پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۲۵۰ جاذبه گردشگری شناخته‌شده در صدر زیباترین استان‌های گردشگری کشور قرار دارد. هر فصل این استان دارای تنوع گردشگری خاص و ویژه است که در کمتر منطقه کشور این ظرفیت‌ها وجود دارد.

شعارسال: فصل پاییز یکی از زیباترین فصل‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که جلوه‌ها و مناظر ناب گردشگری این فصل را می‌توان در این استان نظاره‌گر شد.

 استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۲۵۰ جاذبه گردشگری شناخته‌شده در صدر زیباترین استان‌های گردشگری کشور قرار دارد. هر فصل این استان دارای تنوع گردشگری خاص و ویژه است که در کمتر منطقه کشور این ظرفیت‌ها وجود دارد.

این استان با وسعت بسیار کم به لحاظ شرایط توپوگرافی و کوهستانی جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در دل خود جای‌داده است که سفر به این استان را برای مسافران خارجی و داخلی جذاب می‌کند.

چهارمحال و بختیاری در زمینه طبیعت‌گردی تمام ظرفیت‌های لازم از جمله دریاچه، رودخانه، جنگل، آبشار، تالاب و... را دارا است و مناظر خارق‌العاده‌ای را مقابل چشم مسافران قرار داده است.

فصل پاییز و زمستان یکی از زیباترین فصل‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و زیبایی‌های خارق‌العاده طبیعت این منطقه چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

درخشش زاینده‌رود در بستر نارنجی منطقه

یکی از زیبایی‌های گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری در پاییز، رودخانه زاینده‌رود و حاشیه اطراف آن است. اگرچه همه فکر می‌کنند که رودخانه زاینده‌رود خشک‌شده اما این رودخانه حداقل در چهارمحال و بختیاری همانند گذشته خروش خود را حفظ کرده و جریان دارد.

تنها منطقه‌ای که زیبایی رودخانه زاینده‌رود قابل‌مشاهده بوده شهرستان سامان است که این رودخانه هم‌اکنون در بستری از رنگ‌های زرد و نارنجی جریان دارد و مناظری خارق‌العاده ایجاد کرده که کمتر عکاسی می‌تواند این مناظر بدیع را در قاب عکس بگنجاند.

تنها با سفر به این منطقه و گشت‌وگذار در باغات اطراف شهرستان سامان می‌توان زیبایی‌های وصف‌ناپذیر منطقه را لمس کرد.

زرد و نارنجی شدن درختان حاشیه رودخانه زاینده‌رود جلوه بسیار زیبایی ایجاد کرده که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. گذر آب خروشان رودخانه زاینده‌رود از کنار باغ‌های زردرنگ منطقه زیباترین جلوه گردشگری را در این استان رقم‌زده است.

مشاهده پل‌های تاریخی منطقه ازجمله زمان خان و هوره در دامان طبیعت و گذر آب خروشان از زیر این پل‌ها هیجان‌انگیزترین تصاویری است که در این فصل سال می‌توان مشاهده کرد.

تالاب چغاخور از دیگر مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که هم‌اکنون با کوچ پرندگان مهاجر و بارش برف در کوهستان‌های اطراف آن به یکی از جلوه‌گاه‌های بی‌نظیر گردشگری تبدیل شده است.

ارتفاعات اطراف تالاب سفیدپوش شده است و انعکاس آن در آینه تالاب منظره‌ای زیبا ایجاد کرده است.

فصل پاییز یکی از زیباترین فصل‌های تالاب چغاخور است، ریزش برگ‌های درختان و رنگارنگ شدن طبیعت اطراف تالاب این منطقه را به یکی از مناطق زیبای کشور تبدیل کرده است. در کنار طبیعت پاییزی تالاب، ورود ۲۵ هزار پرنده مهاجر به این منطقه زندگی جدید بخشیده است.

گونه‌های بی‌شمار گیاهی و تنوع زیست‌محیطی تالاب بین‌المللی چغاخور چهارمحال و بختیاری موجب کوچ هزاران پرنده به این تالاب و توسعه اکوتوریسم شده استوجود هزاران پرنده مهاجر بر روی سطح آب در کنار زیبایی‌های طبیعی منطقه، منظره‌ای زیبا را شکل داده است.

گونه‌های بی‌شمار گیاهی و تنوع زیست‌محیطی تالاب بین‌المللی چغاخور چهارمحال و بختیاری موجب کوچ هزاران پرنده به این تالاب و توسعه اکوتوریسم منطقه و افزایش ورود گردشگران شده است.

آینه‌ای بودن تالاب و مشاهده طبیعت در آینه تالاب یکی از ویژگی‌های مهم این تالاب است که در این منطقه هر منظره‌ای در انعکاس سطح تالاب دو بار دیده می‌شود.

کوهستان‌های پوشیده از برف

کوهستان‌ها و قله‌های مرتفع همیشه جزو مناطق زیبا به شمار می‌روند که مشاهده آن‌ها برای بسیاری از گردشگران جذاب است. طی ورود سامانه‌های بارشی اخیر به استان چهارمحال و بختیاری مناطق مرتفع استان سفیدپوش شد و هم‌اکنون ارتفاع برف در ارتفاعات زردکوه به بالای ۵۰ سانتی‌متر رسیده است.

قله‌های مرتفع در استان چهارمحال و بختیاری ازجمله زردکوه، هفت‌تنان و... هم‌اکنون پوشیده از برف هستند و وجود برف انبوه بر روی این قله‌ها در فصل پاییز منظره‌ای بدیع ایجاد کرده است.

در کنار زیبایی‌های سفیدپوش شده در کوهرنگ، مشاهده آبشارها ازجمله شیخ علیخان و میزبانی گرم عشایر از دیگر جذابیت‌های گردشگری به شمار می‌رود.

زیبایی دریاچه سد کارون چهار در جنگل‌های بلوط لردگان

دریاچه سد کارون چهار یکی از زیباترین دریاچه‌های کشور است که در منطقه‌ای بکر و کوهستانی با پوشش جنگل‌های بلوط ایجاد شده است. اگرچه زمان زیادی از احداث سد کارون چهار و تشکیل دریاچه سد کارون چهار نمی‌گذرد اما این سد به یکی از زیباترین مناطق گردشگری کشور تبدیل‌شده و فصل پاییز یکی از بی‌نظیرترین فصل‌های گردشگری این دریاچه به شمار می‌رود.

حواشی دریاچه که تقریباً سرتاسر منطقه را در برمی‌گیرد از شگفتی‌های طبیعت این حوزه به شمار می‌آید.

اطراف دریاچه سد کارون ۴، قرارگاه، آبادی‌ها و اتراقگاه‌های طوایف ایل بختیاری است و نبض حیات اجتماعی و اقتصادی آن‌ها محسوب می‌شود. عمده نقاط دریاچه را جنگل‌های بلوط فراگرفته‌اند که در ترکیب با جریان رود، کوه و جنگل‌های اطراف مناظر بدیعی را عرضه می‌دارد.

وجود پل قوسی در بالای این دریاچه از دیگر جذابیت‌های گردشگری است که مشاهده دریاچه از روی این پل و گرفتن عکس‌های سلفی برای بسیاری از مسافران خاطره‌انگیز است.

آبشار شیخ علیخان تنها آبشار کشور با محیط برفی

آبشار شیخ علیخان یکی از مناطق بکر و دیدنی شهرستان کوهرنگ بوده که در فصل‌های مختلف سال دارای زیبایی‌های خاصی است.

این آبشار در کنار روستای شیخ علیخان قرار دارد.

آبشار شیخ علی خان واقع در ۸۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که این آبشار و دشت و تپه‌های اطراف آن یکی از مکان‌های زیبا و دیدنی این استان به شمار می‌آید.

هم‌اکنون این آبشار پوشیده از برف است و زیبایی طبیعت شیخ علی‌خان چند برابر شده است.

این منطقه یکی از بکرترین و زیباترین مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و حضور مسافران در این منطقه طی روزهای اخیر افزایش‌یافته است.

تمهیدات ویژه برای مسافران چهارمحال و بختیاری در طول فصل پاییز و زمستان اندیشیده شده است

مدیرکل میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمهیدات ویژه برای مسافران در طول فصل پاییز و زمستان در سطح استان اندیشیده شده است، بیان کرد: فصل پاییز و زمستان یکی از زیباترین فصل‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری است.

بهمن عسگری بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۴ خانه مسافر در سطح استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیش از ۱۱ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

وی بیان کرد: تخت‌های اقامتی در چهارمحال و بختیاری افزایش‌یافته است و به بیش از دو هزار و ۶۰۰ تخت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر بارش برف در شهرستان کوهرنگ افزایش یابد و امکان راه‌اندازی پیست اسکی فراهم شود مسافران این منطقه افزایش می‌یابد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:1 آذر 1397 ، کدخبر: 4463284،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین