پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۹۴۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
عضو کمیته ناظر بر نشریات سازمان مرکزی پیام نور گفت: عسکری، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم قول رسیدگی حتمی به مسئله نشریات دانشگاه پیام نور را به ما داد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
شعارسال:عضو کمیته ناظر بر نشریات سازمان مرکزی پیام نور گفت: عسکری، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم قول رسیدگی حتمی به مسئله نشریات دانشگاه پیام نور را به ما داد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.



نصراللهی، دانشجوی دانشگاه پیام نور و عضو کمیته ناظر بر نشریات سازمان مرکزی پیام نور  پیرامون تخلفات و عدم رسیدگی به نشریات در دانشگاه پیام نور گفت: ماجرا به سال قبل برمی گردد که طی تصمیم نانوشته‌ای وزارت علوم تصمیم گرفت تا نشریات را به انزوا ببرد و نماینده‌ای در کمیته نظارت و وزارت نداشته باشند به این صورت که
۳۰ حق رای ما را به ۱۳ حق رای کاهش دادند، این کار را زمانی انجام دادند که تا موعد انتخابات ۲۰ روز بیشتر باقی نمانده بود و اسامی برای انتخابات را رد کرده بودیم و هیچ فرجه‌ای برای برگزاری مجدد انتخابات نداشتیم.

وی ادامه داد: عسکری در همایشی که در اصفهان برگزار شد قول رسیدگی حتمی به مسئله نشریات دانشگاه پیام نور را به ما دادد و گفت این موضوع تا سال آینده قطعا درست خواهد شد. بعد از آن ما نامه نگاری کردیم که بی فایده بود و حتی جواب نامه‌های ما را نیز وزارت علوم نداده است.

نصراللهی گفت: دانشگاه پیام نور حدود
۴۰۰ نشریه دارد که از این تعداد ۳۵۰ نشریه فعال است و اگر بخواهند انتخابات پیام نور را به رسمیت بشناسند حق رای بالایی خواهیم داشت در انتخابات وزارت علوم و قطعا پیام نور یکی از مهره‌های تعیین کننده وزارت علوم خواهد بود.

این مدیرمسئول نشریه دانشجویی پیرامون دلیل این اتفاقات افزود: سیاست‌هایی که وزارت علوم و کمیته ناظر بر نشریات آن و نگاه چپ و راستی که به نشریات دارد یکی از دلایل این موضوع است اگر کمیته وزارت علوم را نگاه کنیم می‌بینیم که اکثریت اعضا اصلاح طلب هستند و تنها یک عضوعلی البدل اصولگرا است و در کمیته نظارت وزارت علوم نیز درگیری‌های بسیاری وجود دارد در واقع مسئله نظارت بر نشریات جناح گرایانه دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: آخرین باری که عسکری به دانشگاه گلستان پیام نور آمده بودند خود من به شخصه با وی صحبت کردم و معاونت فرهنگی و مدیرکل فرهنگی پیام نور این مسئله را به آنها گوشزد کردند. اما طبق اخبار رسیده حتی در آخرین جلسه‌ای که برگزار کردند هیچ خبری از این موضوع نشده است و حتی در مورد پیام نور نیز صحبت نشده است چه برسد به بررسی کردن. این در حالی است که ما می‌بینیم در دانشگاه تهران به راحتی تخلف انجام می‌شود و افرادی که حق رای دارند فارغ التحصیل شده اند.

نصراللهی همچنین یادآور شد: متاسفانه نشریات قربانی سیاسی بازی‌های جناح گرایانه شده است و در واقع شاید یکی از دلایلی که می‌خواهند کمیته نظارت بر نشریات اصلاح طلب باشند این است که نشریات سیاسی که خودشان انتشار می‌دهند و موارد انضباطی که به آن‌ها ارجاع می‌شود فیلتر و جلوگیری نشود و بتواند آن را رد کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار21 اسفند 97، کدخبر: 751567،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین