستاد اجرایی فرمان امام،....) ، جستجو شود.
ظاهر آرام و همیشه خندان شریعتمداری گویا وی را تبدیل به مرد تمام فصول کرده است. اعتماد جناح‌های مختلف سیاسی کشور در گذشته ، به شریعتمداری موجب شد که وی در دو نوبت مراجعه دولت به مجلس برای اخذ رأی اعتماد، با بالاترین آراء (دوره نخست با ۱۹۹ رأی و دوره دوم با ۲۱۵ رأی) موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شود
اما چالش ها و متاسفانه رسوایی های چندگانه بوجود آمده در دوره اخیر وزارت وی، اعتماد افکار عمومی و مقبولیت مدیریتی وی را تحت تاثیر قرار داده و زیر سوال برده است. در روز سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ طرح استیضاح شریعتمداری تحویل هیئت رئیسه مجلس شد. به گفته حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس، این طرح استیضاح با بیش از ۷۰ امضا در ۱۵ محور تدوین شده که از جمله محورهای آن «ضعف مدیریت»، «عدم کنترل و مدیریت بازار» و همچنین «افزایش بی‌رویه قیمت‌ها» بوده‌است . 
اما شریعتمداری در مجلس حاضر نشد و این عدم حضور به معنای نوعی دهن کجی به نمایندگان مجلس پنداشته شد. بخش قابل توجه ای از صاحب نظران معتقدند که معرفی مجدد شریعتمداری به مجلس برای اخذ رای اعتماد، نوعی برگ زدن روحانی و بازی با برگ سوخته شده برای معرفی مجدد گزینه پیشنهادی خودش(احتمالا محسنی بندپی) است . برخی دیگر نیز، ارتباطات گسترده شریعتمداری را عامل معرفی وی توسط رئیس جمهور می پندارند. 
سوال اینجاست که اگر سناریوی بازی با برگ سوخته، درست باشد، شریعتمداری کهنه کار چرا باید وارد چنین بازی شود؟ 
شنیده ها(درست یا غلط)، حکایت از این امر دارد که پذیرش نامزدی پست وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی توسط شریعتمداری، نه بواسطه دوستی روحانی و شریعتمداری و نه احتمال کسب رای اعتماد و نه ....، صورت گرفته ، بلکه پشت این داستان ، احتمالا نوعی مبادله و معامله بین رئیس جمهور و ایشان انجام شده است( ماهیت این مبادله صرفا قابل سناریو سازی و حدس است و نمی توان دقیق تر در خصوص آن اظهار نظر کرد).
چنانچه عامل حضور شریعتمداری، سناریوی مربوط به ارتباطات گسترده وی باشد، در آن صورت احتمالا نامبرده با رای بالا وارد مجلس می شود. از طرف دیگر، به فرض آنکه تمامی سناریوهای بیان شده بالا اشتباه بوده و آقای شریعتمداری برای پست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، بشکلی رسمی نامزد شده باشد. در انصورت باید از خود پرسید:
- سوابق موثر ایشان در حوزه تعاون،کار و رفاه اجتماعی چیست؟
- با توجه به عدم حضور ایشان در مجلس و کم توجهی به پاسخگو بودن در برابر نمایندگان محترم، آیا می توان مجددا به ایشان اعتماد نمود و تقاضای مشارکت در مدیریت عالیه کشور را داشت؟
- آقای شریعتمداری برای سه بحث «ضعف مدیریت»، «عدم کنترل و مدیریت بازار» و همچنین «افزایش بی‌رویه قیمت‌ها» ، چه پاسخی دارند؟
- آقای شریعتمداری می خواهند درد گروهی را درمان کنند(کارگران و مددجویان زیر بخش بهزیستی) ، که خودشان یکی از عوامل ایجاد و دامن زننده به آن درد در وزارت صمت بودند؟
-باید از آقای شریعتمداری پرسید ، شما چه سمتی در سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و خود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارید که وبسایت های این سه مجموعه معظم از شما و برنامه های شما حرف می زنند؟ یا شاید بهتر باشد این سوال از آقایان محسنی بندپی، نوربخش و تقی زاده پرسیده شود.
- .....

* توصیه راهبردی به وزیر پیشنهادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی

بهترین توصیه پیشنهادی به آقای شریعتمداری این است که ، بعنوان مدیر نسل اول انقلاب، احترام شما بجای خود محفوظ است، لطفا اجازه دهید، نیروهای متخصص و جوان، عهده دار امور مهم کشور گردند. درمان شرایط حال کشور بیش از فعالیت شما، به حضور نیروهای متخصص و متعهد و جوان نیاز دارد.


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین