پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
دکتر "محمد ظریفی"، استادیار دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا موفق به ابداع یک زیست‌حسگر شده است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن وجود باکتری‌ها را در نمونه‌های آزمایشگاهی اعلام کند.

شعارسال: دکتر "محمد ظریفی"، استادیار دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا موفق به ابداع یک زیست‌حسگر شده است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن وجود باکتری‌ها را در نمونه‌های آزمایشگاهی اعلام کند.

 به نقل از گیزمگ، به طور معمول تعیین اینکه آیا باکتری مضر در نمونه‌های آزمایشگاهی بیمار وجود دارد یا نه، دو تا پنج روز طول می‌کشد. در این زمان، هر گونه عفونتی که در بدن بیمار باشد می‌تواند خیلی بدتر شده و پیشرفت کند.

اما اکنون یک حسگر جدید که به دست یک دانشمند ایرانی توسعه یافته، قادر به تجزیه و تحلیل نمونه‌ها در زمان واقعی است.

نمونه اولیه این دستگاه جمع و جور و ارزان، با همت دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا و با همکاری محققان دانشگاه کلگری(Calgary) ساخته شده است.

این زیست‌حسگر با ارسال یک سیگنال مایکروویو ۲.۵ گیگاهرتزی از میان یک نمونه آزمایشگاهی مایع موجود در یک کانال میکروسیال کار می‌کند و با تجزیه و تحلیل تغییرات دامنه رزونانس و فرکانس آن سیگنال، حسگر قادر است هم باکتری را شناسایی کند و هم غلظت آن را در نمونه اندازه‌گیری کند.

هنگامی که این دستگاه روی نمونه‌های مایع حاوی غلظت‌های مختلف از باکتری ای. کولی(E.coli) در سطوح pH مختلف آزمایش شد، تقریبا بلافاصله نتایج دقیقی تولید کرد.

یک مقاله در مورد این تحقیق که توسط محمد ظریفی استادیار دانشگاه مذکور ارائه شده، به تازگی در مجله Nature Scientific Reports منتشر شده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار: 9آذر 97، کدخبر:97090903919 www.isna.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
م.آ75
خوبطبیعتا این پیرفت شگرفی در زمینه بالا بردن دقت ازمایشها هستهش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین