پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
استان ایلام به عنوان عروس زاگرس در غرب ایران قرار گرفته و طبیعت بی نظیرش باعث شده هر ساله تعداد زیادی مسافر و گردشگر در ایام نوروز به این استان سفر کنند
شعارسال:استان ایلام به عنوان عروس زاگرس در غرب ایران قرار گرفته و طبیعت بی نظیرش باعث شده هر ساله تعداد زیادی مسافر و گردشگر در ایام نوروز به این استان سفر کنند.

این استان به دلیل اینکه ۸۷ درصد مساحت آن را منابع طبیعی تشکیل داده جزو بهترین مناطق کشور برای طبیعت گردی است، هرچند نباید از تاریخ ۹ هزار ساله استان و وجود یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی غافل بود.

استان ایلام مکانی آرام و دلنشین و یکی از مناطقی است که بدون هیچ دردسری می‌توان از آثار طبیعی استان بازدید کرد چراکه بسیاری از آثار طبیعی استان به راحتی در دسترس هستند.



یکی از مهمترین ویژگی‌های سفر به استان ایلام ارزان بودن سفر به استان است چراکه طبیعت استان را بدون هیچ هزینه‌ای می‌توان بازدید کرد و مساحت کم استان نیز باعث شده بسیاری از آثار استان نزدیک به هم باشند.

اولین ویژگی منحصر به فرد استان ایلام کوه‌ها، طبیعت و مناظر بسیار دیدنی است که گردشگران زیادی را هر ساله به این منطقه می‌کشاند و درختان بلوط در کنار کبیرکوه مناظر زیبایی به وجود آورده که در کشور بی نظیر است و وجود گونه‌های مختلف درختی و جانوری بر زییایی های طبیعت افزوده است.

ایلام یکی از ارزان‌ترین استان‌های کشور برای سفرهای نوروزی است

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریحی آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی بیان داشت: طبیعت گردی شاخص گردشگری استان ایلام است و همین عامل باعث شده ایلام یکی از استان‌های ارزان برای گردشگران و مسافران باشد.

این مسئول عنوان کرد: به راحتی می‌توان به جاذبه‌های بی مانند استان نظیر تنگه رازیانه واقع در مسیر ایلام به شهرستان بدره، روستای حیدرآباد واقع در مسیر ایلام به سیوان، روستای کلم واقع در شهرستان بدره، تنگه بهرام چوبین واقع در شهرستان دره شهر، دریاچه دوقلو سیاه گاو واقع در شهرستان آبدانان، جشمه های آبگرم شهرستان دهلران، غار زینه گان شهرستان مهران، امامزاده علی صالح (ع) واقع در صالح آباد، خوران در ایوان، شهر تاریخی سرابکلان، کوه‌های مانشت و قلارنگ و…سفر کرد.

وی افزود: دسترسی به این آثار طبیعی و تاریخی بسیار راحت بوده و گردشگران با حداقل هزینه‌ها می‌توانند از این آثار که در کشور بی نظیر هستند بازدید کنند.

شنبه زاده بیان داشت: علاوه بر این صنایع دستی مثل گلیم و سوغات مثل بژی برساق استان ایلام نیز به راحتی برای گردشگران در دسترس قرار دارد و می‌توان یک سفر بسیار به یادماندنی در استان داشت.

شنبه زاده عنوان کرد: یکی از مزیت‌های مهم استان ایلام در بحث گردشگری، نزدیک بودن آثار طبیعی و تاریخی به هم است و با طی مسافتهای کوتاه می‌توان آثار زیبای استان را نگاه کرد و اکثر شهرستانهای استان دارای مناطق طبیعی و تاریخی منحصر به فردی هستند.

وی افزود: این استان در ایام نوروز مورد استقبال بی شمار گردشگران قرار می‌گیرد و بیشتر نیز طبیعت استان را به دلیل بکر بودن و خوش آب و هوایی دوست دارند.

این مسئول اظهار داشت: غار طبیعی مژاره، غار طبیعی خفاش، مناظر طبیعی سراب آبدانان، آبشار ماربره، طبیعت شیروان چرداول، تفرجگاه‌های جنگلی کنارسر مهران و شکارگاه شرازول ایوان و طبیعت کنار آن، دیگر جلوه‌ها و مناطق طبیعی استان ایلام هستند که نمونه‌های آن را کمتر می‌توان در کشور جستجو کرد.

وجود شش روستای هدف گردشگری در استان ایلام

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام بیان داشت: یکی از مهمترین شاخص‌های طبیعت گردی در استان ایلام وجود شش روستای هدف گردشگری است که هر کدام دارای جذابیت‌های خاصی برای گردشگران و مسافران است.

وی بیان داشت: شش روستای هدف گردشگری شامل حیدرآباد، کلم، سراب کلان، پشت قلعه، زنجیره علیا، سنگ سفید وجود دارد که هریک دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که به خصوص با داشتن آثار طبیعی در فصل بهار مناسب گردشگران است.

داشتن سه موزه در استان ایلام

شنبه زاده عنوان کرد: هم اکنون سه موزه کشاورزی در کلاخ فلاحتی شهر ایلام، موزه مردم شناسی واقع در قلعه والی شهر ایلام و موزه باستان شناسی واقع در شهرستان دره شهر در جنوب ایلام فعال ست.

وی بیان داشت: موزه مردم شناسی استان ایلام یکی از مهمترین مراکز در زمینه هویت و فرهنگ‌های یک منطقه است که این در بین این موزه در یک قلعه تاریخ هم واقع شده و بر زیبایی‌های آن افزوده است.


شنبه زاده تصریح کرد: آنچه در موزه مردم شناسی استان ایلام دیده می‌شود همه نمادی از فرهنگ‌های گذشته مردم استان بوده که در حال حاضر متأسفانه در بین مردم کمتر به آنها توجه می‌شود و آن هم به دلیل تغییر شوه زندگی است که این فرهنگ‌ها و آداب و رسوم کمتر به آنها توجه می‌شود.

وی افزود: معرفی اقوام کرد، لر، لک و عرب در اتاقهای قلعه والی از بخشهای مهم موزه است و چگونگی تهیه نمد محلی استان، گلیم نقش برجسته در کنار زنان و مردان با لباس‌های محلی از دیگر بخشهای موزه است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار1فروردین 98، کدخبر: 4571792،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین