پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی درباره پروژه ایجاد سرویس‌های بهداشتی بین راهی گفت: به شخصه مخالف این هستم که کانکس‌هایی را برای این کار درنظر بگیریم و می‌خواهیم که مجموعه‌ای در خور شان و منزلت کشور آماده کنیم. بر همین اساس قرار است دولت بودجه‌ای را برای این کار در اختیار ما قرار دهد.

شعار سال: پروژه ایجاد هزار سرویس‌ بهداشتی که یکی از زیرساخت‌های مهم گردشگری کشور به شمار می‌آید، سال‌ها قبل آغاز شد اما هیچگاه به نتیجه نرسید. اکنون بعد از ۱۷ سال سازمان میراث فرهنگی این پروژه شکست خورده را مجددا بیرون آورده تا این بار آن را به نتیجه برساند.

نکته جالب درباره این پروژه این است که یکبار در زمان حمید بقایی اعتبار لازم برای این پروژه که به گفته خود او ۳۰ میلیارد تومان بوده، به سازمان داده شد و حال شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی صحبت از دریافت اعتبار بیشتر از بودجه دو میلیارد و صد میلیون تومانی در سال ۹۸ می‌کند و از انجام مذاکرات لازم برای دریافت این اعتبار خبر می‌دهد.

مجید مهدوی (مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی) که از طرف سازمان میراث فرهنگی مامورِ به سرانجام رساندن پروژه سرویس‌های بهداشتی شده است، در این باره گفت: شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی، شرکت عامل چهارم به شمار می‌آید که به عنوان بازوی اجرایی سازمان میراث فرهنگی باید یکسری از فعالیت‌های اجرایی سازمان را انجام دهد. البته هر کدام از این فعالیت‌ها نیاز به رعایت یکسری ضوابط و پرتکل‌هایی دارد تا بتوان آنها را واگذار کرد. بر اساس همین توضیحات اولین بخشی که به سرانجام رسیدن آن به ما واگذار شده است، پروژه سرویس‌های بهداشتی بین راهی است که از نظر بنده مهم‌ترین اصل زیرساخت بخش گردشگری کشور ما به شمار می‌آید و همه ما کمبود آن را حس می‌کنیم.

وی افزود: قبل از اینکه مدیریت شرکت مادر تخصصی را عهده‌دار شوم، در بخش‌های مختلفی کار کردم و سفرهای مختلفی رفتم و از این بابت می‌دانم که گردشگران داخلی و خارجی از کمبود سرویس بهداشتی معذب و ناراحت هستند. سعی ما این است که با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون از هفته آینده برنامه‌ریزی دقیقی را برای ایجاد هزار واحد سرویس بهداشتی بین‌راهی برای کل کشور انجام دهیم.

مهدوی در پاسخ به این پرسش که آیا هزینه این کار از بودجه دو میلیارد و صد میلیون تومانی که در سال آینده برای شرکت مادر تخصصی پیش‌بینی شده تامین می‌شود، اظهار داشت: بنا هست که دولت بودجه‌ای را برای این کار در اختیار ما قرار دهد که ما هنوز روی رقم آن بحث داریم. به شخصه مخالف این هستم که کانکس‌هایی را برای این کار در نظر بگیریم و می‌خواهیم که مجموعه‌ای در خور شان و منزلت کشور آماده کنیم و با این مبلغ که گفتید این اتفاق نمی‌افتد.

مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر دو واحد تجاری برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم که حتی طراحی برای آنها دیده شده است و می‌خواهیم این کار را به هر پیمانکاری که اعلام آمادگی کند، واگذار کنیم. همه این موارد نیز به صورت فراخوانی انجام می‌شود. به نوعی می‌خواهیم این مجتمع‌ها را به پیمانکار واگذار کنیم تا از درآمد حاصله از مغازه‌های آن بتوان هزینه تاسیس این سرویس‌های بهداشتی را به نحو احسنت به انجام رساند.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود درباره دیگر فعالیت‌های شرکت توسعه ایرنگردی و جهانگردی توضیح داد: شرکت ما یک شرکت درآمد و هزینه‌ای بوده که برای انجام کارهای خود باید درآمد داشته باشد تا هزینه آنها را خودش تامین کند. نگاه ما این است که بتوانیم منبع درآمدهایی را برای شرکت ایجاد کنیم و بر همین اساس ممکن است، خود شرکت متولی تعدادی از سرویس‌های بهداشتی شود تا به این صورت از آن دو واحد تجاری و تابلوهای تبلیغاتی که موجود است، منبع درآمدی را برای خود ایجاد کند.

مهدوی در پایان گفت: اکنون به دنبال سرمایه‌گذارهای واقعی هستیم که پروژه را تحویل بگیرند و کار را به اجرا برسانند. به این ترتیب در حال گذاشتن تعهداتی هستیم تا سرمایه‌گذارانی انتخاب شوند که پروژه حتما اجرایی شود. در نهایت باید بگویم که برای پیشرفت کشور همه باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم که هر روز شاهد اتفاق‌های بهتری باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 30 بهمن 97، کد مطلب: 729983: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین