پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت به دنبال تصویب ۷۰ میلیون دلار بودجه از منابع صندوق توسعه ملی است.

شعار سال: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس برپا شده است؛ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که امکانی پیش آمده تا در آن شرکت‌ها بتوانند خود را نشان دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هر ماه از شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید می‌کنم، گفت: بر اساس آن بازدید‌هایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ام، متوجه شدم که اکنون خانواده خوبی در کنار هم جمع شده‌اند و اکوسیستم مناسبی برای بخش فناوری کشور به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: معاونت علمی به دنبال گسترش شبکه نخبگان و کمک به شرکت‌های بخش خصوصی است و مطمئن هستیم در آینده کشور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش می‌رود.

ستاری ادامه داد: نهال جوان اقتصاد دانش‌بنیان امروز بزرگ شده و تمرکز ما روی توسعه اکوسیستم مناسب فناوری است.

فقط از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برنامه‌های معاونت علمی برای سال آینده در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: منابع انسانی که در کشور وجود دارد، بسیار خوب است و برنامه جدی برای سال آینده در دستور کار داریم و تنها با اتکا به بودجه دولت کار خود را پیش نمی‌بریم.

وی درباره چگونگی تأمین بودجه معاونت علمی بیان کرد: به دنبال این هستیم تا بودجه خود را از بخش خصوصی به دست آوریم و هم‌اکنون به کمک این بخش می‌توانیم
۱۰ برابر بودجه دولتی خود را تأمین کنیم.

ستاری با اشاره به تخصیص بودجه از سوی صندوق توسعه ملی گفت: به دنبال تصویب بودجه
۷۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و این موضوع برای مقابله با تحریم‌ها و کمک به بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام گرفته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره صادرات محصولات دانش‌بنیان، اظهار کرد: هم‌اکنون در حوزه‌های علمی همچون بیوتکنولوژی، هوافضا، نانو و بسیاری از حوزه‌های دیگر موفق بوده‌ایم؛ کشور از اقتصاد نفت گذشته است و سطح توقع خانواده‌ها بالا رفته و می‌دانیم که نفت پاسخگوی نیاز خانواده‌ها نیست و بخش فناورانه کشور باید برای پاسخگویی به نیاز مردم وارد عمل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 18 بهمن 97، کد مطلب: 6825800: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین