پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
آنها در اثر خبط خود، سالهاست دچاره وضعیت ارّه نشینی شده اند. لاف می زنند و تهدید می کنند، آبرویشان می رود و اگر عربده نکشند با درد غیر قابل کتمان تحقیر و شکست چند لایه مقابل ایران چه کنند.دیروز هم برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران، به شبکه بلومبرگ گفت "اگر به مناطق بی‌ثباتی در خاورمیانه مثل عراق، سوریه، لبنان، یمن یا بحرین نگاه کنید، می‌بینید که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آنجا است. ۶۰۳ نیروی آمریکایی در عراق به دست سپاه پاسداران کشته شدند".

شعار سال: «محمد ایمانی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

چند روز قبل، وقتی از مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پرسیدند آیا با تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، می خواهید به آنها حمله کنید و با ایران بجنگید،؟"، او به مفهوم واقعی کلمه کُپ کرد و گفت: من به این سوال پاسخ نمی دهم.

دیروز هم برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران، به شبکه بلومبرگ گفت "اگر به مناطق بی‌ثباتی در خاورمیانه مثل عراق، سوریه، لبنان، یمن یا بحرین نگاه کنید، می‌بینید که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آنجا است. ۶۰۳ نیروی آمریکایی در عراق به دست سپاه پاسداران کشته شدند".

البته ادعای هوک درباره تلفات آمریکایی ها، منطقاً به نیروهای رزمنده مردمی عراق بر می گردد و گرنه طبیعی است که اگر ایران قصد داشت نیروهای آمریکایی را به هلاکت برساند، به تاکید نیویورک تایمز و واشنگتن پست و لوبلاگ و سایر رسانه های آمریکایی، چند هزار نظامی آمریکایی کشته می شدند.

یک بار دیگر ماجرا را مرور کنید. وزیر خارجه آمریکا جرئت ندارد درباره جنگ با ایران حرف بزند، نماینده او در امور ایران اذعان می کند قبل از این شلوغ بازی ها، دست کم ۶۰۳ نظامی آمریکایی به هلاکت رسیده اند، و ترامپ دزدکی و با هواپیمای چراغ خاموش در عراق -آن هم نه در بغداد بلکه پایگاه عین الاسد- فرود می آید. خب همه اینها نشانه چیست؛ توانایی یا ناتوانی آمریکا؟

ترامپ اخیراً در نشست سالانه محافظه‌کاران گفت "در حین پرواز به عراق، ناگهان چراغ‌های هواپیما خاموش شد؛ گفتم چه شده؟ خلبان گفت داریم فرود می‌آییم و باید چراغ‌ها را خاموش کنیم. فکرش را بکنید ٧ تریلیون دلار پول در خاورمیانه خرج کردیم اما باید با چراغ خاموش وارد این کشور شویم! ".

یقین بدانید خطای راهبردی اخیر در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، هزینه و خسارت فراوانی برای اعتبار و حیثیت مخدوش دولت آمریکا خواهد داشت. وقتی آمریکا نتواند هیچ غلطی در مقابل سپاه پاسداران بکند و مجبور باشد برای عبور از تنگه هرمز از سپاه اجازه بگیرد، مورد ریشخند جهانی قرار خواهد گرفت.

آنها یک بار در سال ۲۰۰۷ اشتباه مشابهی را مرتکب شدند اما نام #سپاه_قدس تبدیل به برند جهانی مبارزه با تروریسم و قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران شد. رژیم آمریکا به مفهوم حقیقی کلمه، در مقابل ایران، مستاصل و سر در گم است.

آنها در اثر خبط خود، سالهاست دچاره وضعیت ارّه نشینی شده اند. لاف می زنند و تهدید می کنند، آبرویشان می رود. و اگر عربده نکشند و تهدید نکند، با درد غیر قابل کتمان تحقیر و شکست چند لایه مقابل ایران چه کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق تاریخ انتشار 23فروردین 98، کد خبر: 950321، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین