پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۴۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
شاید اگر از بسیاری از فرهنگیان در مورد تعاونی مصرف فرهنگیان و چگونگی پروسه دخل و خرج سهم آنان پرسیده شود، اغلب اظهار بی اطلاعی کرده و یا حتب، لزومی بر به دانستن روندها نبینند. اما شنیده ها بیان می دارند که جریانات و مسائلی چند در این تعاونی مطرح بوده که جای دارد توسط وزارت محترم اموزش و پرورش و یا هیات مدیره تعاونی ، شفاف شود.
شعار سال: شاید اگر از بسیاری از فرهنگیان در مورد تعاونی مصرف فرهنگیان و چگونگی پروسه دخل و خرج سهم آنان پرسیده شود، اغلب اظهار بی اطلاعی کرده و یا حتب، لزومی بر به دانستن روندها نبینند. اما شنیده ها بیان می دارند که جریانات و مسائلی چند در این تعاونی مطرح بوده که جای دارد توسط وزارت محترم اموزش و پرورش و یا هیات مدیره تعاونی ، شفاف شود.

مسائلی چون بحث فرجام و وضعیت اعتبار هفت میلیاردی مدیر عامل سابق تعاونی مصرف، آقای انصاری.

شنیده ها گویای این امر است که نامبرده  این مبلغ را به عنوان وام برای تعاونی دریافت نموده، اما گویا مستندات لازم برای هزینه کرد موثر و دقیق وام در راستای اهداف و اولویت های تعاونی وجود ندارد و ضمنا در روند پرداخت به موقع اقساط  وام هم تعلل و کوتاهی صورت پذیرفته است .

گویا پرونده این جریان ، مدتهاست تحت بررسی نهادهای قضایی قرار داشته و منجر به ممنوع الخروج مدیر عامل اسبق شده است، با این اوصاف به دلایلی مبهم، دادرسی پرونده به تعویق افتاده است.

شنیده شده که مدیر عامل اسبق، مالیات زمان مسئولیت خود را نیز پرداخت نکرده و این بارِ سنگین را نیز برعهده مسئولین آینده گذاشته است.

 درهمین ارتباط، بعضی از اموال تعاونی که از عرق جبین معلمان و سرمایه گذاری حقوقِ به سختی به دست آمده آنها، تهیه شده ، توسط مراکز ذیربط بابت بدهی های کلان وی، ضبط گردیده که با تلاش های مدیران فعلی، تعدادی از آنان موقتا آزاد شده اند.

مسائل بدین جا ختم نشده و گویا تخلفاتی در روند انتخابات مجمع این تعاونی نیز رخ داده است. برخی شایعات اشاره دارند که در غیبت معلمان و حضور کم رنگ آنها، اقدام به تهیه دفترچه عضویت تقلبی ! و بدنبال آن اخذ رای تقلبی درجهت موفقیت افراد مورد نظر شده‌است. درهمین ارتباط حتی به بعضی از کاندیداها گفته بودند، شما اعلام آمادگی کن، رای از ما !  و پیشنهاد کرده بودند، بگو چه تعداد رای دهنده می خواهید بیاورید تا به همان تعداد فیش ناهار رستوران فرهنگیان به شما داده شود.

فاجعه بارتر اینکه در ماشین ون، برای افراد غیرعضو که به عنوان رای دهنده آورده بودند، دفترچه صادر می شده و مهر می زدند که البته این موضوع مورد اعتراض واقع شده و مورد رسیدگی قرار گرفت.

این سوال پیش می آید که نهادهای نظارتی که طبق قانون، در دفعات تعریف شده باید سازمانهای تحت نظر خود را مورد نظارت قرار دهند، در این ماجرا کجا بودند و چه کردند؟ و حقوق های قابل توجهی که بابت نظارتِ انجام نداده، دریافت می کنند، بابت چیست؟

واقعاً باعث تاسف است که بر سر اموال فرهنگیان، که مقداری ازحقوق اندک خود را در یک تعاونی سرمایه گذاری می کنند تا کالاهای اساسی و روزمره خود را با قیمتی متعادل تر دریافت کنند، چه می آید و عده ای همچون خوان نعمت بادآورده به آن نگریسته و خود و نزدیکان خویش، بی رحمانه به آن حمله کرده، بهره ها برده، و صاحبان اصلی سهام، از همه چیز بی بهره شده اند.

همه این اتفاقات، فقط آن قسمت از ماجرا است که برملا گشته و برای پی بردن به تمام حقیقت، باید هرچه زودتر پرونده ها در یک نهاد بازرسی و قضایی مستقل، مورد واکاوی و بازرسی دقیق قرار گرفته و اموال میلیاردی به یغمارفته فرهنگیان در تعاونی مصرف، به آنان بازگردانده شده و در یک انتخابات سالم و قانونی، فرهنگیان، افراد مورد اطمینان خود را برای مدیریت این مرکز، انتخاب نمایند.

پایگاه خبری تحلیلی شعار سال ، صرفا اقدام به انعکاس خبر نموده و به هیج وجه محتوای منتشره را تائید یا تکذیب نمی کند. منتظر توضیحات تعاونی مصرف فرهنگیان و یا وزارت محترم اموزش و پرورش می باشیم.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین