پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
مشاور رهبرانقلاب در امور بین‌الملل در نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان امری واجب و وظیفه اسلامی است.
شعارسال: نخستین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل‌بیت (ع) صبح امروز با حضور شخصیت‌های برجسته جهان در تهران آغاز شد.

دکتر علی‌اکبر ولایتی در این نشست با اشاره به وجود تنوع دیدگاه‌ها و تفکرات در جهان اسلام و خدمات ارزشمندی که فرهنگ و تمدن اسلامی داشته‌اند گفت: جهان اسلام دارای گرایش‌ها و تفکرات متنوعی است که هر یک دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اباضی، اسماعیلی، تصوف و طریقت‌های عرفانی و...، هر یک گروه‌هایی از مسلمانان را در خود جای داده‌اند و البته در رهگذر تاریخ کوشیده‌اند خدمات ارزنده‌ای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند.

وی با اشاره به عامل مهم وحدت در جهان اسلام افزود: آنچه در این میان، همه این دیدگاه‌ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی‌مرتبت (ص) و محبت اهل‌بیت (ع) است. قرآن، کتابی است که رحمت‌للعالمین است و شفای دل‌های همه مسلمانان و مؤمنان و تنها کتاب آسمانی مصون از انحراف و تزویر است. تلاوتش دل‌های مؤمنان را به نشاط می‌آورد و قلوب ایشان را به رب‌العالمین نزدیک می‌گرداند. بعد از آن، این محبت حضرت رسول اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) است که حقیقت معنای قرآن کریم است. محبت اهل‌بیت (ع) اساس عرفان و تصوف و بخش لاینفکی از محبت به رسول‌الله است.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع فلسطین هم اشاره کرد و گفت: امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب است. «فلسطین»، همچنان در اسارت است و مردم بزرگ آن، پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش می‌کشند. مسئله فلسطین، این روزها با توطئه‌ای دیگر از سلسله توطئه‌های جهانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. «معامله قرن»، عنوان خیانت دیگری است که در حق این ملت روا داشته شده است و البته با این تفاوت که گویی همکاری برخی با آن خیانت، از خفا به علن بدل شده است. امت اسلامی، شراکت در این خیانت را از سوی هر کسی که باشد نخواهد بخشید، فراموش نخواهد کرد و خائنان به مسئله فلسطین را در همیشه تاریخ، مجازات خواهد نمود، هرچند که کید دشمنان و خیانت برخی کوته خردان، هرگز به نتیجه نخواهد رسید و ملت فلسطین که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشیده است، همچنان آن را برافراشته نگه خواهد داشت و فرجام کار از آن مؤمنان و متقیان خواهد بود.

وی به سیاست‌های آمریکا در دوران ترامپ هم پرداخت و تصریح کرد: در آمریکا فردی به عنوان رئیس‌جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه‌آمیز این دولت را از همیشه آشکارتر نموده است. مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و ناآشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر درآورده است هرچند که باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت این نظام، در اقدامات و گفته‌های این فرد، عیان و آشکار گشته است. آمریکا، دیرزمانی است که دیگر نمی‌تواند، سیطره خود بر روند امور را حفظ کند و به اهداف خود در عرصه بین‌الملل و البته به‌طور خاص در منطقه خاورمیانه دست یابد و لذا اقدامات خود را در راستای «النصر بالرعب» پیش می‌برد و در واقع می‌خواهد با ایجاد هراس و وحشت در میان رقبا و مخالفان، ایشان را به تسلیم وادارد، حال آنکه این رعب‌انگیزی مانند کوبیدن بر طبل است، آوازه‌ای بلند، اما درونی تهی دارد. گذر زمان نشان داد که در ۴۰ سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاست‌های خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.

دکتر ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه‌ها و مشکلاتی که امت اسلامی را دچار مشکلات و معضلات نموده است تأکید کرد: پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه‌ای اسلامی ـ انسانی است، فتنه‌ای که با جنگ‌های نیابتی و به راه انداختن گروه‌های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده هست و هرچند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت اما کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنایت‌های خود قرار داده است.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل پایان دادن به تجاوزات ظالمانه به یمن را وظیفه همه جهان اسلام دانست و گفت: مسئله یمن هم بیش از هر موضوع دیگری دل‌های مسلمانان و البته همه جهانیان آزادی‌خواه را به درد آورده است. هجومی ناجوانمردانه و البته نابخردانه و محاصره‌ای ظالمانه بر ملت یمن تحمیل شده است. فاجعه‌ای انسانی در این کشور به وجود آمده که میلیون‌ها انسان مظلوم را در آتش کینه آن نابخردان، گرفتار کرده است. پایان دادن به این تجاوز ظالمانه وظیفه همه جهان اسلام است و تنها از طریق گفتگو میان طرف‌های مختلف یمنی حل‌وفصل می‌گردد و البته پیروزی برای ملت یمن خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 19 آذر 1397 ، کدخبر: 342961 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
دشمنان قصد دارند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان جنگ و نفاق ایجاد کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین