پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی برای ارتقا شاخص‌‌های تولید کشاورزی، گفت: ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در کشور افزایش یافت.

شعارسال: علی محمد شاعری روز پنجشنبه در مراسم اجتماع کارشناسان کشاورزی تحت عنوان کشاورزی، رکن اقتصاد مقاومتی با گرامی‌داشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی, اظهار داشت: آنچه موجب آبادانی و عمران کشور شد داشتن روحیه جهادی بود که امروز این حلقه مهم می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا کند.

وی افزود: داشتن روحیه جهادی و اقدام درست با توجه به امکانات موجود بوده و باید بر تکیه براین عوامل به توسعه در بخش کشاورزی دست یافت.

شاعری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان داشت: برای اقدام و عمل کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد در زمینه پیشرفت و توسعه باید این روحیه را در جامعه تقویت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: نباید در اجرای فعالیت‌ها به جناح و حزب توجه کنیم بلکه باید در کنار هم همه سرباز ولایت باشیم و برای توسعه استان و کشورر گام برداریم.

نماینده مردم شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت جهادی در زمینه توسعه کشاورزی مبتنی بر کار،اخلاص،اقدام و عمل بوده و در این زمینه اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است که با روحیه و مدیریت جهادی باید از کشاورزان عرصه جهاد و تولید حمایت کنیم.

شاعری با اشاره به وجود شش میلیون بیکار در کشور گفت: باید در کنار قانون و نظام بروکراسی، قوانین را برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف و ایجاد اشتغال جوانان سهل کرد.

وی افزود: طبق گزارش وزیر جهادکشاورزی در مجلس تولیدات محصول کشاورزی از 94 میلیون تن به 115 میلیون تن رسید که نشان می‌دهد باید از ظرفیت کشاورزی استفاده کرد که در این زمینه محیط زیست،منابع طبیعی، صنعت و معدن و تجارت، آب منطقه ای و مردم نقش مهمی دارند به ویژه منابع طبیعی که پشتوانه توسعه پایدار در بخش کشاورزی است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر می‌خواهیم کشاورزی را حفظ کنیم ترویج کشاورزی، مدیریت تولید و صادرات را باید در نظر داشته باشیم.

وی گفت: در شهرستان بهشهر 72درصد در شهر و 28 درصد در روستا زندگی می‌کنند که می‌توانیم با توسعه باغات و توسعه صنایع وابسته روستاییان را در روستا حفظ کنیم.

شاعری بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید تنظیم کننده توسعه استان باشد و کشورهای پیشرفته با صنعتی کردن کشاورزی پیشرفت کردند که می‌توانیم با در اختیار قرار دادن یارانه به کشاورزان و حمایت از توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه گام بلندی برداریم.

وی افزود: جلوگیری از واردات بی رویه نوعی حمایت از تولیدکنندگان خارجی بوده که باید واردات تنها مواقع خاص و برای تنظیم بازار باشد.

شاعری بر بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید کشاورزان و مسئولان نسبت به این امر به موقع اقدام کنند تا در زمان بحران و خسارت به محصول، کشاورز ضرر وارد نشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27خرداد1395، کدخبر: 1106610: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین