پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۸۶۹۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس بابیان اینکه اروپا حق تعیین شرط برای اجرای کانال مالی ندارد تصریح کرد که این اقدام در اجرای تعهدات آن‌ها در برجام بوده که با تاخیر هم همراه است.
شعارسال: وی امروز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: البته در بیانیه مشترک EU3پیوستن ایران به ترتیبات FATFبه‌عنوان شرط نیامده بلکه به‌عنوان «انتظار» از ایران آمده، که آن‌ها به علت دخالت سیستم بانکی در پرداخت‌ها است.

وزیران خارجه آلمان ، فرانسه و انگلیس یازدهم بهمن‌ماه جاری در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند سازوکار حمایت از تبادلات تجاری اروپا و ایران تحت عنوان INSTEX به ثبت رسمی رسیده است.

در بخشی از بیانیه سه کشور اروپایی در رابطه با مقابله با پول‌شویی آمده است: مبارزه با تأمین مالی تروریسم (AML/CFT) و انطباق با تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل، INSTEX تحت بالاترین معیارهای بین‌المللی عمل خواهد کرد و در این راستا، سه کشور اروپایی از ایران انتظار دارند همه عناصر برنامه اقدام اف.ای.تی .اف خود را سریعاً اجرا کند.

این بیانیه می‌افزاید که سه کشور اروپایی تاکید می‌کنند که بهره‌مندی‌های اقتصادی برجام مشروط بر پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود شامل همکاری کامل و به‌موقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

بیانیه یادشده با یادآوری اینکه اینستکس گام ابتدایی مهمی است که از سوی سه کشور اروپایی برداشته‌شده می‌افزاید: عملیاتی شدن این سازوکار با رویکردی گام‌به‌گام دنبال می‌شود: سه کشور اروپایی به همراه INSTEX به کار بر روی جزئیات عینی و عملیاتی ادامه می‌دهند تا روش کار این شرکت را مشخص کنند، سه کشور اروپایی در راستای ایجاد یک‌نهاد همکاری اثرگذار و شفاف که برای عملیاتی کردن INSTEX لازم است با ایران همکاری می‌کنند.

بعیدی نژاد پیشتر با اشاره به تاخیر اتحادیه اروپا در راه اندازی اینستکس، ابراز امیدواری کرد که در گام بعدی سرعت بیشتری به عملیاتی شدن این سازوکار اختصاص یابد تا مردم کشورمان بتوانند آثار لغو تحریم ها را بر اساس برجام لمس کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1397 ، کدخبر: 83195944 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
وقتی شما همه جوره بهشون سرویس میدی اونا هم حق همه جوره برای خودشون قائلن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
ظاهرا که الان با شرط و شروط داره میاد جلو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین