پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان " سال شمار فناوری فضایی در ایران / به شش مؤلفه دانش فضایی دست یافتیم" ، ضمن تشریح بزرگ نمایی شده برنامه ها،فرآیندها ، عملکردها و دستاوردهای حوزه فضایی کشور ، اقدام به بیان نقل قول و مواردی چند از دکتر مرتضی براری ،رئیس سازمان فضایی نموده که جای بحث و بررسی فراوان دارد.
شعار سال : خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان " سال شمار فناوری فضایی در ایران / به شش مؤلفه دانش فضایی دست یافتیم" ، ضمن تشریح بزرگ نمایی شده برنامه ها،فرآیندها ، عملکردها و دستاوردهای حوزه فضایی کشور ، اقدام به بیان نقل قول و مواردی چند از دکتر مرتضی براری ،رئیس سازمان فضایی نموده که جای بحث و بررسی فراوان دارد.
مهر به نقل از براری عنوان داشته است که : ایران به شش مؤلفه استراتژیک دانش فضایی شامل طراحی و ساخت ماهواره، طراحی و ساخت جایگاه پرتاب، طراحی و ساخت ماهواره‌برها، طراحی و ساخت ایستگاه کنترل و هدایت ماهواره، طراحی و ساخت ایستگاه دریافت و ارسال پیام و قدرت تحلیل پردازش‌های ماهواره دست یافته و با دستیابی به این مؤلفه‌ها، هم اکنون چرخه فناوری فضایی ما کامل شده است.با این تفاسیر ، در کنار ساخت ماهواره‌های سنجشی، ماهواره‌های مخابراتی، ماهواره راداری و منظومه ماهواره‌ای به عنوان اولویت‌های اصلی بخش فضایی کشور، سند ۱۰ ساله هوافضا تا سال ۱۴۰۴، تدوین شده است و با توجه به صنعت رو به رشد هوافضا، امید می‌رود پیشرفت های این بخش چشم گیرتر از گذشته دنبال شود.

باید از جناب دکتر براری پرسید که :
- آیا موارد ادعا شده، صرفا در حوزه دانشی است یا در حوزه فناوری نیز تحقق یافتگی و نمود دارند؟
- در صورت پذیرش پیش فرض دستیابی به دانش فناورانه و بومی سازی آن ، آیا این دانش ، دانش فناورانه روز بوده و یا با مرزهای فناوری فضایی مورد استفاده در دنیا، فاصله معنادار دارد؟
- آیا با توجه به شرایط برجام ، اجازه ورود صنعتی به این حوزه را داریم؟
- آیا با توجه به شرایط بودجه ای کشور، دولت محترم، بودجه کافی برای بلندپروازی های ادعا شده توسط شما را در اختیار سازمان فضایی می گذارند؟
- چنانچه اسناد بالا دستی حوزه فضایی کشور را پیش روی شما و همکاران محترم سازمان بگذارند ،آیا واقعا می توانید پاسخگو به مفاد و بندها و تعهدات ذکر شده در اسناد بالادستی باشید؟
- آیا نیروی انسانی کافی در اختیار شما است؟ آیا می توانید بسیاری از قطعات ، های تک مورد نیاز را(که مسلما توان ساخت داخلی با شرایط موجود را ندارند و یا ساخت آنها به صرفه نیست) وارد نموده و مورد استفاده قرار دهید؟
- بیشترین وزنی که می توانید وارد فضا کنید، چند کیلو است؟ بیشترین ارتفاعی که می توانید در آن مدار، اقدام به قرار دادن ماهواره کنید،چقدر است؟
- هزینه آزمون و خطاها و عدم موفقیت های ایجاد شده در چند تجربه اخیر، چقدر بوده است(در کنار پذیرش مسلم ، تجارب خوب حاصل شده)؟
- آیا آمادگی لازم برای سوال و جواب مدیریتی سازمان های نظارتی و بازرسی را برای ادعاهای مطرح شده از زبان شما را دارید؟
- .............

جناب براری ، چنانچه سخنان منتصب شده به شما در گزارش خبرگزاری مهر ،مورد پذیرش حضرتعالی است ، شخص شما را در برنامه زنده تلویزیونی به مناظره دعوت می کنیم. از طرف دیگر،از کلیه سازمان ها و نهادهای تخصصی ، سازمان های نظارتی و بازرسی ، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ، درخواست می گردد که اقدام به راست آزمایی و مطالبه گری از سازمان فضایی و ریاست محترم سازمان نمایند.
امیدواریم فضای واقع گرایی و هم افزایی ،جانشین فضای های نادرست غلوگویی و یا تخریب گر ، گردد.


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
0
0
ایشان در مرکز تحقیقات مخابرات و کمیسیون انجمن های علمی و معاونت ارتباط با مجلس وزارت ای سی تی چکار کرده اند که اینجا بخواهند انجام بدهند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین