پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
تا آغاز بهار 98 و تعطیلات نوروز چیزی نمانده است. در این روزها شمال تا جنوب، غرب تا شرق کشور آیین و سنن خاص خود را دارد و هر استان پر از جذابیت‌های دیدنی است.

شعارسال: جوشش چشمه‌سارها روح زندگی را در کالبد خفته طبیعت می‌دمد. جویبارها در نهایت روشنی جاری می‌شوند و رودخانه‌ها در ترنم‌اند. بهاران، زمان نوگشتگی، باززایی و آغاز رستاخیز مردگان و زندگان در تکرار نوبتی آفرینش است. آسمان آبی، شکوفه‌های رنگارنگ، آبشارها طبقاتی، بوی خام آفرینش و بخار داغ خلقت در طبیعت، فصل بهار را به یکی از فصل‌های موردعلاقه بسیاری از مردم برای سفر بدل کرده است.

در این میان تنوع آب‌وهوایی، از معتدل و مرطوب تا گرم و خشک در ایران این فرصت و فضا را فراهم می‌کند تا شهروندان و مسافران نوروزی بنابرعلاقه شخصی به استان موردنظر سفر کنند. با چنین تنوع گسترده‌ آب‌وهوایی در ایران نه‌فقط در نوروز که در تمام طول سال می‌توان نقطه‌ای برای گردشگری و لذت بردن از سفر در هر منطقه‌ای از کشور یافت.

ما در این پرونده در قالب چهار گزارشِ جدا به معرفی کوتاه مرکز استان‌های کشور می‌پردازیم. در هر گزارش چند مرکز استان معرفی می‌شوند؛ از استان‌های کویری گرفته تا شهرهای سرد و کوهستانی. به شما می‌گویم که چگونه بروید، کجا غذا بخورید، کجا اقامت کنید و از چه چیزی دیدن کنید.

اهواز

اهواز شهر پل‌هاست. پل سفید (اولین پل معلق در ایران)، آبشار اهواز (پل هفتم)، رودخانه کارون، بازار فلافل در لشکرآباد و پل هشتم کابلی از دیدنی‏های اهواز هستند. برای دیدن این زیبایی‏ها، می‌توانید با قطار، اتوبوس، هواپیما و سواری به اهواز سفر کنید و اقامت در هتل ایران در نزدیکی رود کارون هم پیشنهاد جذابی است. هتل خانه معلم، مهمانسرای بوستان، هتل باغ معین و هتل پرشیا از دیگر واحدهای اقامتی این شهر هستند. اهواز رستوران خوب زیاد دارد از جمله آن می‏توان به رستوران تیارا، فست فود آترین، خانه کباب مهمان و کافه رستوران زهره اشاره کرد. شب‏های اهواز روی پل رودخانه کارون لذت‌بخش و دیدنی است.

ارومیه

پارک جنگلی شیخ تپه، چشمه آب معدنی کوه زنبیل، چشمه آب گرم هفت آباد، پیست اسکی خوشاکو و دریاچه ارومیه از جاذبه‏های زیبای گردشگری این شهر است. جاده‌ها و مسیرهای ارومیه به اتوبوس، قطار، هواپیما و سواری دسترسی دارد. چه غذاهای محلی و غذاهای سنتی ایرانی را بپسندید و چه فست فود و غذاهای بین‌المللی را دوست داشته باشید، در رستوران‌های ارومیه ناامید نمی‌شوید. سفره‌خانه کشکول، رستوران دیاکو، رستوران فلامینگو، رستوران ایتالیایی و ترکی سوپر استار و رستوران غذاهای دریایی دلفین از محبوب‌ترین رستوران‌های این شهر است.

تهران تا بوشهر؛ از کاخ گلستان تا شهر نخلستان

اصفهان


محله رمانتیک جلفا، سی‌وسه پل، میدان نقش‌جهان، منارجنبان، آتشگاه، چهل‌ستون و باغ پرندگان از جاذبه‌ها و زیبایی‌های اصفهان است. اصفهان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای توریستی ایران است و مسیرهای این شهر هم به قطارهای سراسری و هم به اتوبوس، هواپیما و سواری دسترسی دارد. مهمانسرای حاجی‌بابا، هتل عباسی اصفهان، هتل عالی قاپو، هتل آسمان و هتل اسپادانا از مکان‌های معروف اقامت در این شهر تاریخی است. رستوران شهرزاد، رستوران هرمس، کافه رستوران توسکا، رستوران خوان گستر، رستوران زاگرس، رستوران زاینده‌رود و بریانی حاج محمود از جمله رستوران‌های مشهور اصفهان است. شب‌های اصفهان در سی‌وسه‌پل لذت‌بخش و دیدنی است.

اردبیل

از مراکز مهم گردشگری در اردبیل می‌توان به موزه مردم‌شناسی، کلیسای مریم مقدس، دریاچه شورابیل، مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی و چشمه آب گرم سرعین اشاره گرد. اردبیل شهری کوهستانی است و مسیر قطارخور آن هنوز تکمیل نشده است اما با اتوبوس، هواپیما و سواری می‌توانید به این استان سفر کنید. شهری که آش‌دوغش بسیار معروف است و کباب‌های لذیذی دارد. کبابی حاج قربان، رستوران ضیافت، کبابی حاج ملک و رستوران گل سرخ از جمله غذارخوری‌های مشهور این شهر است. از واحدهای اقامتی این شهر می‏توانید مهمان‌پذیر جهانگردی خلخال، هتل ساسان سرعین، مهمان‌پذیر ایده‏آل و هتل شورابیل اردبیل را انتخاب کنید.

بوشهر

بوشهر، شهر نخلستان و ساحل است. سواحل ماسه‌ای استان بوشهر را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان نام برد که این استان در مجموع بیش از 700 کیلومتر ساحل دارد که اغلب این سواحل برای استفاده عموم مردم آزاد است. نخلستان‌های سرسبز، گنبد نمکی، بافت قدیم بوشهر، عمارت ملک، موزه رئیس‌علی دلواری و گورستان و منطقه باستانی سیراف از دیگر اماکن دیدنی بوشهر است. برای رفتن به بوشهر هم مسیر هوایی و هم زمینی قابل دسترس است، اما دیدن خلیج زیبای فارس را از زیر بال‌های هواپیما پیشنهاد می‌کنیم. در بوشهرهتل ساحلی پرواز، هتل جهانگردی دلوار، مهمانسرای رمیله عسلویه و هتل آپارتمان هیرون گزینه‌های خوبی برای یک اقامت چند روزه خواهد بود.

تهران

برج میلاد، برج آزادی، کاخ گلستان، کاخ‌موزه سعدآباد، دریاچه چیتگر و پل طبیعت از مهم‌ترین مراکز گردشگری تهران است. بسته به اینکه در چه استانی هستید، می‌توانید با اتوبوس، قطار، هواپیما و سواری به تهران بروید. حالا از دهه سی و چهل و زمانی که کافه نادری، پنتری، پیتزا داوود، شرف الاسلامی و رستوران‌های انگشت‌شمار دیگر، تنها رستوران‌های تهران بودند، خیلی وقت است گذشته. رستوران کافه نادری، رستوران‌ مسلم، رستوران یاس، رستوران خونه و دیزی سرای ایرانشهر از جمله رستوران‌های معروف تهران هستند. برای اقامت در تهران می‌توانید هتل کورش، هتل‌آپارتمان رازی، مهمانسرای آرین، مهمانسرای شهسوار، هتل استقلال، هتل شهر، هتل هالی را انتخاب کنید. شب‌ها هم اگر وقت کردید سری به بام تهران بزنید؛ جایی که پایتخت همیشه بیدار را غرق در نور خواهید دید.

یزد تا بندرعباس؛ از امیر چخماق تا آبگرم گنو

بندرعباس


در بندرعباس دریا، جزایر و مردمان صمیمی‌اش و البته غذاهایش شما را غافلگیر می‏کند. چشمه آبگرم گنو، معبد شگفت‏انگیز هندوها و موزه آب و موزه مردم‌شناسی خلیج فارس از آثار زیبای این شهر است. برای سفر به بندرعباس اگر نخواهید با وسیله شخصی بروید از بین سه گزینه قطار، اتوبوس و هواپیما، قطار را پیشنهاد می‌کنیم. این شهر بندری به غذاهای خوش‌طعم جنوبی‌اش معروف است. در رستوران بادگیران، رستوران سنتی فانوس، رستوران سامکو و رستوران امپراتور می‏توانید این غذاها را سرو کنید. برای اقامت در این شهر هتل هرمز، هتل آپارتمان مریم، هتل آتیلار و هتل بین‏المللی خلیج فارس را امتحان کنید. شب‏گردی در ساحل بندرعباس خاطره‏ای به یادماندنی خواهد بود.

همدان

همدان معروف است به پایتخت تاریخ و تمدن ایران. همدان جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. دهکده تفریحی گردشگری گنج‌نامه، غار علیصدر، آرامگاه باباطاهر عریان و ابوعلی سینا، تپه هگمتانه، حمام تاریخی قلعه از جمله این موارد هستند. مسیرهای این شهر به راه‏آهن سراسری متصل است و با هواپیما، اتوبوس و سواری هم می‏توان به این شهر سفر کرد. اگرچه تعداد رستوران‌های همدان چندان زیاد نیست، اما بیشتر آن‌هایی هم که وجود دارند اسم و رسمی به هم زده‌اند و چه در بین همدانی‌ها و چه بین مسافران این شهر زبانزدند. از باغ نعل اشکنه بگیر تا رستوران‌های مثل دلتا و ته‏چین. برای اقامت در همدان هم هتل بین‏المللی باباطاهر، اقامتگاه بومگردی مزداگرد و هتل گنج‌نامه مکان‏های مناسبی هستند.

یزد

دومین شهر زیبای خشتی در جهان دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری است که به شهر بادگیرها و آتش و آفتاب نیز مشهور است. آتشکده، آب‌انبار شش بادگیری، مجموعه امیر چخماق و باغ دولت‌آباد از جاذبه‏های گردشگری این شهر هستند. مسیرهای یزد برای قطار، اتوبوس، هواپیما و سواری قابل دسترس است. در این میان رستوران‏های یزد معماری خانه‌های قدیمی را دارند و رستوران مشیرالممالک، رستوران خوان دو حد، کافه پناهنده که قدیمی‌ترین رستوران یزد، با قدمتی 60ساله است، از جمله این موارد هستند. از سوی دیگرهتل داد، با ظاهری سنتی و معماری زیبا در مرکز شهر یزد و هتل فهادان هم امکان اقامت در فضایی سنتی را برای دوستداران فضاهای سنتی فراهم آورده است.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:29 اسفند 1397،کدخبر:83249865،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین