پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
منطقه توریستی و تاریخی «دربند» شهرستان بدره از توابع استان ایلام به دلیل زیبایی‌های فراوان چشم گردشگران را خیره می‌کند.

شعارسال:منطقه توریستی و تاریخی «دربند» شهرستان بدره از توابع استان ایلام به دلیل زیبایی‌های فراوان چشم گردشگران را خیره می‌کند.

 منطقه زیبای دربند واقع در شهرستان بدره در جنوب استان ایلام با داشتن آبشار زیبا و آثار تاریخی یکی از مناطق مهم گردشگری استان برای فصل بهار است.

استان ایلام با داشتن آبشارهای زیبا و جذاب یکی از مناطق گردشگرپذیر کشور در فصل بهار است.

منطقه دربند با داشتن کوه‌های مرتفع، درختان بلوط، آب کبیرکوه، آبشار و منطقه تاریخی یکی از مناطق جذاب استان ایلام برای گردشگران در فصل بهار است و دیدن این آثار و جاذبه‌های گردشگری به خصوص کوه‌های بلند در کنار سرسبزی و بکری چشم هر گردشگری را خیره می‌کند.

در کنار این جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و در کنار صخره‌های بلند و مرتفع مجموع آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانی، اسلامی یا احتمالاً هخامنشی وجود دارد که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

طول این مسیر فرعی به چهار کیلومتر می‌رسد که در کنار آن لوله‌های انتقال آب از تصفیه خانه دربند برای استفاده شرب اهالی منطقه کشیده شده است و در دو طرف تنگه و در دامنه‌های کوه، آثار تاریخی و بقایای یک شهر بسیار قدیمی و بزرگ نمایان است.


بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که این منطقه از زمان‌های بسیار دور محل زندگی بوده و آثار تاریخی نیز از تمدنی بزرگ در این منطقه حکایت دارد که نیازمند معرفی در سطح ملی است.

بدون شک ایجاد زیرساختهای لازم گردشگری در این منطقه باعث توسعه و شکوفایی منطقه دربند می‌شود.

تنگه رازیانه

اگر اهل سفرهای ماجراجویانه و طبیعت گردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم همین روزها سری به تنگه رازیانه در ایلام بزنید تا بتوانید یکی از جالب‌ترین پدیده‌های زمین شناسی را از نزدیک ببینید. دره باریک و عمیقی که در منطقه‌ای سرسبز قرار گرفته و در دل آن رودی جاری شده است.

تنگه رازیانه که ظاهراً به دلیل رویش رازیانه‌های وحشی در نزدیکی آن به این نام معروف شده، در ۵۰ کیلومتری جاده ایلام- دره‌شهر قرار دارد. جایی در نزدیکی روستای کوهستانی چنارباشی که تا شهر ایلام حدود ۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

طبیعت منطقه تنگه رازیانه آنقدر غنی و دیدنی است که سال‌های گذشته ۷۵ هکتار از اراضی این تنگه به عنوان اثری طبیعی- ملی معرفی و به فهرست میراث طبیعی کشور اضافه شد. بعد از آن بود که تنگه رازیانه، مورد توجه زمین شناسان و پژوهشگران هیدرولوژی و محیط زیست قرار گرفت تا شاید در آینده‌ای نزدیک به زیستگاهی امن و پربار برای حیات وحش غرب کشور تبدیل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار7فروردین 98 ، کدخبر: 4575953، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین