پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
«تندیر نون» از نان‌های خوش عطر و طعم مازندران است که ممکن نیست به مازندران سفر کرده باشید و از این نان محلی خوش عطر مازندرانی میل نکرده باشید.

شعارسال:مجله نوروزی «به وقت مازرون» دوباره با دستور غذای جدیدی مهمان شماست و این بار یک نوع نان محلی مازندرانی با نام «تندیر نون» را به شما معرفی می‌کنیم.

اگرچه اکنون وجود نان‌های خوش عطر و طعم در فروشگاه‌های مختلف شهری با رنگ و لعاب خاص، زینت‌بخش بخشی از سفره‌های مناسبتی ماست؛ اما به هیچ عنوان نمی‌توان از طعم خوش نان‌های محلی مادربزرگ‌ها با نام محلی " تندیر نون" در تنور محلی و آتش و عشق و علاقه‌ای که همراه با ان وجود دارد؛ گذشت.

پخت نان محلی در بسیاری از روستاهای ما در عید نوروز به عنوان یک سنت است و زنان سرزمین مازندران در کنار همه تلاش‌ها برای استقبال از نوروز، پخت نان‌های مختلف محلی و از جمله تندیر نون را در دستور کار دارند و امروز به عنوان یکی از سوغات‌های مازندران معروف است.

زنان روستایی مازندران با پخت نان‌های سنتی و محلی، سفره‌های عید خود را با این نان‌ها تزیین کرده و از مهمانان نوروزی پذیرایی می‌کنند.

" تندیر نون " نوعی نان محلی است که برای تهیه و پخت آن، از آرد، شیر، روغن، کنجد و تخم مرغ استفاده می‌شود و زنان مازندرانی با مخلوط کردن این مواد با هنرنمایی خاص، نان‌های خوش عطر و طعم تهیه و عشق و مهربانی را ارزانی خانواده می‌کنند.

در کنار تهیه خمیر نان، برای " تندیر نون" پخت این نان در تنورهای سنتی و محلی همراه با آتشی که از چوب هیزم‌های شکسته جنگلی تهیه و تبدیل به زغال می‌شود؛ از جذابیت فراوان برخوردار است و همین آتش موجب خوش عطر شدن این نان می‌شود.

زمان آماده‌سازی خمیر نان " تندیر نون" از ابتدای شروع به کار تا به عمل آمدن حدود یکساعت زمان می‌برد و پخت هر قرص نان بیش از 10 دقیقه به طول می‌کشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار28 اسفند 97، کدخبر: 13971226001030، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین