پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۸۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
سفیر سوئیس در ایران با بیان اینکه زمینه توسعه همکاری سوئیس و ایران در زمینه‌های گوناگون وجود دارد

 شعارسال: جولیو هاس در دیدار با شهردار کاشان با اشاره به اینکه کاشان دارای ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: موج گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران سوئیسی برای سرمایه‌گذاری به ایران سفر می‌کنند.

وی از سرمایه‌گذاری در ایران ابراز خوشنودی کرد و افزود: طی 3 سال آینده تبادلات ایران و سوئیس 2 برابر می‌شود و تبادلات میان 2 کشور نیازمند تلاش گسترده است.

سفیر سوئیس در ایران به بررسی و سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری سوئیس در ایران اشاره کرد و گفت: معتقدم با سرمایه‌گذاری در تهران، به شهرهای مجاور آن نیز کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه زمینه توسعه همکاری سوئیس با ایران در زمینه‌های گوناگون وجود دارد، تصریح کرد: در صورت آمادگی هر 2 کشور در باره سرمایه‌گذاری وسیله ارتباط و همکاری بین ایران و سوئیس فراهم می‌شود.

شهردار کاشان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کاشان یکی از شهرهای با قدمت، تاریخی و مهم ایران به شمار می‌رود، افزود: تپه‌های باستانی سیلک با قدمت 7 هزار و 500 سال، مردم دانش پیشه و صنعتگر ازجمله ویژگی‌های بارز این شهر به شمار می‌رود.

سید محمد ناظم رضوی با اشاره به قدمت سفالینه کاری در کاشان، گفت: قدیمی‌ترین فرش بافته‌شده که مشهور به پازیریک است مختص به این شهر قدیمی و تاریخی است، ازاین‌رو می‌توان به فعالیت بیش از یک هزار کارخانه فرش ماشینی در کاشان اشاره کرد و این شهر را یکی از قطب‌های تولید فرش ماشینی فعال در دنیا دانست.

وی از کاشان به عنوان قطب تولید عرقیجات، گل محمدی و گیاهان دارویی یاد کرد و افزود: کاشان ظرفیت‌های بسیاری در عرصه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کشور دارد و ازاین‌رو در راستای توسعه اقتصادی از ظرفیت سرمایه‌گذاری و همکاری بازرگانی با سوئیس برخوردار است.

شهردار کاشان، در ادامه همکاری و تبادلات فرهنگی کاشان با سوئیس را خواستار شد و گفت: کاشان برای خواهرخواندگی با شهرهای دارای اشتراکات در اروپا و سوئیس اعلام آمادگی می‌کند تا زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی ایجاد شود.

جولیو هاس سفیر کشور سوئیس در ایران به همراه کاردار و هیئت همراه خود از آثار تاریخی کاشان و کهن باغ شهر نیاسر و غار رئیس نیاسر بازدید کرد

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1395، کد مطلب: 1085307:www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین