پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مسئولان استان تهران بویژه پایتخت می گویند که تهران بخصوص در ایام نوروز دیگر تنها گذرگاه مسافران نخواهد بود بلکه مقصد سفر می شود.
شعارسال: دست اندرکاران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز دیگر متولیان استان تهران در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر در محل استانداری به این موضوع پرداختند و مسائل مرتبط با این مهم به بحث گذاشته شد.

ازجمله تسهیلاتی که برای این هدف( تبدیل تهران به مقصد سفر) در نظرگرفته شده، ارائه 50 درصد تخفیف هتل های این استان است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه تهران در ایام نوروز 98 از گذرگاهی بودن به مقصد سفر تغییر می‌‌کند گفت: هتلداران در استان در روزهای تعطیل سال نو با 50 درصد تخفیف میزبان گردشگران می شوند.

دلاور بزرگ‌نیا افزود: در گذشته همواره این تفکر وجود داشت که تهران گذرگاه است اما اکنون تلاش کردیم با تغییر نگاه‌ها تهران به مقصد سفر تبدیل و موجی گسترده برای معرفی تهران فراهم شود.

وی ادامه داد: 114 هتل، 25 هتل آپارتمان، 17 پانسیون ویژه، 6 اقامتگاه گردشگری، 35 هزارو 577 تخت و هزار و 451 دفتر خدمات مسافری و گردشگری در استان تهران وجود دارد.

بزرگ نیا با بیان اینکه سفره خانه های سنتی که مکان خوبی برای مردم محسوب می شوند نیز در ایام نوروز با 20 درصد تخفیف به مسافران خدمات ارائه می دهند ادامه داد: همچنین نوروزگاه های ویژه ای در تهران تدارک دیده شده که در محورهای غرب به شرق و شمال به جنوب برای ایجاد نشاط اجتماعی فعال هستند.

بزرگ نیا با بیان اینکه در نوروز 97 بازدید از موزه ها و کاخ موزه های استان تهران چشمگیر بود گفت: اوج ازدحام بیشتر در کاخ سعدآباد و موزه آبگینه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: یک تیم 72 نفره بازرسی برای نظارت بر کار دفاتر خدمات مسافربری در نظر گرفته شده است که برای نخستین بار از تمامی دفاتر خدمات مسافربری بازدید می شود.

بزرگ نیا با بیان اینکه در سال 97 با کاهش 25 درصدی شکایت ها در این حوزه مواجه بودیم اظهارامیدواری کرد که در سال آتی این روند کاهش بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: برای راهنمایی مسافران کتابچه های ویژه ای با اطلاعات به روز با طراحی کودکانه در نظر گرفته شده است.

بزرگ نیا گفت: در تهران 100 غرفه برای توزیع اقلام فرهنگی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به کمیته‌های خدمات سفر اظهارداشت: کمیته‌های حمل و نقل، ترافیک، انتظامی، هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد، شکایات، سلامت، محیط زیست و برنامه‌ریزی و آمار فعال هستند.

همچنین در ادامه جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اجرای طرح تنظیم بازار در آستانه شب عید گفت: طرح نظارتی کمیته تنظیم بازار از اول اسفندماه شروع شده و تا 30 فروردین‌ماه ادامه دارد.

یدالله صادقی ادامه داد: با دستگاه‌های عضو کمیته، گشت‌های مشترک با محوریت تعزیرات انجام می‌شود و رستوران‌ها، مراکز بین راهی، هتل‌ها، پایانه‌های حمل و نقل، دفاتر خدمات مسافرتی و فرودگاه‌ها که خدمات و کالا عرضه می‌کنند پایش و 700 بازرس به صورت شیفتی در تمام مراکز عرضه کالا و خدمات فعال هستند.

** خدمت‌رسانی 18 پایگاه سلامت ایمنی در تهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز با اشاره به آمادگی ستاد خدمات سفر در ایام نوروز گفت: علاوه بر پایگاه‌های امداد و نجات، 18 پایگاه سلامت ایمنی نیز در تهران به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

حسین کتابدار با اشاره به اینکه کمیته امداد و نجات از 24 اسفندماه تا 19 فروردین‌ ماه فعال است بیان کرد: در زمینه امداد و نجات یک فروند بالگرد در اختیار استان تهران است ضمن اینکه مرکز بالگردهای جمعیت هلال احمر نیز در مرکز امداد و نجات قرار داده شده تا در صورت نیاز بتوان از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: انبار پایگاه‌های جاده‌ای نیز تکمیل شده‌اند تا در صورت نیاز اسکان انجام شود و علاوه بر این 20 پایگاه جاده‌ای موقت و 3 پایگاه کوهستانی هم فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران همچنین با اشاره به آمادگی سامانه پاسخگویی به مسافران گفت: سامانه 112 آماده پاسخگویی به مسافران نوروزی است و 258 نفر به صورت تمام وقت مشغول خدمت‌رسانی هستند که علاوه بر پایگاه‌های امداد و نجات 18 پایگاه سلامت ایمنی هم راه‌اندازی شده‌است.

**فعالیت 200 پایگاه اورژانس در نوروز

پیام صابریان رئیس اورژانس تهران نیز اظهارداشت: 200 پایگاه فعال، 250 آمبولانس، 230 موتورلانس، دو بالگرد عملیاتی و 15 کمپ در محورهای مواصلاتی فعال هستند که با احتساب این تجهیزات در هر پنج کیلومتر یک کمپ مستقر است.

وی با اشاره به آمادگی اورژانس تهران در خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: از 24 اسفند ماه تا 13 فروردین‌ ماه اورژانس خدمات ارائه می‌کند و یک پایگاه انبار دارویی مناسب نیز فراهم شده که در حوزه شهر تهران با هماهنگی دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و ایران بر درمان و سلامت مسافران نظارت دارد.

**حفظ نشاط اجتماعی در سفرهای نوروزی

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه ستاد ملی هماهنگی خدمات سفر بازوهای اجرایی این ستاد هستند گفت: یکی از مهمترین استان‌ها در زمینه سفر استان تهران است چراکه مبدا بخش عمده ای از سفرها محسوب می شود.

ولی تیموری افزود: کار در استان تهران باید زودتر شروع شود چراکه بخش عمده تسهیلات به این استان تخصیص داده می شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی فرصتی چند روزه پیش می آید تا آرامش و تغییر ذائقه مردم اتفاق بیفتد که این عمل وظیفه ما را سنگین می کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1397 ، کدخبر: 83223909 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین