پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
آنچه که در نظر می‌آید تشکل‌هایی هستند که مسئولیت بی‌مسئولیتی خیلی از مسئولین را به دوش می‌کشند، اما حتی جواب سلامی از مسئولین نمی‌شوند!

شعار سال: بعد از ریاست سازمان محیط زیست و خشک شدن دریاچه ارومیه و کم شدن آب زاینده رود، پای خانم ابتکار که به معاونت زنان ریاست جمهوری باز شد. با ادعای حمایت از حقوق زنان!

معاونت زنان ریاست جمهوری با حضور خانم ابتکار لاغرتر شد و کارشناسان بیشتری را از دست داد، کمبود بودجه شاید دلیل موجهی بود که حتی شورای فرهنگی اجتماعی زنان را نیز بی بهره نساخت و عاملیت را از دست آنان خارج کرد.

اما از تأکیدات رهبری برحضور مؤثر زنان در عرصه‌های علمی و اجتماعی برمی آید که نقش زنان علاوه بر خانه داری و تربیت فرزندان در جامعه و محیط‌های علمی همچون دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.


همچنین ایشان به اهمیت دانشجویان و فعالیت‌ها دانشجویی، خصوصا تشکل های انقلابی تاکیده کرده و می‌فرماید:« دشمن با تکیه بر کمبودها، نقص‌ها و قصورها، انقلاب را کم ارزش جلوه می‌دهد و پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را نادیده می‌گیرد که لازم است تشکل‌های انقلابی این نامعادله را برهم بزنند.

مقام معظم رهبری، کمیت و کیفیت نشاط انگیز دانشجویان انقلابی را نشانه زنده بودن و استعداد و ظرفیت ذاتی انقلاب دانسته و فرموده‌اند: البته منظور از دفاع از نظام، دفاع از رهبری نیست بلکه دفاع از مجموعه ارزش‌های در هم تنیده‌ای است که انقلاب با تکیه بر آن‌ها به رشد و بالندگی خود ادامه می‌دهد.»


واضح است که دانشجو به عنوان یک عنصرفعال در حیات اجتماعی جامعه به خودی خود از اهمیت زیادی برخوردار است، این دانشجو در تشکل‌های انقلابی که قرار می‌گیرد طبق تاکیدات رهبری می‌بایستی مورد حمایت بیشتر مسئولین نیز قرار گیرد، اما در دولت آقای روحانی شاید نسبت به دولت‌های قبل کمترین اهمیت به دانشجویان انقلابی داده می‌شود تا جایی که طبق گفته تشکل‌های دانشجویی دعوت آن‌ها از برخی معاونت‌های ریاست جمهوری و یا مسئولین دولت برای حضور در فضای تشکل‌ها بی پاسخ مانده و بی لطفی آن‌ها روبرو شده اند.


از این بین دختران فعال در حوزه زنان تشکل‌ها که مشتاق برقراری ارتباط با معاونت زنان ریاست جمهوری به عنوان رسمی‌ترین مرجع حامی دختران فعال تشکلی و مهم‌ترین مرجع در حوزه زنان، هستند، با پاسخ منفی این معاونت روبرو می‌شوند و تا کنون هیچ یک از دعوت هایشان به ثمر نرسیده است.


از این رو به گفتگو با خانم معصومه ابتکار رفتیم و این سوال را که چرا در فضای تشکل‌ها حاضر نمی‌شوند و از حوزه زنان تشکل‌ها حمایت نمی‌کنند را پرسیدیم، وی در پاسخ گفت: ما هفته‌ای هفت روز در حال کار و تلاش هستیم، برنامه‌های مشخصی داریم و به تمام برنامه‌هایی که ما را دعوت می‌کنند، نمی‌رسیم و وقت شرکت در برنامه‌های آن‌ها را نداریم و وقت مان باید اولویت دار شود و با توجه به اولویت‌ها زمان بندی می‌کنیم و حضور در همه نشست‌ها و تشکل‌ها برای ما امکان پذیر نیست.


درواقع می‌توان گفت معصومه ابتکار بعد از
۴۰ سال گذشت انقلابی، به عنوان زنی که اسمش در جمع دانشجویان تسخیر کننده سفارت رد شده و او هیچگاه آن را تکذیب نکرده است، با زبان بی زبانی دانشجویان، جنبش دانشجویی و فعالان حوزه زنان تشکل‌های انقلابی مثل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و یا تحکیم وحدت را در اولویت فعالیت‌های معاونت زنان نمی‌داند و سر زدن به بازارچه‌های رنگین غذای بانوان را از این کار مهم‌تر می‌پندارد. چرا که هر چندی یکبار فیلم یا عکسی از معاونت زنان در بازارچه‌ها پخش می‌شود که درجای خود بد هم نیست اما، جای بسی تأمل دارد که درخواست مکرر دانشجویان پشت در‌های بسته معاونت زنان هنوز معطل یک تایید است، ولی بازارچه رفتن‌های مکرر نیاز به پشت در ماندن ندارد.


شاید هم خانم ابتکار در معاونت زنان توانایی حمایت از تشکل‌ها و پاسخگو بودن به آن‌ها را نمی‌بیند و به بهانه سرشلوغی از آن شانه خالی می‌کند.


شاید هم فعالیت‌های معاونت زنان آنقدر بزرگ و عظیم است که در چشم آدم‌های معمولی نمی‌آید. در هر صورت آنچه که در نظر می‌آید تشکل‌هایی هستند که مسئولیت بی مسئولیتی خیلی از مسئولین را به دوش می‌کشند، اما حتی جواب سلامی از مسئولین نمی‌شوند!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 4 اردیبهشت 98، کد مطلب: 759604: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین