پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۰۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: توافقاتی با گمرک برای ارائه تسهیلات صادرات و واردات شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است که برای نخستین بار فعالان اقتصادی این حوزه ازآن بهره مند شوند.

شعارسال: مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بهزاد سلطانی رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان امروز 31 خرداد ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

نایب رییس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم با بیان اینکه امروز تمامی مردم کشور در یک جبهه برای توقف خام فروشی و وابستگی به نفت قرار دارند اظهار کرد: ایران کشوری با تمدن و تاریخ 5 هزار ساله است که از صد سال گذشته با وابستگی به منابع زیرزمینی همچون نفت، فرهنگ کارآفرینی از این کشور گرفته است بنابراین باید تمام مردم در یک جبهه و کنار هم برای از بین بردن این فرهنگ اشتباه تلاش کنند.

ستاری با اشاره به اینکه شخصیت‌های برجسته‌ای همچون فارابی، ابن سینا و رازی از زیست بوم همین کشور خارج شدند گفت: هیچ کشوری با پول نفت به کارآفرینی نرسیده است برای تولید ثروت در کشور باید به جایگاه علم و دانش اهمیت دهیم، و این دانش را در زندگی مردم جامعه جاری کنیم به نوعی که اعتماد به نفس در فرهنگ ما مشخص شود.

*جوان مستعد ایرانی قادر به کارآفرینی با اقتصاد دانش بنیان است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری پایه اقتصاد آینده کشور را نیروی انسانی آن برشمرد و تصریح کرد: از نظر نیروی خلاق انسانی هیچ کم و کسری در کشور وجود ندارد. اگر فضا برای کسب و کار فراهم شود جوان مستعد ایرانی قادر به کارآفرینی از طریق اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: اکنون زمان آن است که 2400 شرکت دانش بنیان فعال در کشور با یکدیگر متحد شوند. دو سال پیش که بحث شکل گیری این شرکت‌ها توسط معاونت علمی مطرح شد مشکلات زیادی پیش روی ما قرار داشت اما امروز شاهد این تحول و تغییر در زمینه شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

*بهره مندی 25 شرکت دانش بنیان از تسهیلات گمرکی در گام نخست

رییس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات مناسبی را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است، ابراز کرد: معافیت مالیاتی و انواع تسهیلات دیگر همه به منظور پیشرفت شرکتهای دانش بنیان و حمایت از تولید داخلی است. توافقاتی با گمرک برای ارائه تسهیلات صادرات و واردات شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است که برای نخستین بار فعالین اقتصادی و بیش از 25 شرکت برای دریافت تسهیلات به گمرک معرفی شدند.

ستاری با اشاره به فعالیت های صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: این صندوق محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان است، همه می‌دانیم که صندوق در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان نواقصی نیز دارد اما این مشکلات با گذشت زمان رفع میشود. رسالت صندوق ایجاد فرهنگ جدید در کشور است تا تعریف جدیدی از اقتصاد را در کشور ایجاد کند و کل سیستم کشور باید با این تفکر درگیر شود.

*حضور شرکت های دانش بنیان در بورس عملیاتی می شود

رییس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور در پایان تاکید کرد: کارآفرینی فرهنگی است که در کشور باید جایگرین خام فروشی شود. بر همین اساس به زودی بحث حضور در بورس برای شرکت‌های دانش بنیان عملیاتی میشود . همچنین بحث راه اندازی صندوق‌های جسورانه را خواهیم داشت و در سرمایه گذاری بخش خصوصی از پژوهش اتفاقاتی خوبی رخ می‌دهد. همچنین شرکت‌های دانش بنیان در بورس تابلویی مجزا خواهند داشت.

در پایان این مراسم، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ضمن رونمایی از محصولات جدید دانش بنیان، از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان بازدید کرد.

مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان روز 31 خرداد ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد ودر این مراسم از 23 محصول دانش بنیان که با حمایت صندوق به تولید رسیدند رونمایی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 31خرداد1395، کدخبر: 188232: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین