پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
در حالی مراسم روز جهانی معلولان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که تعدادی از معلولان نسبت به شرایط زندگیشان و معیشت خود گلایه‌هایی مطرح کردند.

شعار سال: مراسم گرامیداشت دوازدهم آذرماه روز جهانی معلولان صبح امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست سازمان تامین اجتماعی، حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی و با حضور مدیران سازمان بهزیستی و ان جی او ها و سازمان‌های مردمی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در ادامه این مراسم و با حضور محمد شریعتمداری در پشت تریبون تعدادی از معلولان و خانواده‌های آنان نسبت به شرایط همسران و فرزندان خود انتقاد و گلایه کردند. این در حالی بود که پیرمردی 70 ساله نسبت به شرایط زندگیش و نگهداری همسر معلولش انتقاد کرد و گفت: بیش از 40 سال است که همسرم معلول است و ما در این سال‌ها هیچ‌گاه برای دریافت کمک دستم را به سوی سازمان بهزیستی دراز نکرده‌ام.تنها انتظاری که از سازمان بهزیستی داریم این است که نسبت به معلولان حمایت‌هایی داشته باشند.

این فرد با بیان اینکه ماهیانه هزینه‌های بسیاری برای نگهداری از همسرش پرداخت می‌کند گفت: با توجه به شرایط و سن همسرم و سنگینی وی حتی برای استحمام وی نیز شرایط خوبی نداریم.

یکی دیگر از معلولان در این مراسم ضمن گلایه از برخوردهای نامناسب مددکاران سازمان بهزیستی از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست تا به این موضوع رسیدگی کند.

در ادامه تعدادی از معلولان نسبت به افزایش هزینه‌های پوشک بزرگسالان اعتراض و اظهار داشتند: ماهیانه 20 تا 30 هزار تومان برای این اقلام هزینه می‌کردیم اما اکنون باید حدود 100 هزار تومان پرداخت کنیم که توان آن را نداریم.

معلول دیگری در این مراسم با اشاره به اینکه تهران و سایر شهرهای کشور نیز شرایط مناسبی را برای حضور معلولان در معابر نداشته و ندارند گفت: در این زمینه نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

یکی دیگر از خانواده معلولان با اشاره به معلولیت فرزندش گفت: چندین مرتبه برای تحت پوشش قرار دادن فرزندم در سازمان بهزیستی مراجعه کردم اما مددکاران اعلام کردند هم اکنون شرایط پذیرش را نداریم و باید منتظر باشید تا یک مددجو یا یک معلول بمیرد و بعد شما را پذیرش کنیم.

مادر دیگری درخصوص بیکاری فرزند معلولش در این جلسه گلایه کرد و گفت: در حالی فرزندم بیکار است که مشکل درآمدی داریم و کسی از ما حمایت نمی‌کند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: افرادی که مشکل دارند نامه‌ای بنویسند و قول داد که این مشکلات را پیگیری و حل و فصل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 12 آذر 97، کد مطلب: 1890044: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین