پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۰۵۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
همتی از ابتدای سال جدید تاکنون چندین یادداشت درباره برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مرکزی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که اکثر آنها درباره بازار ارز و پول بوده است.

شعارسال: عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی دولت روحانی، اخیراً علاقه زیادی به اظهار مواضع در شبکه اجتماعی اینستاگرام پیدا کرده است و تقریباً هر هفته چند بار در صفحه شخصی خود در این باره پست و مطلب می‌گذارد.

برخی از یادداشت‌های اینستاگرامی همتی:

برنامه‌های بانک مرکزی برای مقابله با فاز جدیدتحریم

راهکار جدید همتی برای کنترل تورم

چهار نکته همتی درباره لغو معافیت‌های تحریم نفت ایران

سیاست بانک مرکزی در مورد عملیات بازار باز

همتی علاوه بر آنکه اخبار مربوط به دیدارها و نشست‌های خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کند، معمولاً مواضع رسمی خود و برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مرکزی درباره مسائل روز اقتصادی را نیز در قالب یادداشت درج می‌کند.

همتی از ابتدای سال جدید تاکنون چندین یادداشت درباره برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مرکزی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که اکثر آنها درباره بازار ارز و پول بوده است.

با این حال، نگاهی به واکنش بازار ارز به مواضع اینستاگرامی همتی نشان می‌دهد تقریباً اکثر دفعاتی که وی در اینستاگرام به ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و پول و بانک پرداخته، قیمت دلار بالاتر رفته است.

از ابتدای سال ۹۸ تاکنون همتی به طور خاص ۷ بار یادداشت اینستاگرامی درباره سیاست‌های ارزی و پولی منتشر کرده که ۵ مورد آنها موجب گران شدن دلار شده و فقط در دو مورد، بیان مواضع وی در اینستاگرام، بازار را آرام کرده است.

شاید بازار نسبت به مواضع همتی درباره تسلط بانک مرکزی بر بازار ارز (همچون وضعیت سال گذشته ولی‌الله سیف)، بی‌اعتماد شده باشد. به نظر می‌رسد در این شرایط، بهتر است همتی به جای وعده‌های مکرری که عملی نمی‌شود، کمتر موضع بگیرد به نفع بازار و مردم باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار: 13اردیبهشت1398 ، کدخبر: 955860: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین