پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
یک روزنامه صهیونیستی از وحشت مقام های این رژیم پیرامون تعداد روزافزون نامزدهای دمکرات ریاست جمهوری آمریکا که وعده بازگشت به برجام می دهند، خبر داد و از آن به «سناریوی کابوس سیاسی» تعبیر کرد.
شعار سال: یک روزنامه صهیونیستی از وحشت مقام های این رژیم پیرامون تعداد روزافزون نامزدهای دمکرات ریاست جمهوری آمریکا که وعده بازگشت به برجام می دهند، خبر داد و از آن به «سناریوی کابوس سیاسی» تعبیر کرد.

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی نوشت: این نگرانی با احتمال بازگشت آمریکا به برجام و احتمال قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در متن سیاست داخلی ایالات متحده در جریان یک رقابت انتخاباتی شدید و اختلاف افکن ارتباط دارد.

مقام های صهیونیستی که با هاآراتص گفت و گو کرده اند از این نگرانی به «سناریوی کابوس سیاسی» رژیم صهیونیستی تعبیر کرده اند که در آن این رژیم به رقابت های انتخابات آمریکا کشانده می شود چراکه مقام های آن از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره برجام اظهارنظر خواهند کرد.

«ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در نشست ماه گذشته «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک)» نگرانی از این موضوع را اینگونه انعکاس داد: برخی رهبران (آمریکایی) خواستار بازگشت به این توافق هستند و این چیزی است که باید به عنوان عملی کاملا غیرقابل قبول نگریسته شود.

در ماه های گذشته دستکم 6 نامزد دمکرات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا شامل برنی سندرز، الیزابت وارن، کامله هریس، امی کلوبوچار، تولسی گابارد و جولیان کاسترو حمایت خود را از بازگشت به برجام اعلام کرده اند.

انتظار می رود دیگر نامزدهای دمکرات همچون جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا که توافق هسته ای در زمان او امضا شد و «بتو اورورک» عضو پیشین کنگره که به برجام رای موافق داد نیز به جمع حامیان این توافق بپیوندند.

با شروع حمایت نامزدهای دمکرات ریاست جمهوری آمریکا از بازگشت این کشور به برجام، کمیته ملی دمکرات ها قطعنامه ای تصویب کرد که از رئیس جمهوری بعدی آمریکا می خواست پایبندی به برجام را از سر بگیرد.

روزنامه هاآرتص در ادامه مطلب به هدایت جریان حمایت از بازگشت آمریکا به برجام از سوی گروه های جناح چپ اشاره کرد و از سازمان پیشرو «جی استریت» که حامی کمپینی برای ترغیب نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده برای بازگشت به این توافق است، نام برد.

این سازمان که یهودی های طرفدار صلح فلسطین و اسرائیل بنیانگذار آن بوده اند، با راه اندازی کمپینی از مردم آمریکا خواسته است با امضای آن از رئیس جمهوری بعدی کشورشان بخواهند که به برجام بازگردد. این سازمان همچنین نامزدهایی را که وعده بازگشت به برجام می دهند پیگیری می کند.

براساس گزارش هاآرتص، حمایت فزآینده از برجام در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو نگرانی عمده را در رژیم صهیونیستی به دنبال داشته است. نگرانی بلندمدت، ترس صهیونیست ها از وارونه شدن سیاست ضدایرانی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سوی رئیس جمهوری بعدی دمکرات است.

اما نگرانی کوتاه مدتی مقام های صهیونیست این است که موضع گیری آن ها علیه برجام در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حمایت از نامزدی خاص و دخالت در امور داخلی واشنگتن به شمار آید.

یک مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود به هاآرتص گفت که ترامپ و دیگر جمهوریخواهان از کوچکترین اظهارنظر مقام های رژیم اسرائیل درباره برجام به نفع خودشان استفاده خواهند کرد و در عین حال سکوت صهیونیست ها در این باره از نظر آمریکایی ها دورویی خواهد بود، چراکه موضع دولت آمریکا در این باره کاملا روشن است.

وعده بازگشت به برجام آیپک را نیز در موضعی پیچیده قرار خواهد داد؛ زیرا این سازمان می خواهد در میانه حمایت فزآینده از توافق ایران پشتیبانی هر دو جناح را از رژیم صهیونیستی حفظ کند.

سیاست این لابی صهیونیست مستقر در واشنگتن همسویی با رژیم اسرائیل و در عین حال بی طرف ماندن در رقابت های سیاسی آمریکا است و از این رو، رقابت میان ترامپ ایران ستیز با یک دمکرات خواهان بازگشت به برجام برای آن ها دشوار خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1398، کدخبر: 83288160 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین