پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از عملکرد یک قوه نیست، گفت:ائمه جمعه در تریبون ها از متهم کردن یک قوه بپرهیزند و همه مسئولان را مسئول وضع موجود و عبور از آن بدانند.
شعارسال: اگرچه تریبون های نمازجمعه همواره محلی برای طرح دغدغه ها و مشکلات مردم بوده اما در مواردی طرح یک سویه و یک جانبه مسایل از سوی برخی ائمه جمعه منجر به بروز مشکلاتی برای کشور شده است.

طی هفته های اخیر درحالی برخی تریبون ها به طرح مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم پرداخته اند که گفته می شود اظهارات مطرح شده بیشتر محدود به طرح مشکل بوده بی آنکه کمترین کلامی و بیانی به منظور حل مشکلات و عبور از بحران اقتصادی پیش رو در آنها مشاهده شود.

اما به واقع وظیفه ائمه جمعه در شرایط امروز که کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد چیست؟

هاشم هاشم زاده هریسی درباره نقش ائمه جمعه در شرایط تحریم اقتصادی گفت: ائمه جمعه می توانند در موضوعات مختلف از جمله مساله معیشت مردم و موضوعات اقتصادی ورود کرده و روشنگری کنند.

وی با بیان اینکه در تریبون های نماز جمعه به ویژه در شرایط سخت اقتصادی نباید تنها به طرح مشکلات معیشتی پرداخت ادامه داد: اگرچه طرح مشکلات اقتصادی مردم اقدامی قابل قبول است اما اظهارات ائمه جمعه نباید به گونه ای باشد که تنها یک قوه یا یک فرد را مسئول مشکلات امروز کشور بدانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از عملکرد یک دستگاه یا یک شخص نیست، ادامه داد: اگر فقط فرد یا یک قوه را خطاب قرار دهیم و همه مشکلات و توقعات را به یک مجموعه متوجه بسازیم، نخست اینکه خلاف عدالت و انصاف است این در حالی است عدالت یکی از شروط انتخاب فرد به عنوان امام جمعه است و دیگر اینکه همین دامن زدن به بدبینی ها از تریبون نماز جمعه منجر به تحریکات و ایجاد نفرت می شود که ضرر های مختلفی دارد و نکته مهمتر اینکه در چنین شرایطی ریشه مشکل هم گم می شود.

هاشم زاده هریسی با بیان اینکه ائمه جمعه در کنار روشنگری در زمینه مشکلات باید به ارایه راهکارها و ترغیب مردم به منظور همراهی برای عبور از بحران بپردازند یادآور شد: در واقع وظیفه ائمه جمعه این است که ضمن بیان مشکلات مردم، مردم را به صبر و تحمل دعوت کنند و امید بدهند که مشکلات حل می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: واقعیت آن است که در رابطه با مشکلات اقتصادی و معیشتی همه مسئولان دغدغه مند بوده و علاقه به حل مشکل دارند اما در مقام عمل و در زمینه اقدامات کارشناسی کار جدی نمی گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه آنچه ما امروز شاهد آن هستیم حواله کردن مشکلات به گردن یکدیگر از سوی مسئولان است در واقع معیشت مردم وسیله ای شده تا جناح های سیاسی از هم انتقام بگیرند، خودشان را بالا برده و طرف مقابل را زمین بزنند بنابراین در مقام عمل موفقیت حاصل نمی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای عبور از بحران اقتصادی باید کارشناسان و مسئولان شجاعانه به طرح مشکلات پرداخته تا راهی برای برون رفت پیدا شود، در این مسیر ائمه جمعه نیز در تریبون ها از متهم کردن یک قوه یا یک فرد بپرهیزند و همه قوا و مسئولان را مسئول وضع موجود و عبور از آن بدانند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1397 ، کدخبر: 1241613 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
با همکاری هر سه قوه نظام اسلامی مستحکم تر میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین