پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۳۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
انتخابات فدراسیون کاراته ، قرار است در 23 اسفندماه انجام شود و حرف ها و حدیث های زیادی از آن بگوش می رسد. در این بین، رمزگشایی از صحبت های محمد آرین خو ، پیشکسوت مورد وثوق این رشته ورزشی، جالب بوده و شنیدنی های زیادی دارد. سوال اینجاست که چرا فدراسیون کاراته درگیر این حجم از فساد ادعا گردیده،ناکارآمدی ، حاشیه و بدهی مالی شده است؟ تاکی این نوع عدم مدیریت ها می بایست باعث ضربه زدن به رشته کاراته شود؟ آیا نامزدهای فعلی ریاست فدراسیون از عهده بازمهندسی ،پایش و پالایش حاشیه ها ، برخواهند آمد؟
شعار سالفدراسيون كاراته مدت هاست اسير حاشيه هاي متعددي شده است. رييس با دبير، دبير با ورزشكار، كاراته كا با مربي، متاسفانه همه با هم بنوعی درگیر بوده و یا دارای هم جهتی کافی نیستند. روی نامناسب این داستان وقتی تشدید می شود که شرایط و عوامل محیطی نیز بر مشکلات فدراسیون اضافه شده و بستر را برای ایجاد نوعی فاجعه و وقوع برخی از فسادها ،ناکارآمدی ها ، حاشیه ها و غیره، فراهم ساخته است. در این بازار ، هر كسی ساز خودش را مي زند و در پي اثبات نظرش سعي در متهم كردن ديگري دارد و چيزي كه اين وسط ناديده گرفته مي شود، آينده کاراته است .

بعید می دانیم کاراته کایی در کشور باشد و نام استاد آرین خو ، پیشکسوت این رشته را نشنیده باشد. آرین خو ،اهل تعارف و بده بستان نیست . صراحت لهجه مثال زدنی دارد و رک می گوید. آرین خو ، بغیر از منش پهلوانی و قهرمانی، مربی گری و پیشکسوتی ، این بار به میدان آمده و آستین همت را بالا زده و قصد دارد از مگوهای کاراته و فدراسیون ، همچنین الزامات و نیازمندی های کاراته بگوید. 

آرین خو از کاراته و فدراسیون چه گفت :

- فدراسیون کاراته صددرصد نیاز به تغییر دارد ، نه حتی 99 درصد.
- عواملی که سال هاست در کاراته، جمع شده اند، یک فدراسیون کاملا ناکارآمد درست کرده اند.

آرین خو از انتخابات فدراسیون کاراته و انتظاراتش از رئیس جدید ، چه گفت :

- مهمترین چالش در انتخابات فدراسیون را مهندسی انتخابات می دانم که همیشه اتفاق افتاده و کاندیدای واقعی انتخاب نشده است . اگر مهندسی انتخابات از بین برود، نامزد اصلح برای فدراسیون انتخاب می شود.
- اگر فردی اقتصادی به فدراسیون بیاید، حداقل خیال مان راحت است که چشم به درآمدهای فدراسیون ندارد ، مدرک فروشی نمی کند و تایید سبک ها را با پول انجام نمی دهد. 
- شما ببینید در چند ماه گذشته چند سبک در فدراسیون کاراته تایید شده؟ برای چه؟ این همه سبک برای چه داریم؟ کسی که اقتصادی باشد و بتواند اقتصادی فکر کند، دیگر دست در جیب فدراسیون نخواهد کرد و می رود برای کاراته زحمت می کشد.
- اگر کاندیدای درست به ریاست فدراسیون انتخاب شود، اولین کار او بررسی سبک ها و موضوع فروش آنها با پول است. شما ببینید کسی که سبکی را ثبت کرده، اصلا در سراسر کشور، صد نفر آدم یا دو باشگاه دارد؟ در روزنامه ها می زنند فلان سبک نماینده فعال می پذیرد؛ مگر پفک فروشی است؟

بررسی و تحلیل صحبت های گذشته و حال آرین خو ، گویای دغدغه بالای این پیشکسوت کاراته برای رشته اش و همچنین جوانان و قهرمانان وطن اش می باشد. 

- عده‌ای در فدراسیون کاراته فساد ایجاد می کنند و یکی از علت‌هایی که در این مدت من خیلی با فدراسیون همکاری نمی کردم حضور چنین افرادی بود.
- یکی از کارهایی که در کاراته انجام می‌شود خرید و فروش مدرک و دان و همچنین سوء استفاده‌هایی است که صورت می‌گیرد.
- بعضی ها طوری از رنسانس در کاراته صحبت می‌کنند که گویی فراموش کرده‌اند که خود عامل اصلی بروز حاشیه در سال های اخیر بوده‌اند.
- ...... .

همانگونه که ملاحظه می شود، موضع گیری آرین خو در انتخابات حاضر، موضع گیری وضعی ، دفعی و بدون تامل نبوده و از نوعی دغدغه تاریخی برخوردار است. 


حاشیه ها و بدهی های مالی فدراسیون :

شاید همه ما باید با توجه به اقبال عمومی موجود نسبت به ورزش کاراته و فراگیر بودن آن حتی تا دورترین روستاها و مناطق ، انتظار مواجهه با فدراسیونی بشدت نظامند و دارای تمکن مالی مناسب را داشته باشیم، اما شنیده ها و شایعات حکایت از وضع مالی نامناسب این فدراسیون و بدهی های میلیاردی آن دارد. شنیده ها تاکید بر ناپایداری منابع مالی فدراسیون و وجود انحرافاتی در روندهای منتج به تامین منابع مالی دارند. وجود چنین انحرافاتی از اصول، شرایط را برای تضعیف مدیریتی فدراسیون و بروز انواع حاشیه ها فراهم نموده است. 

سوال اینجاست که آیا سطح توانمندی ها و نوع گرایشات رئیس آتی فدراسیون کاراته ، می تواند سامان دهنده و یا خدای ناکرده، تشدید کننده این مشکلات و چالش ها باشد؟ سوالی که می بایست نمایندگان رای دهنده در جلسه انتخابات روز پنجشنبه (23 اسفند 1397)، بشکل شفاف بدان پاسخ گفته و پذیرای پیامدهای آتی تصمیمات خود باشند. پاسخ صحیح به این سوال و درک حساسیت این انتخابات، مسلما وظیفه انتخاب صحیح توسط آنان را دوچندان می کند. 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
2
ایشان انسان آزاده ای است. کارته کار واقعی .
ایشان شیعه واقعی و آزادمرد پیرو حسین و اخلاق مداری علی هستند نه ریاکارن دین فروش حرام خور.
وقتی با جرات و شجاعت برمزار محمد مهدی کرمی حاضر شد فهمیدم انسان آزاده شیعه واقعی و عدالت جوی پیرو علی است.

درود بر انسانیت این مرد بزرگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین